Novo v Sloveniji: Mazda3

12. 3. 2019 | Tomaž Porekar
Deli

Zamenjava novih rodov pri Mazdi poteka v običajnem ritmu. Potem, ko smo že pred skoraj dvema letoma na tokijskem salonu spoznali še kot študijo deklarirano novo 'trojko', je ta leto potem slavila sejemsko premiero na novembrski avtomobilski razstavi v Los Angelesu, sočasno z evropsko sejemsko premiero v Ženevi, pa se je začela tudi njena prodaja.

Seveda, tudi pri nas, od sredine marca je Mazdo3 mogoče naročiti in dobiti pri slovenskih trgovcih. Letos bo primerkov novega rodu z oznako Mazda3 dovolj za okoli 300 slovenskih kupcev.

Slovenski distributer kakšnih večjih težav s prodajo številke 3 nima, zato tudi pri nas v ponudbi ne bo 'oskubljena' osnovna različica, pač pa bo na voljo že skoraj z vsem potrebnim opremljena za 19.990 evrov, če si bo kupec izbral dvolitrski bencinski motor (modelska oznaka G122), ali pa za 22.090 evrov, če bo izbral 1,8-litrski turbodizel. V ceniku imajo tudi tretjo motorno različico, z oznako X181, ki pomeni nov Mazdin poskus, dvolitrski bencinski motor z visoko kompresijo, ki v določenih pogojih omogoča delovanje brez vžigalnih sveč. O tem motorju in načinu delovanja smo prvič pisali že v AM 04-2018. Tak motor bodo najprej začeli v Mazdo3 vgrajevati proti koncu leta, skupaj z bogato opremo GT pa naj bi stal 23.090 evrov.

Mazda3 bo v novem rodu zagotovo privlačila zaradi številnih dodatkov, ki so zajeti že serijski v serijski. Naštejmo le nekatere: luči LED (žarometi, smerniki, zadnje luči) , samodejni zasenčenje luči, projecirni zaslon (na vetrobransko steklo), pomoč pri zaviranju, sistem za preprečevanje nalete skupaj z zaznavanjem pešcev, prilagodljivi tempomat, nadzor mrtvih kotov ter pomoč pri ohranjanju smeri po voznem pasu, kamera za prepoznavanje znakov omejitve, nadzor voznikove zbranosti. Zelo širokogrudno so pri Mazdi opremili tudi notranjost – z novimi sedeži ter na prvi pogled veliko bolj kakovostnimi materiali oblog sedežev in karoserije. Posodobljen pa je tudi info zabavni sistem, sredinski zaslon je 8,8-palčni, merilniki v sredini pod volanskim obročem so tudi digitalni (zaslon v diagonali 7 palcev), serijsko pa se Mazda3 povezuje tudi s pametnimi telefoni (prek Apple CarPlaya ali Android Auta), uporabnikom pa postreže tudi z digitalnimi navodili za uporabo.

Ker gre tudi že v osnovni različici za zmogljiv motor, se zdi nova Mazda3 kljub nekoliko višji ceni osnovnega modela močan tekmec v svojem razredu.

Petvratna karoserijska različica je že na voljo, nekaj kasneje se ji bo pridružila še štirivratna (sedan). Cenovno med karoserijskimi različicami ni razlik.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako