Z novim električno gnanim modelom EX30 je Volvo jasno naslovil mlajše in bolj urbane kupce svoje znamke. Novi model se naslanja na arhitekturo in tehniko nedavno predstavljenega Smarta#1
Zdaj imajo pri Volvu tudi kompakten, če ne že majhen model, vsekakor najmanjši SUV, ki je kadar koli nosil ime znamke Volvo. Pri znamki so imeli s snovanjem seveda manj dela, saj so si lahko izposodili arhitekturo pred časom predstavljenega Smarta #1 (tako imenovana platforma SEA), ki so jo prilagodili potrebam novega 4,23 metra dolgega modela. Za vsem pa seveda stoji lastnik obeh znamk (no pri Smartu 'le' 50 odstotni), in sicer kitajski gigant Geely.
Ciljna skupina so mlajši milenijci
Z vstopnim modelom ciljajo tudi na drugo skupino kupcev, mlajših milenijcev, ki jih bodo poskusili osvojiti s sodobno tehnologijo (dolg seznam asistenčnih sistemov), povezljivostjo (5G, posodobitve OTA, digitalni ključ, nadzor nad funkcijami prek aplikacije …), minimalistično zasnovo in seveda dovolj ugodno ceno za model, ki vseeno še vedno želi biti v premijskem segmentu. V Nemčiji naj bi bil vstopni model celo nekaj tisočakov pod Oplovo Mokko (kar bi bilo pri nas pod 37 tisočakov).
Klasične Volvove poteze in minimalizem v notranjosti
Oblikovalci so poskusili narediti minimalistično tudi notranjost, zato je zaslon le še eden (12,3 palca) in to osrednje postavljen, stikal na vratih ni – samo še na osrednji konzoli, tudi tako imenovani sound bar je centraliziran … Skratka – pri Volvu pravijo, da so minimalizirali le stroške, povezane z elektroniko, ne pa tudi tistih, ki so povezani s kakovostjo materialov v notranjosti.
Cenejši baterijski sklop
Tudi uporaba cenejše baterijske kemije, torej železosulfatne (LiFePo) namiguje na čim cenejši pristop. V osnovi so na voljo tri pogonske kombinacije. Zadnji pogon zmore v kombinacijo z zmogljivejšo NiMC baterijo z 69 kWh kar 200 kW (272 KM), štirikolesni pogon pa je 'snet' iz Smarta in ponuja kar 315 kW (428 KM) ter 543 Nm navora. To tudi pomeni, da tale SUV pospeši do stotice v borih 3,6 (AWD) oziroma 5,3 sekunde (FWD). Tudi doseg je več kot spodoben za ta razred – Volvo navaja med 460 in 480 kilometri.
Doseg od 344 do 480 km
Nekaj bolj rezervirani so podatki za vstopno baterijo in pogonski sklop. Najskromnejša baterija ponuja 51 kWh zmogljivosti, kombinira pa jo motor zadaj z močjo 200 kW. Za takšno kombinacijo pravijo, da naj bi ponujala doseg do 344 km, vse pa imajo omejeno največjo hitrost na 180 km/h. Pri polnjenju so vrednosti ravno tako zelo spodobne – do 153 kW zmore vgrajeni polnilec za enosmerni tok, med 11 in 22 za izmenični. Nov model naj bi bil na trgu sicer šele spomladi drugo leto, v celoti pa ga bodo - vsaj v prvi fazi - izdelovali na Kitajskem.
Preberite še: Eden izmed tistih, ki se mu elektrika še kako poda
V spodnjem videu pa si poglejte, kaj dela Volva XC40 še bolj prepričljivega:
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?