Mazda3 MPS se vrača po generacijskem počitku

12. 4. 2019 | Jure Šujica
Deli

Po tem, ko se v zadnji generaciji Mazda ni odločila za izdelavo športne različice Mazde3, se ta znova vrača na trg.

Mazda je pred leti z uvedbo novih imen na trgu, kjer je trimestno številsko oznako nadomestila le ena številka, postavljena ob ime znamke, napovedala prihod športnega duha tudi v bolj običajne različice svojih avtomobilov. Tako je serijski različici sledila Mazda3 MPS, ki pa je na žalost marsikoga s prihodom tretje generacije izginila iz ponudbe. A očitno se zdaj njena naslednica vrača v ponudbo.

Ob nedavnem prihodu nove generacije kombilimuzine v Avstralijo je vodja razvoja omenjenega modela, Kota Beppu, po poročanju portala Autocar izrazil željo po izdelavi športne izvedbe modela. »Sem avtomobilist, zato želim voziti športno izvedbo Mazde3. Storil bom vse, kar je v moji moči, da to tudi uresničim,« je dejal Beppu. Zagon projekta naj bi bil tako le še formalnost, interes za izdelavo pa se je že pokazal v številnih razvitih državah.

Okoljevarstvene ovire

Da je projekt tik pred zagonom, kažejo tudi podatki o motorizaciji novinke. Ta naj bi bila opremljena z 2,5-litrskim turbobencinskim motorjem, ki ga Mazda uporablja predvsem v večjih modelih v ZDA. Omenjeni štirivaljnik naj bi proizvedel 247 'konjev' oziroma 182 kilovatov moči, s čimer bi se novinec povsem enakovredno kosal z Golfom GTI, Fordom Focusom ST in Hyundaiem i30 N, najbolj priljubljenimi predstavniki svojega razreda.

Tedenski horoskop (30. 12.– 5. 1.): kaj vam prinašajo prvi dnevi v novem letu?

Čeprav bi novinka verjetno našla kar nekaj kupcev tudi v Evropi, pa je njen prihod na staro celino – če bo prišlo do izdelave – pod velikim vprašajem. Motor, ki ga nameravajo pri Mazdi vgraditi vanjo, je namreč za zdaj namenjen le ameriškemu trgu in niti ne izpolnjuje strogih evropskih normativov glede izpustov. Za prodajo na evropskih trgih bi ga bilo tako treba zelo posodobiti, vprašanje pa je, ali si pri Mazdi tega želijo oziroma ali je to sploh smiselno.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?