Mali Volkswagen, ki bo v novi generaciji spet zrasel, bo kupce dosegel leta 2009. Po napovedih naj bi bil dovolj poseben, da ne bo le bleda Golfova senca.
Polo je v primerjavi z večino tekmecev že pravi starček, saj je na trgu že od leta 2001, dodatno pa ga med veterane pošilja tudi v zadnjih letih pomlajena konkurenca. Nova sta Peugeot 207 in Opel Corsa, letos prihajata novi Fordova Fiesta in Seatova Ibiza, tudi Mazda2 je čisto sveža, Toyotin Yaris je prav tako še mladosten … Več kot dovolj razlogov, da se Wolfsburg zgane. In se je.
Po videzu bo novi Polo podoben kupeju, po kombilimuzini, ki se bo v prodaji pojavila leta 2009, pa bo leta 2010 sledil še na osnovi Škodinega Roomsterja zasnovan limuzinski kombi, ki bo odžiral tržni delež Oplovi Merivi in podobnim. Očitno bo držalo, da je Roomster nekakšen poskusni zajček. Pričakujte tudi različico Cross (po vzoru Tourana) z videzom SUV-a in večjo oddaljenostjo trebuha od tal, a brez štirikolesnega pogona.
Novi (kombilimuzinski) Polo bo večji, kot je sedanji ? dolg bo okoli štiri metre (poglejte po merah podobno novo Seatovo Ibizo), razveseljiva novica pa bo, če bodo cene ostale približno enake. Tehnično ne bo revolucionaren: spredaj vzmetni nogi, zadaj večvodilna zadnja prema. Volanski mehanizem bo električno podprt (servo), kolesa bodo večja (nič več 14 ‘palčkov’), v notranjosti pa se bodo kupci lahko igrali tudi z ročico novega sedemstopenjskega DSG-ja. Oblikovno, zunaj in znotraj, novi Polo ne bo buril duhov, saj ostaja v okvirih ‘ljudskega’ avtomobila, torej bo precej konservativno oblikovan, čeprav z dokaj samosvojim obrazom. Pod motornim pokrovom bo imel tudi povsem nove VW-jeve agregate; skupni lastnosti motorne palete bosta večja moč in nižja poraba goriva, vsi motorji pa bodo izpolnjevali normo Euro5.
Najbolj varčen in okolju najmanj škodljiv ostaja 1, 4-litrski 80-‘konjski’ Bluemotion. Prostorninsko najmanjši novi bencinski motor bo 1, 2-litrski štirivaljnik z dvema turbopuhaloma in močjo 105 ‘konjev’, ki bo po vsej verjetnosti zamenjal bolj potratnega 1, 6-litrskega. Poleg njega ostajata v ponudbi tudi ‘starodobna’ 1, 2-litrska trivaljnika s 60 in 70 ‘konji’. Večina bencinskih motorjev bo imela gibno prostornino 1, 4 litra. Šibkejši bo 85-‘konjski’, najmočnejši pa TSI s 170 ‘konji’.
Na turbodizelski strani bo večino kupcev zadovoljeval 1, 6-litrski TDI v treh različicah (75, 90 in 105 ‘konjev’) ter s sodobnim vbrizgom po skupnem vodu. V razvojni fazi naj bi bil še turbodizelski GTI s 135 ‘konji’, ravno tako pa še ni potrjen bencinski GTI s 150 ‘konji’ (1.4 TSI).
Uradnih fotografij novega Pola še ni, so le vohunski posnetki in računalniške animacije. Za naši smo prepričani, da dobro kažeta Volkswagnovega novinca.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"