Zdaj je na naše ceste zapeljala še električno gnana verzija Hyundaijeve Kone, za začetek z zelo ugodno ceno - ki pa ima eno zanko.
Protiargument električnim avtomobilom je velikokrat visoka cena, ki jo mora kupec plačati, da bi na domačem dvorišču imel parkiran električni avto. Pri Hyundaiu Slovenija so novo Kono cenovno praktično izenačili z bencinsko (upoštevajoč podobno opremo in samodejni menjalnik).
To so storili s pomočjo popustov in subvencije, ki jo ponuja eko sklad. Popust znaša namreč od 7.500 do 8.500 evrov. In kje je zanka? Ta akcijska ponudba velja samo za prvih 50 avtomobilov in ravno zato je treba pohiteti.
Večja v vseh pogledih
Kar pa se pri Koni zagotovo splača. Kot smo pri Avto magazinu že zapisali ob prihodu nove Kone, je ta v primerjavi s predhodnico precej zrasla in ponuja veliko več prostora praktično v vseh vidikih. Njeno bencinsko različico smo tudi že preizkusili in ravno prostornost (skupaj z oblikovalskimi pristopi in kakovostno izdelavo) nas je najbolj navdušila. Vse to ohranja tudi električna različica, ki na trg prihaja z dvema različnima pogonskima opcijama.
Preberite tudi:
Šibkejša električna Kona tako zmore 114,6 kilovata (156 konjskih moči), baterija pa ima zmogljivost 48,4 kWh ter 377 kilometrov dosega. Močnejša različica zmore 160 kilovatov (218 KM), 514 kilometrov dosega pa mu zagotavlja 65,5 kWh baterija. Doseg močnejše različice je tudi eden največjih v segmentu B-SUV. Obe Koni sta opremljeni tudi s 102-kilovatnim polnilnikom, ki omogoča, da se baterija od 10 do 80 odstotkov napolni v 41 minutah.
Opremljena je s tehnologijo V2L, ki omogoča priklop zunanjih porabnikov električne energije na dve vtičnici, zunanjo (ob ugasnjenem vozilu) in notranjo. Tu je še funkcija i-Pedal, ki po želji prinaša vožnjo z le enim pedalom, Hyundai Kona Electric pa je opremljena tudi s predgretjem baterije za optimalno polnjenje.
Električna Kona ima 466 litrov prtljažnega prostora v zadku, kar je, presenetljivo, 59 litrov več od bencinske Kone. Poleg tega ponuja še dodatnih 27 litrov prostora v sprednjem prtljažniku (frunk). Na voljo so vsi razpoložljivi varnostni sistemi, digitalni ključ za pametni telefon ali uro ter različne povezljivosti, vključno z aplikacijo Bluelink za nadzor avtomobila. Vse posodobitve se izvajajo brezžično (OTA).
Sam občutek v električni Koni ni nič kaj dosti drugačen kot v običajni, bencinski, kar je seveda dobro. Ponuja obilo udobja, zmogljivosti pa so, predvsem pri močnejši konfiguraciji, za ta segment tudi zavidanja vredne. Glede na obljubljen doseg bi električna Kona kaj lahko prevzela tudi vlogo prvega avtomobila v družini, saj, kot že rečeno, ne skopari niti s prostornostjo. Več o samih občutkih pa takrat, ko bomo avto v uredništvu tudi preizkusili.
Brez popustov in subvencij bi bilo ...
Redne cene se za model z 48,4 kWh baterijo in paketom opreme Premium začnejo pri 43.490 evrih in se vzpenjajo vse do 51.700 za najmočnejšo in najbolje opremljeno različico. Ampak kot že v uvodu rečeno, slovenskemu uvozniku se je s proizvajalcem uspelo dogovoriti za omejeno akcijsko ceno, ki pa velja za le 50 avtomobilov in se bo začela 11. marca.
Na žalost pa veliko povedo besede direktorja podjetja Hyundai Avto Trade g. Marka Kajfeža, ki je zbranim novinarjem dejal, da po izteku akcije še ne vedo, kako in kaj. Tako da, če se spogledujete z električno Kono (ali ne nazadnje katerimkoli avtom tega segmenta), velja pohiteti.
Preberite še: