Prototip Mercedes-Benzovega tovornjaka eActros 600 je prevozil 530 kilometrov brez vmesne oskrbe, skupno pa več kot 1000 kilometrov z enim vmesnim polnjenjem.
Razvojni inženirji Mercedes-Benz Trucks so uspešno opravili testno vožnjo po Alpah z baterijskim električnim vozilom eActros 600 za prevoze na dolge razdalje. Inženirji so prototip, ki je bil obremenjen do 40 ton, odpeljali iz Stuttgarta – prek strmega vzpona do švabskega gorovja Jura pri Aichelbergu, Kufsteinu in avtocesti Brenner – do Bolzana na Južnem Tirolskem. Kljub zahtevni topografiji je e-tovornjak opravil 530 kilometrov dolgo pot brez vmesnega polnjenja in prispel v Bolzano po približno sedmih urah vožnje. Z enim postankom za polnjenje pa je polno naloženi eActros 600 prevozil več kot 1000 kilometrov.
Serijsko različico eActrosa napajajo trije baterijski paketi s tehnologijo litij-železo-fosfatnih celic (LFP). Zanje je značilna predvsem dolga življenjska doba in visoka raven uporabne energije. Serijska različica eActros 600 je zasnovana tako, da omogoča CCS polnjenje do 400 kW in megavatno polnjenje (MCS).
Elektromotor tovornjak poganja s skupno močjo več kot 600 kW, dva elektromotorja kot del nove električne osi pa ustvarjata neprekinjeno moč 400 kW in končno moč 600 kW. Visoka kapaciteta baterije naj bi omogočala doseg 500 kilometrov brez vmesnega polnjenja. Razvojni inženirji pri Mercedes-Benz Trucks so eActros 600 zasnovali tako, da izpolnjuje enake zahteve glede vzdržljivosti vozila in sestavnih delov kot primerljiv običajni Actros za težke prevoze na dolge razdalje. To pomeni 1,2 milijona kilometrov v desetih letih delovanja.
Serijska proizvodnja električnega cestnega orjaka naj bi se začela leta 2024.
Preberite še: Dokončno se je poslovil še en priljubljen avtomobil
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Borut Pahor
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji