Kot kaže, se bo Ford Mondeo z novo generacijo, ki bi jo lahko na avtomobilskem salonu v Parizu videli že prihodnje leto, na ceste pa naj bi zapeljala spomladi 2013, spet prelevil v svetovni avtomobil.
To je bil že ob svoji prvi predstavitvi leta 1993, kar je navsezadnje botrovalo tudi njegovemu imenu. V Evropi bo namreč nadomestil sedanjega Mondea, v ZDA pa naj bi postal naslednik Forda Fusiona, avtomobil s tem imenom je tam namreč nekaj povsem drugega in veliko večji kot njegov soimenjak pri nas.
Novi Mondeo bo sicer izhajal iz oblikovnih smernic, ki jih je Ford v Frankfurtu napovedal s študijo Evos, a ga ta po besedah Fordovih ljudi ni neposredno napovedovala. To vlogo naj bi menda prepustila študiji, ki si jo bomo lahko spomladi ogledali v Ženevi. Kot bi lahko sklepali z vohunskih fotografij, bo prednji del oblikovno precej zvesto sledil študiji, seveda pa to ne more veljati za predel od stebrička A naprej, ki je bil pri študiji Evos povsem kupejevski. Glede na to, da bo bodoči Mondeo torej skoraj enak na voljo v Evropi in ZDA, bi lahko tudi sklepali, da bo večji od sedanjega in bi lahko postal eden največjih, če ne celo največji model v svojem avtomobilskem segmentu.
Tehnično naj bi ga zasnovali na novi platformi s pustim imenom CD4, ki jo bodo poleg njega menda v začetku namenili tudi novemu Lincolnu, pozneje pa še nekaterim evropskim modelom. Domnevamo lahko, da vsaj prihodnjemu S-Maxu. Kaj natančnejšega o konvencionalnih bencinskih in turbodizelskih motorjih bi za zdaj še težko rekli, a bo prav gotovo šlo za bolj ali manj zmogljive bencinske in turbodizelske štirivaljnike in šestvaljnike z močmi do 250 'konjev'. Govori se tudi o menjalniku z dvojno sklopko.
Ford menda pripravlja tudi hibridni pogonski sklop, ki ga bosta sestavljala 1,6-litrski bencinski motor Ecoboost in elektromotor, razpolagal pa bo s skupno močjo okoli 147 kW (200 KM). Sistem naj bi Mondeu omogočal tudi popolnoma električno vožnjo do hitrosti 75 km/h. Razvijajo ga menda v Fordovem raziskovalnem središču v Duntonu v angleški grofiji Essex. Seveda bo tudi novi Mondeo na voljo v limuzinski, kombilimuzinski in kombijevski karoserijski različici. Na risbi našega risarja si lahko ogledate, kakšen bi morebiti lahko bil kombijevski Ford Mondeo.
ilustracija: Bojan Perko
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"