Na preizkusu niso opazili nikakršnih razlik pri zmogljivostih avtomobila.
Japonska Mazda se znova in znova trudi za izboljšanje učinkovitosti in zmanjševanje izpustov termičnih motorjev ter tako kljubuje elektrifikaciji svojih modelov, ki jo narekujejo trendi. Zadnji v vrsti, ki so se ga lotili na tem področju, je bil pred časom izveden v Veliki Britaniji, vključuje pa njihovega športnika Mazdo MX-5 in gorivo Sustain 100%.
Preberite še: Ni dobrega razloga, zakaj ta avtomobil ne bi bil najboljši drugi avto pri hiši
Gre za gorivo, ki naj bi bilo v celoti izdelano iz brezfosilnih sestavin. Za njegovo izdelavo naj bi namreč njegov proizvajalec Coryton uporabil zgolj stranske produkte, odpadke, ki nastajajo pri poljedelstvu in jih tako ali tako ni mogoče uporabiti v prehrambni industriji. Gorivo britansko podjetje razvija že nekaj let, pri Mazdi pa so uporabili drugi generacijo, s pomočjo katere so prevozili 1000 milj (približno 1600 kilometrov) dolgo pot od Škotske prek Anglije, Walesa in do Severne Irske.
Gorivo prihodnosti?
Na poti so športnika, opremljenega z novim dvolitskim motorjem, ki smo ga pred kratkim preizkusili tudi sami, pognali tudi na štiri dirkališča. Rezultati so bili navdušujoči. Ob občutnem zmanjšanju izpustov CO2, ki jih prinaša takšno gorivo, namreč niso zabeležili zmanjšanja zmogljivosti motorja, hvale vredna pa je bila tudi poraba goriva. Ta se je v povprečju (neupoštevajoč časov na dirkališču) znašala 5,2 litra na 100 kilometrov.
»Veseli nas, da smo sodelovali z Mazdo UK pri tem projektu, ki je združil odličen avtomobil s trajnostnim gorivom, s pomočjo katerega smo zmanjševali več kot le najhitrejše čase na dirkališču. Kot je pokazal ta izziv, je trajnostno gorivo resničen in verodostojen akter v naših prizadevanjih za dosego ničelne vrednosti. To je rešitev, ki deluje neverjetno dobro, deluje z našimi obstoječimi vozili in ima potencial za znatno zmanjšanje količine CO2, ki ga trenutno sproščamo v primerjavi s tradicionalnimi fosilnimi gorivi,« je dejal direktor podjetja Coryton, David Richardson
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"