Dizelsko gnane Mazde CX-5, ravno te dni uradno naprodaj tudi v Sloveniji, bodo po predvidevanjih zadovoljile tri četrtine slovenskih kupcev tega novega Mazdinega cestnega terenca.
Tudi dizelski motor odlikuje njihova najbolj sveža tehnologija Skyactiv, ki se pri tem stroju med drugim izkazuje z najmanjšim kompresijskim razmerjem med dizelskimi agregati za osebna vozila (za manj dušikovih oksidov in saj) ter z dvostopenjskim stiskanjem zraka pred vstopom v motor. Skyactiv je pri motorju v primerjavi s klasičnimi prijemi prinesel boljši navor pri nižjih vrtljajih, za 20 odstotkov manjšo porabo, za 10 odstotkov manjšo maso (motorja) in zadostitev normam Euro6 brez (dražjih) naknadnih obdelav izpušnih plinov.
Motor ima 2,2 litra prostornine in dve različni moči (110 in 129 kilovatov), za njim pa je vselej lahko ročni ali samodejni (obakrat 6) menjalnik. Pri šibkejšem motorju je lahko pogon le prednji, sicer pa je vsekolesni. Upoštevaje še štiri osnovne pakete opreme z njihovimi razširitvami je v ceniku 15 dizelsko gnanih CX-5 s cenami od 24.590 do 36.060 evrov. Najbolj priljubljena kombinacija (torej dizel z ročnim menjalnikom ter 4-kolesnim pogonom) stane 28.990 evrov. Res je sicer, da CX-5 s ceno ni najbolj konkurenčen (ker ga izdelujejo na Japonskem, mu nagaja dobro stoječ jen), je pa tudi res, da je CX-5 v mnogočem čisto pri vrhu med tekmeci.(VK)
Foto: VK