Osmič zapored v Sloveniji, štirinajstič skupaj, več kot 3.000 anketirancev pri nas in več kot 300 tisoč v 18 državah, ki v glasovanju in anketi sodelujejo. Predstavljamo vam rezultate naše raziskave Najboljši avtomobili 2007.
V raziskavi je sodelovalo 3.135 anketirancev, med njimi 78 odstotkov moških (kar pomeni dva odstotka večji delež žensk, kot velja za povprečje vseevropske raziskave). Dobrih 70 odstotkov je rednih bralcev Avto magazina (skoraj tretjina je naročnikov), polovica je starih med 25 in 40 let, tistih pod 25 let je najmanj. Med njimi je le osem odstotkov takih, ki nimajo svojega avtomobila oziroma ne vozijo.
In kakšne avtomobile imajo tisti, ki so sodelovali v raziskavi? Najpogostejši so lastniki avtomobilov srednjega razreda, takih je več kot četrtina, le malo manj je voznikov avtomobilov nižjega razreda in višjega srednjega razreda. Nov ali rabljen? Vsakih je približno polovica. Četrtina anketirancev vozi dizla (kar je več kot deset odstotkov pod zahodnoevropskim povprečjem), pri voznikih novih avtomobilov je ta odstotek enkrat višji.
Za zahodno Evropo krepko zaostajamo po odstotku limuzinskih kombijev (slabih 10 v primerjavi z recimo nemško četrtino), po povprečni konjenici pod motornim pokrovom, tj. 105 ’konjev’, smo nekje v sredini. Prednjačijo Švicarji, Angleži in Švedi, torej vozniki iz prometno najvarnejših držav. Naključje? Sicer pa so sodelujoči v anketi (slovenski, seveda) v povprečju prevozili 21 tisoč kilometrov na leto, po čemer smo pri vrhu seznama.
Slaba polovica anketirancev namerava kupiti nov (ali rabljen) avto v prihodnjih dveh letih. Številka je zelo podobna lanski, tokrat je tistih, ki nameravajo kupiti nov avto letos, za skoraj tri odstotke več kot lani, kar bo verjetno najbolj razveselilo prodajalce, saj daje upanje, da bo slovenska prodajna številka za leto 2007 morda spet bolj ali manj presegla 60 tisoč.
Nov ali rabljen avto? Tistih, ki se nagibajo k rabljenemu, je nekoliko več, v povprečju pa vozniki rabljenih avtomobilov vozijo svoje avtomobile 4, 4 leta (enako kot lani). Kupci nove avtomobile po nakupu vozijo leto dni več, kar je nižja številka od lanske (šest let) in je že bolj podobna starostim, ki jih ti avtomobili dosegajo v avtomobilsko najrazvitejših državah.
Bodo tisti, ki kupujejo nov avto, ostali zvesti znamki, ki jo vozijo sedaj? Takšnih je le 14 odstotkov (kar je dober odstotek manj kot lani). Ponovno, že drugo leto zapored, je precej zdrsnil delež tistih, ki nameravajo kupiti dizla, takšnih bo namreč le še 34 odstotkov (lani 40 odstotkov, predlani polovica), kot je kazalo v lanski raziskavi. Prodajna številka ena bodo seveda še naprej avtomobili nižjega razreda, a naj bi jih bilo relativno manj kot lani, podobno velja za nižji srednji razred. Razlika se seli k avtomobilom višjega razreda, predvsem pa k večjim in manjšim enoprostorcem.
In kaj so si anketiranci mislili o posameznih znamkah? Najboljšo vrednost glede na ceno ponujata (a manj kot lani) Škoda in Hyundai, predvsem Renaultu gre tukaj precej slabše, zato pa so na tem področju napredovali Volkswagen, ki je prehitel Renault, Mazda (po lanskem padcu) in Chevrolet.
Po mnenju anketirancev so še vedno najzanesljivejše Toyote (pa čeprav je tudi letos opazen rahel padec), sledi ji BMW, na tretje mesto pa se je prebila Mazda, ki ji je uspelo odstotek tistih, ki menijo, da so Mazde zanesljive, dvigniti za polovico. Lep napredek je pokazala tudi Honda, slabše pa gre Fiatu, Seatu in malce tudi Volkswagnu.
Kakšno pa je mnenje o prodajni vrednosti rabljenega vozila? Seveda vodijo VW, Audi, BMW, Mercedes in Toyota (vsi so se na tem področju izboljšali), precejšen padec je doživel Renault, tudi Fiatu in Peugeotu letos v primerjavi z lani ne kaže najbolje.
Najboljši pri odnosu do strank so isti kot lani (Renault, nato dolgo nikogar, pa VW, BMW in Audi), a so si vsi prislužili slabšo oceno kot leta 2006. Napredovali so Mercedes, Honda, Mazda in Lexus, padli pa še Peugeot, Škoda, Nissan in Hyundai.
Tudi uspešnost v športu je ena od lastnosti znamke, ki lahko pritegne marsikaterega kupca, če ne neposredno, pa zaradi izboljšanega ugleda znamke. V zadnjem letu je v tem pogledu velik korak naprej naredil Chevrolet (WTCC), dobro je šlo tudi BMW (F1, WTCC), Audiju (Le Mans), Fordu (WRC) in Renaultu (F1), precejšen minus pa so si nakopali pri Mercedesu (slabi rezultati v F1), Peugeotu (nasvidenje, WRC) in tudi Citroënu (kjer so v WRC dirkali le poltovarniško in s starim avtomobilom). Dirkanje na ravni svetovnega prvenstva je očitno zanimivo, v reliju in pri športnih avtomobilih celo bolj kot v F1.
A prava bitka se bo tudi prihodnje leto bíla na oglaševalskem polju. Tu Renault še vodi (kot pri prodaji avtomobilov), a drsi nazaj (znova – kot pri prodaji). Približuje se mu Citroën, rastejo tudi Opel, VW in Honda, izgubljajo Peugeot, Audi in BMW. Koliko se bo to (in vsi preostali rezultati) poznalo pri prodajnih številkah, pa bomo videli čez 11 mesecev.
Seznam zmagovalcev
Mini avtomobili
2. SUZUKI SWIFT
3. CITROËN C2
Mini še kar vztraja na prvem mestu lestvice najbolj priljubljenih mini avtomobilov in tudi njegova prednost pred tekmeci se ne zmanjšuje. Lansko presenečenje, Suzuki Swift, se je povzpel še mesto višje, C2 je zdrsnil mesto navzdol.
Mali avtomobili
2. FIAT GRANDE PUNTO
3. TOYOTA YARIS
Konkurenca v tem razredu je res divja. Novinec, Peugeot 207, se je zavihtel povsem na vrh (kar niti ni presenetljivo, podobno priljubljen je bil tudi 206), Grande Punto je zdrsnil mesto navzdol, ostarelega Pola je prehitel Yaris.
Spodnji srednji razred
2. BMW 1
3. AUDI A3
Lani je bilo v tem razredu zelo tesno: Civic in BMW 1 sta si z enakim številom glasov razdelila prvo mesto. Letos na vrhu sam kraljuje Civic, BMW je zaostal za nekaj odstotkov, s tretjega mesta je Golfa presenetljivo izrinil Audi A3.
Zgornji srednji razred
2. ALFA 159
3. VW PASSAT
BMW serije 3 ostaja na vrhu lestvice v tem razredu, zato pa je na stopničke uspelo priplezati še enemu bolj športnemu predstavniku tega razreda, Alfi 159. Volkswagnov Passat v tej družbi ostaja stalnica – lani drugi, letos tretji. A4 se je poslovil od stopničk.
Višji razred
2. AUDI A6/Allroad
3. MERCEDES CLS
Nekatere stvari se očitno ne spreminjajo – BMW-jeva Petica še vedno ostaja najbolj priljubljen avto višjega razreda, dokaj blizu pa je A6 oziroma novi Allroad. Limuzinsko-kupejevski Mercedes CLS zanesljivo ostaja na tretjem mestu.
Luksuzni razred
2. MASERATI QUATTROPORTE
3. MERCEDES S
A8, ki se je na vrh vrnil lani, ostaja na najvišji stopnički tudi letos. Zanimivo: kljub mnenju mnogih, da gre le za muho enodnevnico, Maserati ostaja trdno drugi. S tretjega mesta je izginila BMW-jeva Sedmica – zamenjal jo je Mercedesov razred S.
Športni avtomobili
2. PORSCHE 911
3. FERRARI F430
Po dveh letih prevlade BMW-jeve Šestice je prišlo še - tretje leto. M6 očitno še vedno pomeni mokre sanje kupa Slovencev. 911 ostaja na drugem mestu, na tretjem je SLR-a zamenjal Ferrarijev F430 (ki je bil lani mesto slabši).
Kabrioleti
3. VW EOS
Še enkrat je na vrhu Šestica v izvedbi z zložljivo streho, a tokrat ne s tolikšnim naskokom kot v preteklosti. Še več – njena prednost je izginila, saj je F430 Spider dobil popolnoma enako število glasov. Presenečenje na tretjem mestu: novi VW Eos.
Terenska vozila
2. AUDI Q7
3. RANGE ROVER SPORT
Med terenci ostajajo najbolj priljubljeni cestni terenci, tako vsaj priča prva trojica. Na vrhu je (kot že vsa leta) BMW-jev X5, ki pomlajen upa na podobno uvrstitev tudi v prihodnje. Proti X5 se ne splača staviti. Q7 se je prebil na drugo mesto, Range Sport na tretje.
Limuzinski kombiji
2. RENAULT ESPACE
3. CITROËN C4 PICASSO
Leta so naredila svoje. Lani smo napisali, da se nekatere stvari pač ne spreminjajo in Renault Espace ostaja na vrhu, letos ga je tam (brez težav in s prednostjo) zamenjal novi Ford S-MAX. Tudi na tretjem mestu, za Espaceom, je novinec: Citroën C4 Picasso.
Seznam revij
Best Cars 2007
1. Auto Motor und Sport, Nemčija
2. Auto Illustrierte, Švica
3. L’Automobile Magazine, Francija
4. Autocar, Velika Britanija
5. Auto Motor & Sport, Švedska
6. Quattroruote, Italija
7. Automovil, Španija
8. Auto Hoje, Portugalska
9. Auto Motor und Sport, Grčija
10. Auto Magazin, Madžarska
11. Auto Motor i Sport, Poljska
12. Auto Motor a Sport, Slovaška
13. Auto Motor a Sport, Češka
14. Auto Motor Sport, Romunija
15. Auto Motor Sport, Norveška
16. Avto magazin, Slovenija
17. Auto Motor Sport, Hrvaška
18. Auto Motor en Sport, Nizozemska
Javno mnenje
- dobra izdelava: BMW, Audi, Mercedes, Toyota
- zanesljivost: Toyota, BMW, Audi, Honda
- varnost: Volvo, Renault, Mercedes, BMW, Audi
- napredna tehnologija: BMW, Audi, Mercedes
- okolju prijazni: Toyota, Honda, BMW, Lexus
- dober odnos do strank: Renault, VW, BMW, Audi
- vrednost glede na ceno: Škoda, Hyundai, VW, Renault
- dobro ohranjanje vrednosti: VW, Audi, BMW
- videz: BMW, Alfa Romeo, Audi
- izdeluje športne avtomobile: Porsche, BMW, Alfa Romeo
- uspešni v dirkanju: Citroën, BMW, Renault
- ima dobro oglaševanje: Renault, Citroën, Peugeot, Audi
Evropa (zmagovalci)
Poleg Avto magazina je v akciji Best Cars 2007 sodelovalo še 17 revij iz prav toliko držav, od Španije in Portugalske pa vse do Švedske.
- Mini ni bil zmagovalec le pri nas, temveč na večini trgov. Le Italijani so ga postavili na drugo mesto (za Pando, seveda).
- Razred višje je 207 odnesel pet zmag, kar sedem pa jih je nabrala nova Corsa.
- V spodnjem srednjem so poleg nas Civica na prvo mesto postavili še v dveh državah, več, kar po pet, zmag pa sta si nabrala A3 in novi Volvo C30.
- V višjem srednjem razredu je BMW serije 3 s konkurenco brez težav pometel skoraj po vsej Evropi, izjema so le Italijani, Madžari, Hrvati, Slovaki in Rusi.
- Prva trojica slovenskega točkovanja višjega razreda je pobrala (v približno enakem razmerju) tudi večino zmag drugod, izjema je le Lexus GS na Madžarskem.
- Podobna je zgodba tudi pri luksuznih avtomobilih – ’slovenska’ trojica si je razdelila večino zmag, dve je odnesel Lexus LS.
- Med športniki smo le Slovenci, Romuni in Madžari na prvo mesto postavili BMW6, a to že pomeni, da je skupaj z 911 (sedem najvišjih ocen) odnesel največ zmag. Drugi tekmeci so si nabrali kvečjemu po eno ali dve (F599 in Vanquish).
- Pri kabrioletih je Beemvejeva Šestica zmagala še pri Rusih, Romunih in Madžarih, F430 Spider pa je slavil šestkrat.
- X5 je na vrhu v osmih državah, Audi Q7 prav tako. Zadnji je slavil predvsem v zahodnoevropskih državah, BMW ostaja na vrhu v srednji in vzhodni Evropi.
- Še limuzinski kombiji: S-MAX ni imel težkega dela, saj je odnesel kar 13 zmag. Espace ni zmagal niti v Franciji, tam ga je prehitel C4 Picasso.
Dušan Lukič
Foto: Aleš Pavletič, tovarne
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"