Predstavljal bo najpomembnejši model v paleti, z njegovim prihodom pa namerava znamka v prihodnjih dveh letih dvigniti prodajo v Evropi za tretjino.
Avtomobilska znamka Lexus se je z odločnimi koraki podala na evropski trg. Po lanski predstavitvi kupeja LC in letošnji predstavitvi admiralske ladje, modela LS, znamka namreč v Evropo pošilja še tretje orožje, s katerim ima smele načrte. Govora je namreč o modelu ES. S (šele) sedmo generacijo bo ta avtomobil namreč prvič prišel tudi v Evropo, znamka pa ima z njim velike načrte, saj bo zamenjal model GS, poleg tega pa pomagal dvigniti prodajo znamke na stari celini na skupno 100 tisoč vozil do leta 2020.
Glede na novo vlogo, ki je bila ES-u zaupana, je bil avtomobil v primerjavi s predhodnikom deležen temeljitih sprememb, s katerim se bo še bolj približal evropskim kupcem. Avtomobil je namreč v celoti narejen na novo, zunanja podoba pa po zaslugi še nekoliko bolj ostrih linij in nižjega pokrova motorja deluje veliko bolj športno. Avtomobil je sicer lahko opremljen tudi s paketom F Sport, ki namesto 17- in 18-palčnih platišč prinaša aluminijasta platišča dimenzij 19 palcev in spojler na zadnjem delu vozila. Zunanjost avtomobila bo lahko obarvana v enega izmed 12 odtenkov, med katerimi bosta nova odtenka bež in zelene barve, posebna odtenka bele in modre barve pa bosta rezervirana za različico z dodatkom F Sport.
Športen, a s poudarkom na udobju, tako spredaj kot zadaj
ES se po kupejevskem LC-ju ne zgleduje le zunaj, ampak tudi znotraj. Lastniki prvega bodo tako hitro prepoznali digitalni prikazovalnik hitrosti in drugih pomembnih podatkov ter njegovo ohišje z vrtljivim gumbom za nastavljanje načina vožnje. Preostali del kabine je precej drugačen kot pri preostalih modelih znamke, najbolj pa v oči pade armaturna plošča avtomobila, spodnji rob katere se zaje globoko v sredinsko konzolo. Nad njo se bohoti velik, 12,3 palca širok zaslon informativno-zabavnega sistema. Tega bo mogoče upravljati na dotik, prek nove, za dotik občutljive ploščice ob ročici menjalnika ali pa s pomočjo glasovnih ukazov.
Seznam varnostne opreme pri novincu je bogat, a pričakovan. V sklopu paketa Safety System +, ki bo v večjem delu Evrope na voljo serijsko, bo tako na voljo sistem za preprečevanje trkov, ki bo po novem lahko čez dan prepoznal kolesarje, pešce pa bo lahko zaznal tudi ponoči in s tem preprečil morebitno trčenje. V paket za večjo varnost bo poleg tega vključen še dvostopenjski sistem za nadzor in samodejno nastavitev snopa sprednjih žarometov, ki bo še dodatno preprečeval možnost za zaslepitev voznikov nasproti vozečih vozil.
Po zaslugi nove platforme z imenom GA-K je avtomobil od predhodnika za 6,5 centimetra daljši, pol centimetra nižji, 4,5 centimetra širši, kar pa bo potnike na zadnji klopi najbolj razveselilo, pa je pet centimetrov daljša medosna razdalja. Po zaslugi nove platforme – ES je prvi avtomobil, pri katerem jo je Lexus uporabil – naj bi bil avtomobil precej tog in kljub pogonu na sprednji kolesni par omogočal relativno dinamično vožnjo. Ta bo lahko še nekoliko boljša pri izvedbah z oznako F Sport, ki jim bo Lexus namenil samodejno prilagodljivo vzmetenje iz modela LC.
Na Zahodu zgolj en motor
Lexus je kupcem v Evropi namenil tri vrste motornih sklopov: štirivaljni, 2,5-litrski bencinski motor z oznako ES 250, 3,5-litrskega šestvaljnega 'bencinarja' z oznako ES 350 in hibrida ES 300h. Zgolj slednji bo na voljo v zahodni Evropi (in Sloveniji). Sestavljen bo iz že omenjenega 2,5-litrskega bencinskega motorja, ki deluje po Atkinsonovem ciklu, proizvede 160 kilovatov (218 'konjev') moči, po zaslugi odličnega izkoristka toplotne energije pa naj bi ponujal višjo moč motorja ob nižjih emisijah in porabi. Ta naj bi ob pomoči elektromotorja znašala zgolj 4,7 litra na 100 kilometrov.
Na vzhodnoevropskih in ruskem trgu bodo bencinsko gnane različice na voljo že v septembru letos, trgi v zahodni in srednji Evropi pa bodo na svojo hibridno različico morali še nekoliko počakati, saj bo ta prvim kupcem na voljo decembra 2018.