Ženeva 2018: Aston Martin spet obuja Lagondo; tokrat kot razkošno električno znamko

8. 3. 2018
Deli

Aston Martin je v Ženevo prišel z zgodovinsko znamko Lagonda, ki je vedno veljala za nekaj posebnega v avtomobilskem svetu. Večina se nas najverjetneje spomni razkošne limuzine iz osemdesetih let, nekateri pa tudi študij, ki so se pojavljale pod tem imenom.

Vedno je šlo za velike avtomobile, kar pa ne velja za tokratno študijo Lagondo Vision, s katero Aston Martin napoveduje prihodnost te znamke, ki naj bi serijske avtomobile spet predstavila že leta 2021. V nasprotju s prejšnjimi Lagondami, ki so jih poganjali močni in veliki motorji na notranje zgorevanje, je študija Lagonda Vision povsem električni avtomobil, ki s pomočjo trdnih baterij lahko prevozi do 650 kilometrov. Aston Martin je poleg študije v merilu 1 : 1 sicer predstavil pomanjšani študiji, ki kažeta izvedbi v obliki športnega terenca in kupeja.

A to je tudi vse, kar je bilo povedanega v zvezi s tehniko. Kot pravijo pri Astonu Martinu, so oblikovalci izhajali predvsem iz tega, da so baterije vgrajene v dno avtomobila, ki ne potrebuje prostora za velik motor na notranje zgorevanje, zato je lahko pred potniško kabino le minimalni 'motorni prostor', ki je bolj namenjen aerodinamiki, večina avtomobila pa se lahko nameni potniški kabini. Pomembno je predvsem to, da je zato kljub prostorni kabini lahko razmeroma majhen. Kot pravi šef Aston Martinovih kreativcev Marek Reichman, ni več potrebe po zasnovi konj-kočija, zato so oblikovalcem odprte popolnoma nove možnosti.

Tako je tudi v notranjosti, kjer je Marek za udobje poskrbel v sodelovanju z izdelovalcem pohištva Davidom Snowdonom. Kabino za štiri odrasle, ki so lahko visoki do dva metra, sta zasnovala z zelo različnimi tudi nepričakovanimi materiali, od ogljikovih vlaken in keramike do svile in kašmira. Seveda omogoča tudi uporabo povsem sodobnih info-zabavnih pripomočkov in je prilagojena tudi popolnoma avtonomni vožnji, ko se kabina lahko s sukanjem sprednjih sedežev spremeni v udobno dnevno sobo.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?