Kako bo elektrifikacija pri Fordu vplivala za delovna mesta, v Nemčiji bo še pestro

Pri Fordu v Nemčiji se pripravljajo na prestrukturiranje poslovanja in ukinjajo modele, ki jim prinašajo premalo zaslužka. Elektrika že jemlje svoj davek, tudi pri delovnih mestih.

Po podatkih Reutersa bo Ford v Nemčiji s prehodom na drugačen poslovni model, ki predvideva prodajo le električnih vozil, ukinil okoli tisoč delovnih mest. Ogrožena so delovna mesta v evropski centrali in v tovarni v Kölnu, portal Automobilwoche pa govori o »štirimestni številki«.

Razpon delovnih mest sega od sestave vozil do izdelave motorjev in menjalnikov, manj bo delavcev tudi v razvoju, administraciji in v prodaji. Vse to je posledica načrtovanega prehoda le na prodajo in izdelavo električnih vozil in črtanju nekaterih manj dobičkonosnih modelov iz prodajne palete.

Trenutno namerava Ford v prestrukturiranje proizvodnje v Kölnu investirati kar dve milijardi evrov, saj bodo tam izdelovali dva modela električnih avtomobilov, ki sta zasnovana na sicer Volkswagnovi platformi MEB, istočasno pa bodo ukinili proizvodnjo enega od nekdanjih nosilcev prodaje te znamke Fieste. V letu 2025 bo končal tudi proizvodnjo Focusa v tovarni v Saarlouisu.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

S tem Ford uresničuje napovedi, da bodo do leta 2030 postali povsem električna znamka. Nekako v istem času naj bi njihovo paleto dostavnih vozil v dveh tretjinah sestavljali povsem električni oziroma priključno hibridni dostavniki.

S temi načrti so že seznanili vseh 14.000 zaposlenih v tovarni v Kölnu, sprememba v proizvodni in prodajni paleti pa bo zahtevala, tako odgovorni pri Fordu, »korenite spremembe na vseh ravneh poslovanja«.

Manjši avtomobili kova Fieste pa niso ogroženi samo pri Fordu, prodaja vozil tega segmenta je v Evropi lani padla za malo manj kot 20 odstotkov.