Hitro po mednarodni predstavitvi prenovljenih Ibize in Arone, ki predstavljata skoraj tretjino prodaje pri nas, sta oba modela že na voljo v Sloveniji.
Oba malčka sta narejena na enaki platformi (MQB A0) zato ni čudno, da gre za kup podobnih elementov prenove, s čimer si želijo prodajno usopešnost nadaljevati tudi pri nas. Arona, ki je predstavnik kompaktnih križancev in Ibiza, za katero pravijo, da je ikona Seata, skupaj predstavljata kar 40 odstotkov Seatove globalne prodaje. No, pri nas je podobno - oba skupaj predstavljata v Sloveniji med 30 in 35 odstotki prodaje, zato so želje slovenskega uvoznika Seata (Porsche Slovenija) seveda temu primerno smele. Navsezadnje Seat že beleži odlične rezultate, saj so trenutno že na osmem mestu z dobrimi štirmi odstotki trga.
V tem letu si namreč želij prodati 250 do 300 Ibiz in 450 do 500 Aron, seveda pa je zaradi težav z dobavami in glede na še vedno kovidno leto težko natančno napovedovati, je povedal Edvard Strajnar, direktor znamke. Tudi cenovna politika je temu primerna - Ibizo je namreč moč dobiti (z bonom za financiranje) že za manj kot 12 tisočakov (vstopni litrski motor s 59 kW), Arona pa z motorjem z 81 kW za manj kot 16.500 evrov. Trije litrski motorji so sicer na voljo za Ibizo (59, 70 in 81 kW ter CNG motor s 66 kW), pri Aroni je na voljo litrski s 81 kW, 1,5 litrski s 110 kW in CNG.
Najmočnejši trivaljnik, ki sem ga preskusil, je zagotovo bolj dinamičen motor, kot to kažejo podatki. V paketu FR, ki želi biti predvsem naklonjen dinamični publiki, pa vendar ni povsem dorasel zahtevam in predvsem tradiciji imena. In zato bi rekel - dajte v ponudbo še štirivaljnik s 110 kW ...
Skromno na zunaj, odločneje znotraj
Pri prenovi gre, kot smo že zapisali, bolj za evolucijo zunanjosti in revolucijo notranjosti. Pri čemer je nekaj manj sprememb pri Ibizi (LED žarometi, nove barve, platišča, ...) kot pri Aroni, kjer je nov odbijač, maska, zanimive okrogle meglenke (serijske pri nas, sicer v paketu Xperience), pa LED žarometi, nove barve, drugačen pa je tudi zadnji odbijač.
V notranjosti gre predvsem za digitalizacijo voznikovega okolja z digitalnim kokpitom, ki je serijski od druge ravni opreme naprej (zaslon s 10,25 palca diagonale) in osrednjim zaslonom infozabavne enote, ki je 20 odstotkov večji (osnovni 8,25, sicer 9,2 palca). Seveda so naredili korak naprej pri povezljivosti, pa novih materialih, boljšem oblazinjenju, ... Pri Aroni je nov še paket Xperience (ki nadomešča Xcellence). Novih pa je tudi nekaj najsodobnejših varnostno asistenčnih sistemov.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?