Govorice o morebitni vrnitvi Subaruja v svetovno prvenstvo v reliju imajo dolgo brado. Znamka, ki je iz sivega povprečja stopila na pota globalne slave prav zaradi uspehov v reliju, pa je vztrajno tiho.
Toda ravno to bi se lahko prav hitro tudi spremenilo. Vsaj če je soditi po besedah predsednika FIA Muhameda Bin Sulajema, ki je pred dnevi vrgel kost za glodanje vsej sedmi sili. Sulajem se je namreč na to temo večkrat sestal s predsednikom nadzornega sveta Toyote Akiom Tojodo, enim od glavnih protagonistov vseh športnih uspehov konglomerata Toyota, ki je aktivno vodenje podjetja šele nedavno predal mlajšemu kolegu Kojiu Satu. In Tojoda je obljubil svojo pomoč pri vrnitvi Subaruja ...
Kako sta povezana Subaru in Toyota?
Seveda se zdaj sprašujete, kaj ima Tojoda s Subarujem? Ima, seveda - pa niti ne tako malo ... Toyota in Subaru sta namreč tudi finančno že dlje časa povezana in za razliko od mnogih finančnih povezav v avtomobilski industriji, ki so se pokazale za težavne in celo toksične, Toyota dobro sodeluje s Subarujem. Od leta 2005, ko so finančno prvič vstopili v Subaru, svoj delež vseskozi večajo. Toyota je tako največji posamezni delničar in ima v lasti dobrih 20 odstotkov Subaruja. Logično je torej, da ima Tojoda velik vpliv na vodstvo Subaruja.
Leta 2008 je Impreza WRC odpeljala v zgodovino
Subaru je sicer zadnjič nastopil v prvenstvu leta 2008, ko so se umaknili zaradi svetovne gospodarske krize, pred tem pa so vrsto let krojili vrh v WRC. Začetki nastopanja segajo v osemdeseta in devetdeseta leta, z modelom Impreza pa so potem trikrat osvojili konstruktorski naslov in trikrat tudi vozniškega.
S tem si je Subaru, ki je tako odlično promoviral štirikolesni pogon, ustvaril svetovno slavo in pomagal uspešno prodajati tudi športne izvedenke Imprez (WRX in STi). In predvsem z nesmrtnim Colinom McRaejem ter modro-zlato barvno kombinacijo (po sponzorju BAT z znamko 555, od leta 1993) je Subaru odpeljal v zgodovino ...
Kdaj torej morebitna vrnitev?
Zdaj se prav mogoče res obeta vrnitev kultne znamke in po besedah predsednika Madnarodne avtomobilistične zveze je Tojoda obljubil pomoč pri (zdaj še morebitni) vrnitvi Subaruja v prvenstvo. Avtomobil oziroma model sicer naj ne bi bil problematičen, saj dirkalniki bazirajo na enotni konstrukciji, obdani s karoserijo iz umetne mase, večja težava je motor (1,6 l turbo), ki pa bi lahko prišel iz Toyote. Prav gotovo bi bil tudi David Richards in njegovo podjetje Prodrive, ki je večino časa bdelo nad Subarujevim udejstvovanjem v reliju (poleg WRC dirkalnikov so izdelovali tudi takrat popularno skupino N), še kako vesel nove pogodbe.
V tem trenutku torej še vedno samo pogovori in ugibanja, toda po petnajstih letih je to najbolj kredibilna informacija o morebitni vrnitvi znamke na prvenstvo, ki ga je pomagala oblikovati. Zato se ne gre pretirano in prehitro veseliti. Pa tudi če bi se to zgodilo, bi lahko Subaruja videli v WRC najhitreje v kakšnih treh letih.
Preberite še: Piše Gaber Keržišnik: MotoGP, VN San Marina - Italijani ostali praznih rok na domači dirki
BONUS VIDEO: Najini avtomobili, naivne napake in (nespametni) finančni nasveti!
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?