Češka Škoda se je iz skoraj zasmehovane znamke pred več kot 20 leti, ko jo je prevzel Volkswagen, spremenila v enega od njihovih najučinkovitejših delov, pri čemer je edina težava, da je več kupcev, ki hočejo pokupiti vse terence in križance, oni jih pa ne morejo dovolj izdelati.
Zadnji dogodki, predvsem predstavitve novosti na avtomobilskih razstavah, pa kažejo, da so Škodini vodilni spremenili pristop in imajo za dopolnitev palete modelov še kar nekaj presenečenj. Tako bodo v enem letu začeli izdelovati še kar tri nove križance oziroma terence. Tudi imena zanje so že znana. Pred nekaj dnevi je bil na avtomobilski razstavi v Pekingu razkrit nov Škodin Kamiq. V Škodi računajo, da bodo z njim zadovoljili kupce kitajskih srednje velikih mest, kjer je ob videzu avtomobila najpomembnejša tudi nižja cena. Kamiq je zasnovan na že starejši osnovi, pravzaprav na Yetijevi in Rapidovi, ki pa je seveda dobila nekaj posodobitev. Celoten avtomobil so skonstruirali v kitajski Škodini podružnici, ki deluje kot skupno podjetje z domačim izdelovalcem iz Šanghaja, SAIC, kjer tudi sicer izdelujejo Škodine izdelke za ta trg. Z dolžino 4,3 metra je Kamiq celo malenkost daljši od Karoqa, a gre bolj za predelavo Yetija, od katerega je nižji in ožji. Zanj je predviden zgolj običajen bencinski motor.
Elektrifikacija na Kitajskem
Škoda se bo prav kmalu odzvala tudi na nove kitajske predpise, ki zahtevajo elektrifikacijo, in za konec leta je predviden začetek izdelave Kodiaqa z oznako GT. Tudi tu bo šlo za novo konstrukcijo, avtomobil bo nekaj krajši od izhodiščnega (4,75 metra) in bo imel zgolj pet sedežev, poganjal pa ga bo priključnohibridni sklop. Pri Škodi so dolgo trdili, da tak kupejevski Kodiaq ne bo namenjen evropskim kupcem, saj imajo ti težave z zmogljivostjo v svojih evropskih tovarnah. Nič več! Pred dnevi je namreč padla zelo pomembna odločitev – Škoda bo zaradi velikega povpraševanja po Kodiaqu svojo izdelavo razširila še v prvo nemško tovarno, v Volkswagnovo tovarno v Osnabrücku. Tako bodo v skupini Volkswagen izpolnili tudi vse glasnejše zahteve po boljši izrabljenosti nemških tovarn. Te so bile do zdaj zaradi višjih stroškov dela tabu za druge ('nenemške') znamke iz koncerna. Skupaj z odločitvijo o širitvi Kodiaqa na nemške izdelovalne trakove pa je zdaj zeleno luč dobil tudi Kodiaq GT.
Manjši križanec
Marca smo na ženevski avtomobilski razstavi tudi prvič videli najavo novega majhnega Škodinega križanca, še zamaskiranega v študijo Vision X. Ta se bo prihodnjo pomlad že pojavil pri Škodinih trgovcih kot novi Kanuq. Nekaj časa so se širile govorice, da bo ta Škodina novost dobila ime Polar, a je novo Škodino vodstvo v predal pospravilo vse načrte, s katerimi bi za nove Škodine modele uporabili imena avtomobilov iz njihove zgodovine. Kanuq ima vse, kar so našli že pri izbiri imena Kodiaq: začne se na K in konča na q.
Škoda za Kitajsko
Mestni križanec Škoda Kamiq je povsem nov model, ki ga je Škoda pripravila za kitajski trg. V dolžino meri 4,39 metra, ob tem pa je širok 1,78 metra in visok dobrega 1,59 metra. Pod pokrovom motorja se za zdaj skriva 1,5-litrski bencinski motor z močjo 81 kilovatov oziroma 110 'konjev'.
V notranjosti Škoda kot največjo novost predstavlja nov informativno-razvedrilni sistem, ki bo s funkcijo zvočnega upravljanja proizvajalca iFlytek prilagojen za kitajske kupce. Upravljal se bo prek dvignjenega zaslona z ločljivostjo 1280 krat 760 slikovnih točk, sistem pa bo združljiv tudi s telefoni proizvajalca Apple.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del