Zakaj je zanimiv avtodom na osnovi kombija? Odgovor je zelo preprost. Mere vozila so ravno prave, da se z njim lahko zapelješ kamorkoli, hkrati pa je prostor zelo dobro izkoriščen. Tu je seveda še cena, ki je v primerjavi s klasičnim avtodomom nekoliko nižja.
Zaradi vsega tega ni presenetljivo, da prodaja vanov, kot jim rečejo avtodomarji, v zadnjih letih lepo raste. Vedno več je tudi uporabnikov, ki tak avtodom vozijo med tednom namesto drugega avtomobila pri hiši, za konec tedna pa smuknejo na kratek oddih. V tem vidim res največjo dodano vrednost. Ker je tudi v mestu tako okreten pri parkiranju, ni težav, marsikdaj pa lahko pride dlje tudi zato, ker je že precej mest prepovedalo uporabo avtodomov v svojih središčih.
Takšen van pa je velik toliko kot kombi dostavljavca hitre pošte, če se izrazim malo bolj slikovito. Tudi cenovna dostopnost ni zanemarljiva. Marsikdo, ki gleda predvsem na čim nižje stroške, si pomaga tako, da kupi nov ali rabljen kombi in potem sam ali pa s pomočjo spretnega mizarja predela notranjost. Veliko takšnih rešitev sem doslej opazil tudi med sprehodom skozi bokse na dirkah državnega prvenstva v motokrosu.
Spredaj vgradiš kuhinjski blok, mizo in klop, zadaj pa počez pritrdiš posteljo, namestiš še nekaj letalskih visečih omaric in že je tu preprost avtodom z garažo, kamor (pod posteljo) spraviš dirkalnik za motokros in vso preostalo robo, ki jo potrebuješ na treningu ali dirki. Namesto motocikla gre v ta prostor tudi par koles, ki so tako tudi čez noč varno spravljena pred nepridipravi.
Ob tem, koliko danes stanejo cestne ali gorske specialke, to seveda ni nepomemben podatek. Skratka, takšna kombinacija je zelo zanimiva za vse, ki imajo zelo aktiven življenjski slog.
S svojo serijo Twin novomeška Adria nagovarja prav takšne uporabnike, hkrati pa ponuja kakovostno izdelavo in vsestransko robustnost ter tudi zelo premišljeno oblikovan bivalni prostor, česar domač mizar ne zmore narediti v tolikšni meri.
V ponudbi imajo izvedbi na osnovi Fiatovega Ducata, ki ju imenujejo Supreme in Plus. V dolžino merita od 5,4 do 6,4 metra, izbirate pa lahko med največ desetimi razporeditvami notranjosti. Na dnu ponudbe je sicer na voljo tudi serija Twin Axess, ki je narejena na osnovi Citroëna Jumperja.
Testni Twin SGX spada v serijo Supreme, kar pomeni, da je za bazno vozilo poskrbel Fiat, pod motornim pokrovom pa je 2,3-litrski turbodizel s 140 'konji'.
Motor se je na našem testu izkazal kot dobra izbira. Brez težav in pretirane porabe lovi utrip prometa tako v mestu kot na avtocesti. Poraba goriva je ugodna, znašala je od 9,5 do 10,7 litra, kar zagotovo je prednost pred večjimi in težjimi avtodomi. Testno povprečje je znašalo 10,4 litra na 100 kilometrov.
V slabem tednu dni pohajkovanja po Sloveniji sem z Adrio prevozil približno polovico poti po avtocestah, sicer pa sem užival v vožnji po regionalnih cestah, podeželju ter se dvakrat povzpel v hribe, na Roglo in Pavličevo sedlo ter nato še po ovinkasti cesti prek mejnega prehoda Jezersko. Vse to je Twin Supreme SGX zmogel brez napora. Tudi najzahtevnejše serpentine in zelo ozke gorske cestice zanj niso bile nikakršna ovira.
Maso vozila pri vožnji skozi ovinke občutiš, saj se Twin Supreme SGX tako kot vsak avtodom nagne na zunanja kolesa. Nagibanje sicer ni pretirano. Tako je tudi zaradi zračnega vzmetenja na zadnji premi. V praksi to pomeni, da je skozi ovinke treba peljati za odtenek počasneje kot recimo s kombijem. Ob tem pa moram poudariti, da je ta van vseeno precej agilnejši od klasičnega avtodoma podobnih kompaktnih mer. Manj je tudi nadležne melodije avtomdomarskih čričkov in trušča v prostoru zaradi manjšega zračnega upora.
Glede voznih lastnosti torej ni dvoma, da je Twin Supreme SGX v prednosti pred večjimi brati iz novomeške tovarne. Kaj pa bivanje? No, tu se opazi razlika, ko avtodom, narejen na osnovi kombija, primerjam s klasičnim avtodomom z nadgradnjo. Čisto preprosto povedano, vse je nekoliko manjše, bolj kompaktno in optimizirano do milimetra.
Tako se na 'hodniku' dva odrasla komaj srečata, kuhinja je omejena na dva gorilnika in majhno korito, predali ter omarice so manjši. Všeč mi je bilo, da je stojna višina dovolj visoka in da je za mizo presenetljivo veliko udobja. Za dva je prostora povsem dovolj, za tri se je pa treba malo stisniti.
Prijeten občutek svobode daje patentirana ekskluzivna streha sky-roof's. Dvojno panoramsko okno prinaša ne le svetlobo, ampak s pogledom v nebo enkraten občutek prostornosti in bližine naravi. Všeč mi je tudi, kako so Adrijini inženirji integrirali bivalni prostor in kabino v enoten prostor. Nič več niso potrebne nerodne predelne stene med tema dvema prostoroma, namesto njih je sedaj tu sky-lounge z novostjo cabinloft, ki poveča prostor nad glavo in izboljša uporabnost prostora.
Omarice so oblikovane tako, da ostane dovolj prostora za shranjevanje prtljage, a hkrati z glavo ne zadeneš v njen rob, ko se premikaš po bivalnem delu. Zato lahko za Twin Supreme rečem, da lahko že malo sili v segment crossover avtodoma, ki je na zunaj videti kot van, v notranjosti pa bolj spominja na avtodom.
V notranjosti so uporabili tudi sodoben pristop pri izbiri barv in materialov. Gre za atraktiven, precej monokromatičen videz in avtomobilski slog, ki ga uporabljajo številne vrhunske avtomobilske znamke, tukaj pa ga krasijo bleščeče bele omarice. Mizo, ki ima vgrajeni držali za dve plastenki, je možno dati v tri položaje. Da se jo podaljšati ali po potrebi spustiti in predelati v zasilno ležišče. Klop, ki je namenjena dvema potnikoma, ima tudi dva varnostna pasova, moram pa pohvaliti možnost uporabe sistema isofix.
Kopalnica in stranišče sta velikosti avtodoma primerno majhna. A tudi tu premična pregradna stena prinaša kompromis in dobro uporabnost. Vrtljiva stena omogoča učinkovito rabo kopalnice in stranišča v enem prostoru. Gre za genialno rešitev, pri čemer konkretna tlorisna razporeditev omogoča okno v kopalnici za dodatno zračenje in svetlobo.
Po napornem dnevu pohodništva, kolesarjenja ali vožnje z motokros motorjem se je mogoče zlekniti na veliko in udobno posteljo, ki meri 1900 x 1960 milimetrov. Model SGX ima to posebnost, da je električna dvižna postelja in omogoča spanje na različnih višinah in v različnih položajih. Tako tudi dopušča različne možnosti shranjevanja vse potrebne opreme na prostem.
Mirnost spanca so mi seveda narekovale tudi zunanje temperature. Med testom sem spal tudi na nadmorski višini dobrih 1000 metrov, kjer je ponoči temperatura padla celo na štiri stopinje Celzija. Da nas v avtodomu ni zeblo, sem vključil serijsko vgrajeni Webasto, ki je odlično opravil svojo nalogo in poskrbel, za prijetno spanje in bivanje.
Končna ocena zato ne preseneča. Gre za zelo uporaben avtodom, pri katerem ni dvoma o kakovosti izdelave in opremljenosti. V prid mu štejem tudi prilagodljivost spalnice oziroma dvižne postelje v zadnjem delu, pod katero je dovolj prostora za športne pripomočke. A če ne bi vozil s seboj motocikla ali koles, bi bil povsem zadovoljen tudi z izvedbo s fiksno posteljo in bi pridobil kakšno omarico za oblačila več.
O voznosti in zunanjih merah ter s tem pogojeno uporabnostjo pa dam Adrii Twin Supremeen velik všeček. Klasični avtodomi imajo prav zaradi takšnega bivalnika na osnovi velikega kombija hudo konkurenco. Če govorim o kombinaciji za dva ali tri potnike, ima takšen avtodom zaradi vsestranske uporabnosti lepo prednost.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?