Sportback je za tiste, ki cenijo stil bolj kot uporabnost. Spremembe zato prinaša le v oblikovnem oddelku, kar je dobro, saj Q5 večjih pomankljivosti nikoli ni imel.
Hitro rastoči razred kupejevskih križancev je bogatejši za tretjega Audija. Po modelih Q3 Sportback in e-tron Sportback, se je pridružil še predstavnik B segmenta Q5 Sportback. Audijeva odločitev je bila pričakovana, saj imata BMW in Mercedes-Benz že predstavnika v tem razredu, Q5 pa že dlje časa kotira pri vrhu Audijevih prodajnih številk. Predstavlja namreč kar 15 odstotkov vseh prodanih vozil Audi, za različico Sportback pa pričakujejo, da bo tako kot pri manjšem Q3 predstavljala kar polovico vseh prodanih modelov Q5. Kot pri njihovih konkurentih pa je tudi Audijev prodajni argument kupejevske različice le en – stil.
Spremenjen je le zadnji del vozila, kjer prevladujejo nizko se spuščajoča strešna linija, izrazito nagnjeno zadnje steklo in razpotegnjen spoiler, ki poudari dinamičnost modela. Kljub temu pa prostorskih kompromisov skoraj ni. Q5 Sportback je le dva milimetra nižji, na zadnji klopi pa je šest milimetrov manj prostora za glavo kot pri navadnem modelu. Kljub vsemu dovolj, da sem pri 185 centimetrih višine na zadnji klopi sedel vzravnano, udobno in z nekaj odvečnimi centimetri prostora nad glavo.
Zadnje steklo je dovolj veliko, da med vožnjo pogled nazaj ni oviran, prtljažni prostor pa je na račun kupejevskega zadka izgubil le deset litrov prostornine in znaša 510 litrov. A to je le 'osnovna' prostornina. Audi namreč za doplačilo ponuja tudi vzdolžno pomično zadnjo klop, v primeru, da je ta potisnjena povsem naprej, pa se prostornina prtljažnika poveča za dodatnih 60 litrov.
Pogosnki sklopi ne prinašajo novosti, na voljo pa je en bencinski pogonski sklop z močjo 265 'konjev' (195 kilovatov), štiri dizelski pogonski sklopi z razponom moči med 164 in 341 'konjev' (120-251 kilovatov) od katerih najmočnejši nosi oznako SQ5 ter dva priključno-hibridna pogonska sklopa (300-367 'konjev'; 220-270 kilovatov). Slednji združijo električni motor z bencinskim štirivaljnikom, baterija pa ima zmogljivost 14,4 kilovatnih ur, kar zadošča za do 62 kilometrov električne avtonomije.
V sprednjem delu kabine ni oblikovnih sprememb. V bolje opremljenih modelih voznikovo okolje krasita projecirni zaslon in virtualni prikazovalnik s premerom 12,3 palca, info zabavni zaslon pa meri 10,1 palca in je občutljiv za dotik. Kabina ohrani zdravo mero bljižničnih stikal in kvalitetne materiale, kot smo jih pri Audiju vajeni.
Q5 Sportback ima športno podvozje s čvrstejšo nastavitvijo vzmetenja že serijsko, za doplačilo pa je na voljo podvozje s prilagodljivimi blažilniki in tudi zračno vzmetenje, ki lahko uravnava odmik od tal v območju kar 60 milimetrov. Žarometi so zasnovani v LED tehnologiji, zadnje luči pa so na voljo tudi v OLED tehnologiji, pri kateri lahko kupci izbirajo med tremi različnimi svetlobnimi grafikami in dinamičnimi svetlobnimi animacijami.
Q5 Sportback bodo izdelovali v Audijevi tovarni v mehiškem mestu San José Chiapa. Prodaja se je na slovenskem trgu že pričela, vstopna cena pa znaša 49.730€ za model 35 TDI (120 kW) in je za 2.340€ višja kot pri primerljivo opremljenem Q5, za priključni hibrid pa bo treba odšteti vsaj 64.990€.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji