Vedno dražji naftni derivati so začeli nekoliko omejevati rast prodaje mehkih terencev, zato pa povpraševanju po manjših ni videti konca. Tu bo po novem Mazda iskala svoj kos tržne pogače z novim petsedežnim SUV-om CX-5, ki bo tržno bolj zanimiv kot večji CX-7.
Ta je na voljo le z 2, 3-litrskim turbobencinskim motorjem, ki sicer navdušuje z močjo in veseljem do dela (skupaj s štirikolesnim pogonom in z dobrim menjalnikom so ti trije najboljši par), a ne zadovoljuje tistih (v Evropi jih je kar precej) kupcev, ki iščejo varčnejšega turbodizla.
Prihod CX-5 trenutno v Moskvi na avtomobilskem salonu nakazuje koncept Kazamai, ob katerem se že govori, da bo Mazdin Qashqai na voljo s pogonom na prednji kolesi ali na vsa štiri. Iz množice bo SUV izstopal s prepoznavno in drzno obliko, morda pa se bodo uresničile tudi napovedi, da bo po RX-8 povzel drugi par bočnih vrat, ki se bodo odpirala v nasprotno smer. S to potezo bi si CX-5 v vse bolj zastopanem razredu mehkih terencev zagotovo zaslužil veliko pozornosti.
V CX-5, ki bo pod kožo nova Mazda3, bodo Japonci ob velikem deležu agregatov iz Trojke vgrajevali tudi novo generacijo motorjev z neposrednim vbrizgom in nov menjalnik. Zelo verjetno bo kralj v seriji CX-5 agregat 2.3 MZR iz CX-7. Vozniški užitki bodo zagotovljeni, saj bo Mazdin novi SUV s tem motorjem in štirikolesnim pogonom zlahka pospešil do 100 km/h v osmih sekundah. Ali pa bo CX-5, tako kot Mazda3 MPS, dobil tudi 2, 5-litrski turbobencinski petvaljni motor iz Focusa ST, ki naj bi v japonskem stroju zmogel okoli 250 'konjev'?
Vprašanje pri CX-5 je, ali je z delom zasuta Mazdina tovarna v Hirošimi sploh sposobna sprejeti še en projekt. Ali pa imajo Japonci v mislih katero drugo lokacijo?
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?