Ob 50. obletnici se ji je poklonil tudi Vladimir Putin

6. 5. 2020 | Jure Šujica
Deli

Kljub številnim pretresom po razpadu Sovjetske zveze največja ruska avtomobilska znamka z Renaultovo pomočjo še danes zalaga domači trg z novimi modeli.

Številna so bila avtomobilska podjetja, ki so nastala na področju današnje Rusije v času nekdanje Sovjetske zveze, le redka pa so dočakala njen konec ali ga celo preživela. No, nekaterim je to vendarle uspelo in – pa čeprav v tujih rokah – živijo še danes. Verjetno najboljši ali pa najbolj znan primer tega je podjetje Avtovaz, lastnik avtomobilske znamke Lada, ki je pred dnevi praznovala svojo 50. obletnico.

Zgodba sovjetske avtomobilske znamke se je začela že konec 60. let s podjetjem VAZ in idejo o izdelavi cenovno dostopnih avtomobilov. Za ta namen so se (tako kot recimo Zastava in Seat) povezali s Fiatom, zaradi česar je posledično prvi avtomobil nastal ravno na osnovi Fiatovega modela 124, ki je mimogrede leta 1967 osvojil naslov Evropski avto leta. Štiri leta po začetku zgodbe, 19. aprila 1970, pa je naposled na ceste zapeljala prva šesterica novih avtomobilov, znanih pod imenom VAZ-2101. Po zgledu zastave Ruske sovjetske federativne socialistične republike dva odeta v modro in štirje v češnjevo rdečo barvo.

Rusi so na podlagi modela 2101 izdelali še karavansko izvedbo, po koncu proizvodnje Fiata 124 pa z njim začeli prodirati tudi na tuje trge in posledično ustanovili blagovno znamko Lada. Omenjeni model so nato proizvajali vse do leta 1988, do takrat pa so pri Ladi že predstavili tudi druge modele, kot so Samara, Niva in pa Riva. Proizvodnja modela 2101 je sicer dosegla kar 4,8 milijona vozil in tako ostaja najbolje prodajan model znamke, obenem pa tudi nosilec naziva Ruski avtomobil 20.stoletja.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Okrogli obletnici znamke (ki se zadnja leta v glavnem posveča le še domačemu trgu) se je v telegramu poklonil tudi ruski predsednik Vladimir Putin, ki je orisal pomen modela 2101, ob tem pa se spomnil generacij delavcev, ki so svojo poklicno kariero začeli in končali v omenjenem podjetju, ter se na koncu zahvalil trenutnemu vodstvu in zaposlenim, ki skrbijo za »proizvodnjo novih vozil, ki dosegajo najmodernejše varnostne standarde, hkrati pa so tudi okolju prijazna.«

Preberite še:

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem