V novem Avto magazinu razkrivamo novega Renaulta Scenica, ki bo predstavljen šele spomladi prihodnjega leta, in odkrivamo, kako čisti so dejansko sodobni turbodizelski motorji. Vozili smo 380-konjskega Porscheja Caymana GT4, novo Kio Optimo in oblikovno agresivnejšega Lexusa RX, preskusili pa smo tudi poskočno Seat Ibizo Cupro. Ne spreglejte dveh velikih testov, novo Opel Astro in Audija A4.
Poteze novega Renaultovega prvega oblikovalca, Nizozemca Laurencea Van Der Akerja, pri aktualni ponudbi modelov za zdaj pogrešamo le še pri Scénicu in njegovi prostornejši različici z dodatkom Grand. A tudi to se bo kmalu spremenilo. Na avtomobilski razstavi v Ženevi marca prihodnje leto bo premiera novega rodu obeh različic. Tako kot doslej bosta tudi po videzu kar različni. Scénic bo imel zunanjost, ki bo v marsičem spominjala na poteze Mégana, Grand Scénic pa bo bolj pomanjšan Espace. Razkrivamo.
Koliko dušikovih oksidov dizelski motorji proizvedejo pri normalni, vsakdanji uporabi? Kateri so čisti in kateri ne? Kateri sistem čiščenja izpušnih plinov je najboljši? Poiskali smo resne in realne odgovore. Zanje so poskrbeli naši novinarski kolegi pri Auto motor und Sportu, s katerimi redno sodelujemo (letos ste nekaj skupnih testov že lahko prebrali, kakšen pa še pride na vrsto). Za meritve je seveda poskrbel uveljavljen zunanji laboratorij: britanski Emission Analytics. Steve Hayton in Adam Sawford sta del zasebnega testnega inštituta, ki je v preteklih letih izvedel več kot tisoč meritev porabe in izpušnih plinov v prostem prometnem toku v EU in ZDA, tokrat pa je bila njuna naloga jasna: izmeriti izpuste dušikovih oksidov v prostem prometnem toku. Te smo nato primerjali z mejo, ki jo za laboratorijski test postavlja standard Euro6 (v primeru starega VW-jevega dizla EA189, znanega iz dizelske afere, pa z Euro5, saj je bil narejen za ta takrat veljaven emisijski standard), in izračunali faktor, za koliko to mejo presegajo. Aktualno.
Krmiljenje Porscheja Caymana GT4 je izredno hitro, odzivno in natančno, odlična količina povratnih informacij, ki jih pri tem dobi voznik s prednjih koles. Zavore ves čas delujejo po principu 'kolikor pritisneš, toliko dobiš' in vedno dajo od sebe več, kot bi kdaj potreboval, ne glede na to, ali so jeklene ali (opcijsko) keramične. Skrajšani prestavna ročica in hitrejši mehanizem menjalnika skrbita za gladko prestavljanje, edina težava je morda le v tem, da vozniku občasno ne uspe uskladiti roke in leve noge. Ko je program za uravnavanje stabilnosti izklopljen in je odzivnost pogonskega sklopa nastavljena na najvišjo možnost, lahko med prestavljanjem v nižjo prestavo zaslišite celo mikaven zvok dodajanja vmesnega plina, ne da bi se pri tem petelinili s staromodnim pristopom peta-in-palec. Ah, in za povrh še – kakšen zvok! Le malo stvari zveni bolje od 3,8-litrskega atmosferskega šestcilindričnega bokserskega motorja, ki brni sredi avta, prav tam zadaj za voznikovim hrbtom, povezan s lahkim, skoraj dirkaško svobodno dihajočim izpušnim sistemom. Vozili smo.
Kio Optimo sicer izdelujejo v domači Južni Koreji, na Kitajskem in v Združenih državah Amerike. Prav onkraj Atlantika je avto več kot dobro sprejet, kar potrjujejo odlična prodaja in predvsem številne nagrade, ki jih je prejel tudi že prenovljeni model. Zanimivo, Kia Optima se precej dobro drži tudi v Evropi, ki že tradicionalno ni ravno najbolj naklonjena limuzinam srednjega razreda, razen če to niso modeli velike nemške trojke, Audi, BMW in Mercedes-Benz, ali katerikoli drug, a prestižni modeli. Segment je že nekaj let velik nekaj več kot milijon letno prodanih vozil, takšna pa so pričakovanja tudi za bližnjo prihodnost. Pri Kii ga bodo napadli ne le s prenovljeno Optimo, ampak ji bodo kmalu priključili še karavansko različico, ki bo zagotovo pripomogla k še boljši prodaji, dodali bodo tudi hibridni različici, klasično in tudi priključni hibrid. Vozili smo.
Novi Lexus RX se predstavlja s povsem novo, precej bolj dinamično in agresivnejšo obliko, v notranjosti pa ohranja visoko stopnjo udobja in prestiža. Morda po zaslugi novega oblikovalskega pristopa, ki ga je prinesel že manjši križanec RX, ali pa preprosto zaradi dejstva, da se v svetu vse manj čuti učinke gospodarske krize, se tudi Lexusu obetajo boljši času. Kaj boljši, že zdaj, mesec pred koncem leta, se Japonci že lahko pohvalijo z rekordnim letom. Pri tem je zanimivo, da ni rekordna zgolj v celotnem svetovnem merilu, ampak je prodaja zrasla prav na vseh posamičnih trgih, vključno z ruskim, ki se sicer otepa s kar 20-odstotnim upadom prodaje. Tako je Lexus denimo v letu 2011 prodal nekaj več kot 400 tisoč avtomobilov, lani dobrih 580 tisoč, letos pa naj bi leto končali še s približno 50 tisoč prodanimi avtomobili več. Vozili smo.
Tehnika ni nova, saj jo ima že Volkswagen Polo GTi. To ni nič narobe, če upoštevamo, da so 1,4-litrski turbomotor zamenjali za 1,8-litrski motor TSI, ki zagotavlja kar 192 'konjev'. Preverjeni so tudi drugi tehnični deli avtomobila, od šeststopenjskega menjalnika do elektronske delne zapore diferenciala z oznako XDS, ki dovolj dobro opravlja svojo funkcijo. Prepričani so v svoj izdelek tudi zaradi cene, ki je med tekmeci prav gotovo med ugodnejšimi. Čeprav je treba takoj dodati, da Ibiza Cupra ni tako športna kot izvrstna Ford Fiesta ST ali Renault Clio RS Trophy, vendar pa je vseeno tako zanimiva, da bi jo bilo škoda spregledati. Vozili smo.
Da je Astra shujšala, se izkaže tudi med ovinki. Tu je inženirjem uspel zelo dober kompromis med udobjem ter športnostjo in zabavno lego na cesti. Zakaj športnostjo? Ker je lahko Astra kljub dizlu v nosu zalo zabaven avto. Meje so postavljene visoko, krmiljenje je natančno, podkrmarjenje minimalno, ESP pa precej uglajene vrste. Še več, če se malce potrudite, bo nežno in nadzirljivo zdrsel tudi zadek in če so gibi z volanom dovolj nežni, kot drsenja pa ne prevelik, nekaj zabave dopusti tudi ESP. Kljub temu je podvozje dovolj udobno, po občutku mehkejše kot nekdaj in zelo dobro blaži udarce s ceste. Tu in tam se v notranjost prebije kaka posledica kratkih, ostrih, izrazitih neravnin pod kolesi, a je tudi ta dovolj dobro ublažena in brez nadležnih tresljajev, kar dokazuje, da so pri Oplu poskrbeli tudi za čvrstost karoserije. Test.
Največji plus novega Audija A4 so zagotovo motorji in njegovo podvozje. Prav vsi so v primerjavi s predhodnimi prenovljeni in močnejši. Tako zdaj vstopni dizelski dvolitrski TDI ponuja 150 'konj', ki poskrbijo, da je avto povsem dovolj dinamičen za vsakdanjo uporabo. Pri tem navdušijo mirno in tiho delovanje motorja oziroma predvsem nadpovprečna zvočna zaščita potniške kabine, zaradi katere se motorja v kabini med umirjeno vožnjo skoraj ne sliši. Pa tudi speljevanje z mrzlim motorjem je precej tišje kot v predhodniku. Zaradi že omenjenega paketa Sport je bil testni avto opremljen tudi z dinamičnim podvozjem, ki je še izdatno pripomoglo k uglajeni in na željo voznika tudi hitri vožnji. V nasprotju z marsikaterim avtomobilom podvozje ni bilo pretrdo, zato je bila tudi počasna in umirjena vožnja povsem udobna. Test.
Novi Avto magazin 26/2015 je že v prodaji! Naslednja številka, 01/2016, izide 24. decembra 2015.
Naročite se na Avto magazin
Na revijo se lahko naročite tudi prek spleta. Revijo lahko naročite tudi kot darilo.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"