Novi Renault Megane E-Tech Electric z visokimi cilji v spodnjem srednjem razredu, naročila v maju, prve dobave slovenskim kupcem v septembru
Renault velja za avtomobilsko znamko, ki se je med prvimi sistematično lotila elektromobilnosti in mineva deset let, ko je prišel na ceste njihov električni prvenec Zoe. Zdaj je nared tudi električno orožje za napad na spodnji srednji razred, kamor samozavestno pošiljajo novega Megana E-Tech Electric, ki v marsičem ponazarja Renaultov preporod.
Prvega Megana z električnim pogonom so zasnovali na novi platformi CMF-EV, ki omogoča dolgo medosno razdaljo (2,70 metra) in kompaktne zunanje mere (4,21 metra dolžine). V primerjavi s predhodnikom je novinec 9 centimetrov krajši, a ima kljub temu za 30 odstotkov prostornejšo notranjost. Poleg tega je zaradi nizkega težišča dobro vodljiv in vozno uravnotežen ter dinamičen. Vsekakor velja omeniti, da so na zunanjosti tudi sadovi slovenskega znanja in dela, žaromete in dnevne luči s svetilnimi diodami so namreč razvili in jih izdelujejo v ljubljanski Helli Saturnus.
Notranje vrednote, ki so se jim posvetili arhitekti potniške kabine, poleg prostornosti ponazarja tudi sodobno zasnovano voznikovo delovno mesto, ki ga v najbolje opremljeni izvedbi zaznamuj izjemno velika površina osrednjega večfunkcijskega zaslona, ki skupaj meri kar 24 palcev, medtem, ko zaslon pred volanom posreduje informacije o najpomembnejših podatkih glede vožnje. Zanimivo je, da so snovalci ohranili nekaj fizičnih stikal za najpomembnejše nastavitve, kar gre pripisati spoznanju, da pretirana digitalizacija lahko predstavlja motnjo med vožnjo.
Za prijetno vzdušje potnikov v vseh različicah poskrbijo izbrani materiali in ambientalna osvetlitev, medtem, ko zunanjost deluje sveže in dinamično ter z nekaterimi elementi nakazuje na spogledovanje z urbanimi križanci. Samozavestnega Megana poganjata dva električna pogonska sklopa, osnovni je motor s 96 kilovati (130 KM) in z navorom 250 Nm, medtem ko močnejši razvije 160 kilovatov (218 KM) in se izkaze s 300 Nm navora. Tudi bateriji sta dve, manjša z zmogljivostjo 40 kilovatnih ur je namenjena za oskrbo šibkejšega, večja z zalogo 60 kilovatnih ur elektrike pa močnejšemu, vendar je lahko z njo opremljen tudi osnovni. Od baterijske in motorne zmogljivosti je odvisno ali je mogoče z enim polnjenjem prevoziti do 300 oziroma do 470 kilometrov, seveda glede na dejavnike, ki vplivajo na porabo. Na hitrih polnilnih postajah obe bateriji za polnjenje potrebujeta pol ure, seveda gre pri tem za teoretično predvidevanje.
Prvi slovenski kupci bodo novi Renaultov električni model lahko naročili prihodnji mesec, dobavo pa lahko pričakujejo v septembru. Cene se začenjajo pri 34.890 evrih, ob nakupu pa novi lastniki prejmejo tudi kartico za polnjenje pri več domačih in tujih ponudnikih, kar jim bo omogočilo do 5.000 kilometrov brezplačne vožnje.