Čeprav je bilo že pred nekaj leti, ob predstavitvi prvih dveh modelov iz serije i (s številkama 3 in 8), marsikaj znano o naslednjem, tistem z dodatkom 5, pa se je s prihodom novega vrhovnega šefa BMW, Haralda Krügerja, veliko načrtov te bavarske znamke temeljito spremenilo.
Ne ravno prepričljiv prodajni uspeh modelov z oznako i je pri Krügerju in njegovih zaveznikih porodil dvom o tem, ali je popolna elektrifikacija premijske znamke prava strategija za prihodnost. Krügerjev prvi pomembnejši nastop v javnosti, na frankfurtski avtomobilski razstavi, je minil z manjšo nerodnostjo, njegovo telo ni preneslo obremenitve javnega nastopa in je doživel manjši kolaps. Mogoče je bil prav ta tudi spodbuda za temeljit premislek o tem, kako bo BMW nastopal po letu 2020, ko naj bi se pri avtomobilih zgodili dve revoluciji, električna in tista glede avtonomne vožnje. Tako je nastal nov pristop, ki ga je Krüger lansko poletje predstavil nadzornemu odboru in dobil njihovo odobritev.
Rezultat je popolnoma 'dvotirna' ponudba električnih modelov pri BMW. Na eni strani bodo kupci skorajda pri vseh posameznih modelih BMW izbirali takšne s priključnohibridno tehnologijo, za prihodnje električno obdobje pa nastaja nov odgovor na že najavljene strateške odločitve tekmecev – i5 z izključno električnim pogonom. Ta bo za serijsko izdelavo nared leta 2020 ali morebiti celo leto dni pozneje. Bo prvi, ki bo uporabljal novo prilagodljivo izhodiščno platformo za električne avtomobile. i5 bo križanec v pravem pomenu besede – videz bo precej kupejevski, vendar nekoliko višji kot običajni kupeji, saj bo v dnu avta nameščena zelo zmogljiva baterija. Pri njeni zasnovi pri BMW načrtujejo pomemben tehnološki skok, ki bo omogočil, da bo nekoliko manjši avtomobil, kot je običajna 'petica', vsaj toliko ali še bolj zmogljiv kot so zdaj njegove različice z močnejšimi motorji na notranje izgorevanje. Njena kapaciteta naj bi bila pri kakšnih 110 kilovatnih urah. Doseg z običajno baterijo naj bi bil pri več kot 500 kilometrih, z zmogljivejšo, ki bo na voljo za doplačilo, pa celo pri več kot 700 kilometrih. Za hitro polnjenje bo skrbel polnilni sistem z 800 volti, kar bo omogočilo, da bo voznik v le petih minutah priklopa baterijam dodelil elektrike za naslednjih 100 kilometrov.
BMW v boju za primat med premijskimi avtomobili seveda nujno potrebuje takšen model, saj so vsi tekmeci med premijskimi znamkami svoje novosti že najavili, če verjamemo tem zagotovilom, pa bodo pri BMW tokrat sledilci, in ne vodilni.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"