Mazda je za to, da bi primerno zasnovala svoj tretji rod trojke, posegla po posebnih prijemih.
Pravijo namreč, da je za uspeh v nižjem srednjem razredu v Evropi (obsega kar četrtino vseh prodanih avtomobilov na stari celini) treba narediti veliko več kot običajne korake.
Tako so se odločili tudi za nenavadno prvo predstavitev javnosti, kar v treh mestih hkrati – v Londonu, St. Peterburgu in Istanbulu.
Kupcem bodo ponudili vse tisto, kar že nekaj časa predstavljajo kot tehnologijo SkyActive. Hkrati pa so njihove novosti oblikovane tako, kot zahteva oblikovni pristop z oznako Kodo – Soul of Motion (v skladu s tem pristopom so že oblikovali modela MX-5 in 6).
Prevedeno v običajni jezik avtomobilskih uporabnikov to pomeni, da se bodo v marsičem opirali na uspešno zasnovan večji avtomobil Mazda6, ki je na evropskem trgu na voljo od začetka letošnjega leta, zanesljivo in dinamično lego na cesti, bencinske in turbodizelske motorje, ki se odlikujejo po dovolj dobrih zmogljivostih in primerno majhni povprečni porabi goriva, pa tudi na številne druge rešitve. Tudi Mazda3 bo imela poseben sistem zaustavljanja in zaganjanja motorja, za katerega pri Mazdi trdijo, da je najhitrejši med vsemi (i-ELOOP). Ponudili bodo tudi aktivno varnostno tehnologijo i-Active Sense (samodejno preprečevanje trkov).
Novost je tudi drugačna zasnova notranjosti, sistema infotainment in ergonomskih rešitev. Karoserija Mazde3 pa bo zanimiva tudi zato, ker so konstruktorji zmanjšali reže med posameznimi sestavnimi deli. Za več prostora v potniški kabini poskrbi povečana medosna razdalja (za 5 cm – na 270 cm), ob tem pa je ob skoraj enaki dolžini kot pri predhodnici zdaj večji tudi prtljažnik s 350 litri (prej 340).
Motorji, ki bodo na voljo: dva sta bencinska dvolitrska (120 in 165 'konj'), tretji bo 2,2-litrski turbodizel (150 'konj'). Kasneje se jim bo pridružil še 1,5-litrski bencinski štirivaljnik (100 'konj').
Mazda3 bo uradno predstavljena na frankfurtski avtomobilski razstavi, takoj zatem pa bo tudi že naprodaj v večini evropskih držav. (TP)