Abarth bo odslej samostojna znamka - tudi na slovenskem trgu. Zato tisti, ki si želite model 595 (oziroma kabrioletski 595C) alias piccolo ferrari imate sedaj možnost, da zavijete na ljubljansko Dunajsko 122, kjer bo edini slovenski prodajni salon za znamko Abarth.
Zgodovina je povedna: Karl Abarth je bil rojen 15. novembra 1908 na Dunaju, nato je nekaj časa služboval tudi v Ljubljani, po drugi svetovni vojni pa se je preimenoval v Carla ter leta 1949 ustanovil podjetje Abarth & Co v Bologni. Najprej je bil dirkač na klasičnih motociklih, nato je presedlal na motocikle s prikolico, vselej pa je oboževal dirke. Po hujši nesreči v Ljubljani je začel predelovati Fiate in prav ta avtomobilska znamka je leta 1971 najprej kupila znamko, nato pa pred devetimi ponovno oživela ime Abarth.
V prodajnem programu bodo imeli model 595 (595C) s tremi paketi opreme: kot Elaborabile bo postregel s 103 kilovati (140 'konji'), kot Turismo s 118 kilovati (160 'konji), kot Competizione pa s kar 132 kilovati ali bolj domačimi 180 'konji'. To so izvleki iz 1,4-litrskega prisilno polnjenega motorja, ki prek 5-stopenjskega ročnega ali robotiziranega menjalnika MTA poganja prednji kolesi. Z razmeroma bogato opremo, predvsem imamo v mislih športne dodatke, bo cena tega avtomobila od 18.490 do 28.690 evrov. Češnja na torti je 190-'konjska' različica Biposto; le-ta sicer ni v redni prodaji, toda če pridete z okrog 35 tisočaki v žepu bodo poskrbeli, da vam jo dostavijo tudi v Ljubljano. Biposto pomeni dvosed, ki ima veliko tehničnih bonbončkov, ki padajo bolj na dirke kot v navadni promet. Med drugim se lahko ponaša tudi s poldirkaškim menjalnikom Dog Ring, polikarbonatnimi bočnimi okni, Akrapovičevim izpušnim sistemom, nastavljivim podvozjem, posebnimi 18-palčnimi platišči, zavorami Brembo, dirkaškimi instrumenti itd. Žal ti dodatki stanejo, zato računajo bolj na klasične 595 oziroma 595C, načrt pa je prodati 10 takih avtomobilov. Osvežena oblika, s katero se že kiti novi Fiat 500, pa naj bi prišla na vrsto septembra letos.(AMr)
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"