Kako varni so evropski dostavniki? Številni so precej nevarni

16. 2. 2022 | Jure Šujica
Deli

Po en predstavnik na samem vrhu in dnu lestvice.

Preizkusni trki EuroNCAP že dolga leta veljajo za glavno merilo varnosti novih avtomobilov, ki so naprodaj v Evropi. A tovrstna vozila, čeprav predstavljajo glavnino prometa, še zdaleč niso edina, ki jih je mogoče videvati na cestah. Pogosti udeleženci so tudi lahka gospodarska vozila, dostavniki, ki po vrhu vsega zaradi praviloma višje mase predstavljajo tudi večjo nevarnost v primeru trka. A tovrstna vozila, pri nakupu katerih cena igra pomemben faktor, pogosto še zdaleč niso opremljena z zadostnim številom varnostnih tehnologij.

Pri organizaciji EuroNCAP so na to opozorili že v lanskem letu, sedaj pa so predstavili tudi rezultate varnosti bolj ali manj vseh kombijev, ki jih je trenutno mogoče kupiti na različnih evropskih trgih (nekateri izmed njih namreč niso na voljo na vseh). Ob tem se pojavlja zanimiva ugotovitev, da so nekateri izmed njih že zelo v letih, saj so kupcem nespremenjeni na voljo že tudi po osem let. Takšen je recimo Peugeot Boxer, ki je na voljo v enaki podobi vse od leta 2014.

Starost vozil je tu vsekakor pomembna, saj komisarji niso preverjali dejanske varnosti vozil v primeru trka, pač pa opremljenost z asistenčnimi sistem in njihovo delovanje v kritičnih situacijah. Posledično je bil Peugeotov največji dostavnik že na samem začetku v precej neugodnem položaju. Kljub temu pa se še zdaleč ni odrezal najslabše.

Inženirsko čudo, ki se je rodilo iz železnice

No, najbolje se je na testu odrezal prenovljeni Fiat Ducato, ki tako kot vsi dostavniki na preizkusu serijsko ponuja sistem za opozarjanje voznika na odmor, za doplačilo pa so na voljo tudi sistemi za preprečevanje trka z drugim vozilom, pešci, kolesarji, sistemom za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu in pa z radarskim tempomatom. Omenjene sisteme so proti doplačilu ponujali vsi dostavniki, ki so prejeli zlato medaljo (Ford Transit, Volkswagen Transporter, Ford Transit Custom, Mercedes-Benz Vito), pri čemer pa so navedeni sistemi pri Fiatu delovali najbolje, zaradi česar si je prislužil platinasto priznanje.

Nissan razočaral

Omenjeni dostavniki so bili poleg Mercedes-Benz Sprinterja, ki je osvojil srebrno priznanje tudi edini, ki so vsaj za doplačilo ponujali sistem za prepoznavanje kolesarjev, ki je h končni oceni dodal 10 odstotkov. Ob tem sicer številni dostavniki niso ponujali niti sistema za preprečevanje naleta na pešce.

»Opažamo pozitivne signale, da gospodarska vozila dobivajo vse več asistenčnih sistemov , s čimer se razmak med njimi in osebnimi avtomobili na tem področju zmanjšuje. Na splošno se zdi, da proizvajalci začenjajo namenjati resno pozornost področju varnosti v gospodarskih vozilih, napredek in trud, ki ga kažejo pa je navdihujoč – nekateri skromnega, nekateri velikega – ki smo mu bili priča v lanskem letu,« je dejal generalni sekretar organizacije, Michiel van Rattingen.

Ne glede na to, pa se je na preizkusu vendarle znašel en dostavnik, kateremu so komisarji namenili oceno 'Ni priporočljivo'. Prislužil si jo je Nissan Interstar, dostavnik, zasnovan na osnovi Renault Masterja. Dobil je namreč le 17 odstotkov vseh možnih točk, pri čemer niti za doplačilo ne ponuja sistemov za preprečevanje naleta (na vozilo, pešca ali kolesarja). Ob tem je še posebej zaskrbljujoče dejstvo, da gre za vozilo z letnico 2022, ki pa ga na našem trgu ni mogoče kupiti.

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"