V tretje gre rado, pravijo pri Toyoti in s prstom kažejo na novo obliko. Pri prvih dveh generacijah smo bili navajeni na kakovost in robustnost, novi Avensis pa naj bi zadovoljil tudi čute. Predvsem oči, zaradi boljše izolacije in kakovostnejših materialov pa tudi ušesa in prste.
Novi Avensis je oblikovan, razvit in izdelan v Evropi, zato si pri Toyoti želijo kljub težkim ekonomskim razmeram stopiti vštric najboljših v razredu. Tako različica sedan kot wagon sta zrasli v dolžino in širino za 50 mm, predvsem pa so pri Toyoti popravili položaj za volanom. Odslej se sedi nižje (20 mm) pa tudi volanski obroč je s kotom 23 stopinj bližje sedežu.
Pri vzvojno tršem podvozju (spredaj McPhersonovi vzmetni nogi, zadaj dvojna prečna vodila) so stavili predvsem na širši kolotek in manjši hrup ter tresljaje, pri mehaniki pa ponudili širok spekter sodobnih motorjev in menjalnikov.
Pri bencinskih motorjih lahko izbirate med 1, 6-litrskim štirivaljnikom (97 kW), 1, 8-litrskim štirivaljnikom (108 kW) in dvolitrskim štirivaljnikom (112 kW), ki s tehnologijo Valvematic (nadgradnja prilagodljivega krmiljenja ventilov VVT-i, ki prilagaja tudi višino dviga ventilov) zagotavljajo od 3 do 20 odstotkov večjo moč ob 10 do 26 odstotkov manjši porabi goriva in s tem tudi manjšem onesnaževanju (odvisno od motorja in prenosa moči). Pri turbodizlih lahko izbirate med 2.0 D-4D (93 kW), 2.2 D-4D (110 kW) in 2.2 D-4D (130 kW).
Pri prenosu boste lahko obkljukali nov ročni šeststopenjski menjalnik, neštetostopenjski CVT (imenovan Multidrive S, le za 1.8 in 2.0 Valvematic) in samodejni šeststopenjski menjalnik (2.0 D-4D 110). Stabilizacijski sistem VSC+ bo serijski v vseh različicah, razen pri 1, 6-litrskem bencinskem motorju, kljub temu pa pričakujejo pet zvezdic na (strožjih) preizkusih Euro NCAP.
Ravni opreme pri Toyoti Avensis so štiri: Terra, Luna, Sol in Executive. V najosnovnejši bodo serijski ročna klimatska naprava, dve čelni varnostni blazini, varnostna blazina za voznikova kolena, prednji stranski varnostni blazini, zračni zavesi za prednjo in zadnjo vrsto, radio s CD-predvajalnikom in šestimi zvočniki, aktivna vzglavnika ter električni pomik prednjih stekel, najprestižnejša oprema pa vas bo razvajala s panoramsko streho, dinamično prilagodljivimi biksenonskimi žarometi, ogrevanima vetrobranskima šipama, pametno kartico namesto zagonskega ključa . .
Cene? Bencinske različice bodo stale od 20.800 do 30.500 evrov, turbodizelske pa od 23.400 do 34.300 evrov. Kombijevska različica bo za 1.300 evrov dražja od limuzine.
Aljoša Mrak