Zapuščina prejšnjega Fordovega šefa Marca Fieldsa je bila zelo revna, posebej še glede pogleda in priprav na električne Forde. Njegov naslednik Jim Hackett je svoje mesto dobil tudi zato, da pripravi prave odgovore na sodobna gibanja v avtomobilskem svetu.
V Fordu je bilo dovolj inženirjev, ki so imeli o električnem pogonu drugačno mnenje kot Fields, tako da je lahko Hackett hitro organiziral posebno skupino, ki so jo imenovali Team Edison. V njej se zdaj že več kot leto dni stikajo vse Fordove aktivnosti glede priprave in razvoja električnih novosti pri Fordu, ki so prave radikalne spremembe. V tem kratkoročnem načrtu so ugotovili, da se mora Ford odzvati na Teslin Model 3 in tako zdaj v Dearbornu nastaja novi Ford, ki naj bi dobil ime Mach E. Ford na ameriškem trgu navadno svoje najbolj zmogljive modele poimenuje z dodatno oznako Mach, zdaj naj bi novi električni model imenovali tako, da bo že oznaka takoj dala jasno vedeti, da gre za zmogljiv električni model. Pri zasnovi zunanjosti naj bi se za Macha E naslonili na nekatere poteze sedanjega Mustanga. Mach E seveda ne bo športni dvosed z dvema zasilnima sedežema. Nastal bo na novi električni prilagodljivi platformi, ki bo uporabna za več različnih modelov, bo pa kupejevski križanec (predstavljajte si Jaguarja I-Pacea, a še nekoliko nižji oziroma manj 'terenski'), torej z nekoliko dvignjeno karoserijo, tako da bo v njeno dno laže spraviti zmogljivo baterijo. Ta naj bi namreč omogočala doseg slabih 500 kilometrov (300 milj). Takšen zmogljiv križanec bo za Ford šele začetek, saj naj bi kmalu po predstavitvi Macha E (sredi leta 2020) pripravili še precej podobno različico za Fordovo premijsko znamko Lincoln. Seveda bo, ker se naslanja na Mustangovo tradicijo, primerno hiter (govori se o pospešku do 100 kilometrov na uro pod štirimi sekundami), na voljo bo s štrikolesnim pogonom ali pogonom zadaj, ob prihodu na trg pa naj bi bil na voljo v velikih količinah, saj pričakujejo dobro prodajo. In seveda: novo platformo, ki so jo razvili za Mach E, bodo uporabili še za celo paleto električnih avtomobilov, ki bodo sledili.
Hackett je sicer svoje delo pri Fordu tlakoval z opuščanjem in odpuščanjem. Ford zdaj v svoji ponudbi po vsem svetu opušča številne modele, najbolj je v žarišču ameriški trg, kjer naj bi v kratkem opustili skorajda celotno paleto limuzin, torej ne bodo več ponujali Fieste in Focusa, večjega Fusiona (pri nas Mondeo) pa naj bi uvažali iz Kitajske, če jim tega s svojo trgovinsko vojno ne bo preprečil predsednik ZDA Trump. Podobno je tudi z načrtovanjem ponudbe v Evropi. Že prav kmalu naj bi ukinili prodajo Kaja +, ker pri kupcih ni naletel na primeren sprejem. Ustavili bodo tudi izdelavo C-Maxa in Grand C-Maxa, že prihodnje leto pa lahko podobna usoda doleti večja S-Maxa in Galaxyja. Namesto teh enoprostorcev se bo Ford povsem usmeril k mestnim terencem in križancem (v Evropi in Severni Ameriki). Seveda bodo za domači ameriški trg razširili ponudbo večjih terencev in poltovornjakov. F-150 je Fordov najbolje prodajani model, dobro se prodajata terenca na njegovi osnovi – Explorer in Aviator. A glede nadaljnje usode F-150 so pri Fordu poskušali pogledati v prihodnost. Zato so se povezali z majhnim ameriškim izdelovalcem električnih terencev, podjetjem Rivian. To naj bi prihodnje leto serijsko začelo izdelovati svojega zmogljivega terenca (R1T). Imel bo doseg do 400 milj (dobrih 600 km). Rivian bo dobil kar pol milijarde Fordovega denarja za nadaljnje delovanje, dobavil pa naj bi primerno tehnologijo za naslednji rod F-150, ki naj bi bil tudi električni.
Ford bo tako za svoj ameriški trg pripravil primerno elektrifikacijo, Mach E pa bo za začetek primeren za spopad na evropskem trgu s tekmeci, kot je Audi e-tron ali Mercedes EQC. Za poznejši hitrejši razvoj trga električnih avtomobilov na stari celini pa se Ford še vedno pogaja s Volkswagnom za prevzem tehnologije ID.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del