Na sever na tradicionalne mesne kroglice in v muzej znamenite švedske znamke

Če vas pot zanese na Švedsko, je za prave avtomobilske navdušence obvezen postanek v Saabovem muzeju v Trollhättnu.

Potem, ko je leta 2010 ameriški GM zaradi nenehne finančne bolehnosti prodal švedskega proizvajalca nizozemskemu  Spyker Cars, se je začel Saabov dokončni zaton. Poleti 2012 je znamka razglasila stečaj.  Od ustanovitve leta 1947 do 19. decembra 2011 so izdelali 4,59 milijona avtomobilov.

Leta 2009 je 3500 delavcev izdelalo le 40.000 vozil, leta 2011 pa je število zaposlenih padlo na 330 in izdelali so 28.000 avtomobilov. Spomladi letos je naslednik družbe NEVS (National Electric Vehicle Sweden), ki je pod kitajskim vodstvom, sporočil, da ne bo več razvijal nobenih nadaljnjih modelov, čeprav je slišati drugačne govorice.

Spomin na Saab ohranja Bilmuseum v Trollhättnu, ki se nahaja v majhnem delu nekdanjih tovarniških hal neposredno ob kanalu Äkers Sjö. Zbirka obsega okoli 120 vozil, 70 jih je na ogled na stalni razstavi, med njimi tudi »originalni Saab« 92100 iz leta 1947, ki je bil za tisti čas revolucionarne oblike in je bolj spominjal na letalo kot na avtomobil. Kar ni presenetljivo, Saab Automobil SA je namreč nastal iz proizvajalca letal. Dve leti kasneje je šel v serijsko proizvodnjo kot Type 92.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

V muzeju si je mogoče ogledati številne koncepte, vključno z avtomobilskimi premierami, zaradi katerih je Saab večkrat prišel na naslovnice. To so na primer zaščita pred bočnim trkom, prezračevalni sedež ali prestavitev ključavnice za vžig z armaturne plošče na sredinsko konzolo.

Občudovati je mogoče tudi tekmovalna vozila, s katerimi so bili postavljeni trajni rekordi na dolgih razdaljah in tudi edinstvene primerke, kot je 93 "Monstret", ki z dvema povezanima trivaljnima dvotaktnima motorjema ni bil nikoli uporabljen.

Zmogel je 139 KM in 196 km/h največje hitrosti, kar bi leta 1959 gotovo zagotovilo zmage, a dirkaški predpisi niso dovoljevali tako drznih kombinacij.

Vstopnina v muzej je približno 10 evrov za odrasle in 5 evrov za otroke. V neposredni bližini je kavarna, muzej je odprt vsak dan razen ponedeljka od 10. do 17. ure.

Preberite še: Se Saab vrača z električno limuzino?

BONUS VIDEO: BMW Serije 7 je novo merilo avtomobilskega prestiža in ekscesov – poglejte si tehnološke igračke, s katerimi navdušuje

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?