Mazda6 dobiva pomlajeno podobo

17. 7. 2018
Deli

Prve kupce bo začela iskati že v prihodnjih dneh, cene pa naj bi se začele okoli 25 evrskih tisočakov.

Na avtomobilskem salonu v Los Angelesu smo jo lahko uzrli prvič, na salonu v Ženevi pa smo si jo lahko ogledali tudi nekoliko bolj od blizu. Govorimo namreč o prenovljeni Mazdi6, ki kljub šestim letom starosti (tolikšna je načeloma življenjska doba vozil v zadnjih letih) na pogled še vedno deluje precej sveže. Tudi zato so se pri japonski znamki, za katero se zadnje čase zdi, da se kar nekako upira ustaljenim standardom v avtomobilski industriji – tako kot na primer pri pred kratkim preizkušeni Mazdi CX-5 – odločili, da njen čas na trgu še za kakšno leto ali dve podaljšajo z obsežno prenovo.

Ta je zajela vse vidike avtomobila, a začnimo z zunanjo podobo, ki je trenutno ena izmed prepoznavnejših na trgu. Kot je pri tovrstnih prenovah običajno, je tudi Mazda6 največ sprememb doživela na sprednjem delu, ki ga krasi nova maska, ker je nekoliko bolj klasična mreža zamenjala letvice. Spodnji rob še vedno krasi 'krilce', kot Japonci radi poimenujejo kromirano letov, ki je po novem še nekoliko bolj zajetna. Poleg tega je avtomobil dobil nove LED-žaromete in meglenke, nov odtenek rdeče barve, nova 17- in 19-palčna platišča ter večji premer konic izpušnega sistema.

Prečiščena notranjost

Še bolj kot zunanjih sprememb pa bodo potniki v vozilu veseli spremenjene notranjosti, ki je po novem veliko bolj umirjena, ali bolje rečeno, urejena. Več je namreč čistih ravnih linij, najbolj opazni pa sta sprememba postavitve odprtin klimatske naprave in nova podoba vratnih oblog, ki sledijo armaturni plošči. Poleg tega je Mazda kupcem bolje opremljenih različic namenila novo vrsto napa usnja in pravega lesa drevesne vrste sen. Brez tehnoloških dodatkov pri tem seveda ni šlo, saj je avtomobil pridobil sistem prikaza podatkov na vetrobranskem steklu, možnost povezovanja pametnih telefonov z informativno-zabavnim sistemom MZD system 2, potniki na zadnji klopi pa bodo znali ceniti par USB-vhodov za polnjenje mobilnih naprav, vgrajenih za sredinskim naslonom za roko.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Na motornem področju Mazda ostaja zvesta sama sebi. O tako imenovanem downsizingu ali zmanjševanju motorne prostornine in dodajanju turbo puhal bencinskim motorjem tako še vedno ni sledu. Pod motornim pokrovom bodo tako bencinski in dizelski motorji treh različnih prostornin v petih različnih konfiguracijah. 'Bencinske barve' bodo tako zastopali trije motorji SkyActiv-G, dva s prostornino dveh litrov (in močjo med 145 in 165 'konji' oziroma 107 in 121 kilovati) ter 2,5-litrski z močjo 194 'konjev' oziroma 143 kilovatov. Dizla SkyActiv D bosta na drugi strani dva, oba s prostornino 2,2 litra in močjo med 150 in 184 'konji' oziroma 110 in 135 kilovati.

Glede na to, da avtomobili in proizvajalci zadnje čase s svetlobno hitrostjo razvijajo nove varnostne elemente in tehnologije, je bilo jasno, da bo Mazda6 dobila kar nekaj novosti tudi na tem delu. Poleg omenjenih in hkrati močnejših žarometov so ji v tovarni zato namenili kopico novih sistemov, poimenovanih i-Activsense, in možnost 360-stopinjskega pogleda okolice vozila s štirimi kamerami, nadgrajen aktivni radarski tempomat, ki po novem deluje pri vseh hitrosti, tudi nižjih od 30 kilometrov na uro, ter sistem nadzora hitrosti, ki prilagaja hitrost vozila glede na omejitve.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem