Volkswagen Multivan prihaja z novim poslanstvom in prvič tudi s hibridnim pogonskim sklopom.
Čeprav stari slovenski pregovor pravi, da ena lastovka še ne prinese pomladi, je novi Volkswagen Multivan morda znanilec vračanja večjih limuzinskih kombijev, ki so se v zadnjih letih povsem umaknili križancem oziroma športnim terencem. Pri Volkswagnu novincu, ki se je poslovil od dostavniške genetike predhodnika, namreč namenjajo novo poslanstvo – udoben prevoz za družinske in poslovne namene, pri čemer z enoprostorsko zasnovo delno nadomešča tudi upokojenega Sharana..
Multivan ima tudi v najnovejši izdaji karizmatično zunanjo podobo, položen sprednji del z velikim vetrobranskim steklom dopolnjujejo dinamične stranske karoserijske linije in eleganten zadek z izrazitim zračnim stabilizatorjem na vrhu prtljažnih vrat. S 4,97 metra dolžine za sedem centimetrov prekaša predhodnika, v širino ga je za skoraj 4 centimetre več (1,94 metra), hkrati pa je skoraj pet centimetrov nižji (1,90 metra) , medtem ko je medosna razdalja narasla na 3,12 metra, kar je 12,5 centimetra več.
Poleg običajne dolžinske izvedbe je zdaj na voljo tudi podaljšana s 30-centimetrskim prirastkom oziroma z dolžino 5,17 metra. In razveseljivo, Multivan se po slovenskih avtocestah lahko vozi v istem cestninskem razredu kot osebni avtomobili.
Preberite še: Vozili smo Volkswagen Multivan: Zakaj v njem ne boste vozili tovora?
Vstop v prostorno in notranjost skozi bočna drsna vrata na obeh straneh lahko olajšuje elektrificirani odpiralni mehanizem, ki se tako kot pri dvižnih prtljažnih vratih odziva tudi na zamah z nogo. Potniška kabina zaradi velikih steklenih površin in kakovostnih materialov vzbuja občutek ambientalne prostornosti in zračnosti. V Multivanu je dovolj prostora za sedmerico potnikov in njihovo prtljago, pri čemer je mogoče sedeže poljubno zlagati in premeščati ali kar odstraniti.
Prvič doslej Multivana lahko premika priključno hibridni pogon s sistemsko močjo 160 kilovatov (218 KM). Pogonske naloge družno opravljata 1,4-litrski turbobencinski motor s 110 kilovati (150 KM) in elektromotor s 85 kilovati (115 KM), ki ga z energijo oskrbuje baterija z zmogljivostjo 13 kilovatnih ur in z možnostjo polnjenja zgolj s 3,6 kilovati moči. Za prenos moči skrbi 6-stopenjski dvosklopčni samodejni menjalnik DSG, v povsem električnem načinu je doseg okoli 50 kilometrov.
Od bencinskih motorjev je na slovenskem trgu na voljo 2,0-litrski štirivaljnik s prisilnim polnjenjem in 150 kilovati (204 KM), v aprilu se mu bo pridružil še 2,0-litrski štirivaljni turbodizel s 110 kilovati (150 KM), pri obeh je za prenos moči serijsko zadolžen 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik DSG
Voznikovo delovno mesto je v tipičnem Volkswagnovem slogu – pregledno, urejeno, enostavno za upravljanje. Na instrumentni plošči so digitalni merilniki, na sredini velik 10,25-palčni komunikacijski zaslon in namesto prestavne ročice stikala za upravljanje samodejnega menjalnika, kar omogoča nezahtevno upravljanje. Seveda tudi s pomočjo številnih asistenčnih sistemov za varnejšo in udobnejšo vožnjo.
Preberite še: Poglejte, kaj so naredili iz enoprostorca
Pri uvozniku Porsche Slovenija bodo letos dobili le polovico od predvidene količine 300 Multivanov. Osnovna izvedba z 2,0-litrskim bencinskim štirivaljnikom stane 43.500, priključno hibridna 49.600 evrov, cene za dizelsko bodo znane čez dober mesec.