Odhod Renaulta iz Rusije po 20 letih prinaša obuditev legende

17. 5. 2022 | Jure Šujica
Deli

V (sedaj) nekdanji Renaultovi tovarni naj bi obudili znamko Moskvič.

Kot je znano, je Renault včeraj, nekaj dni po objavi načrta tudi uradno predal iz rok vajeti ruskega podjetja AvtoVAZ in pa tovarne novih avtomobilov v Moskvi. Slednjo so skupaj s podjetjem Renault Russia v celoti prepustili v oblast mestu Moskva, ki pa ima z obstoječo tovarno očitno precej ambiciozne načrte. Ti so nenazadnje povezani tudi z že več kot dve desetletji neaktivno znamko Moskič.

Preberite še: Se še spomnite tistega s čudnimi ušesi?

Po poročanju portala Automotive News Europe naj bi namreč želel obuditi nekdanji avtomobilski ponos mesta (ime Moskvič v prevodu pomeni Moskovčan, prebivalec Moskve). Znamka je bila aktivna med letoma 1930 in 2001, nato pa je bil razglašen njen bankrot.

Glavni zagovornik obuditve znamke je aktualni župan Moskve Sergej Sobyanin, ki je sicer dejal, da razume Renaultovo potezo o umiku iz Rusije, vendar pa ne more dopustiti, da bi delavci pristali na cesti.

Tedenski horoskop (30. 12.– 5. 1.): kaj vam prinašajo prvi dnevi v novem letu?

Milijarda za razvoj enega avta

V obstoječi tovarni naj bi tako pod prepoznavnim imenom – mimogrede, po ruskih cestah naj bi se še vedno vozilo okrog 200.000 klasičnih Moskvičev – izdelovali povsem nove avtomobile. Ti naj bi bili sprva gnani s pomočjo klasičnih termičnih motorjev, kasneje pa naj bi se usmerili na proizvodnjo električno gnanih avtomobilov. Pri tem se zdi, da se ne bodo naslanjali na tuje znanje, pač pa bodo tehnologijo iskali doma. Pri tem naj bi bil v veliko pomoč proizvajalec tovornih vozil Kamaz.

Načrt Sobyanina je vsekakor ambiciozen in zato ne preseneča, da se pojavljajo tudi dvomljivci, ki menijo, da je projekt težko izvedljiv. Eden takih je tudi prvi mož analitskega podjetja Autostat, Sergei Tselikov, ki opozarja, da bi razvoj povsem novega modela terjal vsaj okrog eno milijardo evrov. A če bo projekt naletel na podporo najvišjih oblasti v državi, potem se zdi, da njegova realizacija vseeno ni nemogoča.

Preberite še: Test: Moskvič 412

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?