Ko so pri Oplu tako uspešno pobrskali po zgodovini svojih uveljavljenih imen, se je zdelo, da bo tudi ime Grandland utonilo v pozabo ... Ampak očitno se je odgovornim v Ruesselsheimu zdelo, da je akutalno ime kar pravšnje.
Sicer bi pred predstavitvijo obeh novosti rekel, da bo oznaka Frontera romala na večjega, toda glede na izgled obeh novincev je že prav, da je Frontera ostala na sicer manjšem, toda precej bolj robustno oblikovanem SUV modelu. Ki pa je seveda ravno tako precej zrasel in meri kar 4,38 metra.
Kar tri pogonske opcije za Grandlanda
Kakorkoli - Grandland, ki je bil med prvimi modeli (od 2019 je na voljo) v novi lastniški konstelaciji s Stellantisom, torej ostaja tudi v drugi generaciji, pri Oplu pa so se naslonili na koncernske regale. Platfroma je nova in ji pravijo STLA Medium, sicer optimizirana za električni pogon, toda sprejme lahko tudi vse druge možnosti. Kar je v trentnem ohlajevanju zanimanja za električni pogon ključnega pomena za uspeh.
Grandland bo torej na voljo kot blagi hibrid - s še precej svežo 48 V tehniko 1,2 litrskega trivlajnika in e-stroja v ohišju dvosklopčnega menjalnika (znano tudi iz Jeepa, Peugeota, Citroena, zadnji jo je dobil DS), kot priključni hibrid s precej izboljšanim dosegom električenga pogona (pri Oplu pravijo da kar 85 KM), čeprav ne navjajo podatkov o bateriji ali pogonu (prednik je zmogel 58 km). In naposled električni pogon - v dno bo moč namestiti baterijo do zmogljivosti 98 kWh, kar naj bi omogočalo doseg do 700 km. Tudi tega področja še ne razkrivajo povsem, toda pogled k družinskim sosedom pri Peugeotu pravi, da bi lahko ponudili tudi nekaj dodatnih kombinacij: manjšo baterijo (73 kWh) s šibkejšim motorjem (157 kW/210 KM) in dvomotorno verzijo s 240 kW, ob tem pa še kombinacijo z največji doseg - 98-kWh-baterija in motor s 170 kW.
Seveda je zrasel - za 17 centimetrov!
In ker je že Frontera zrasla za deset centimetrov, je moral centimetrski odskok pripraviti tudi Grandland. Novi cestni terenec je v primerjavi s predhodnikom je zrasel za 173 mm v dolžino, 19 mm v višino in 64 mm v širino in tako zdaj meri 4650 mm v dolžino, 1905 mm v širino in 1660 mm v višino. Oblikovno je seveda evolucija videnega, s prepoznavnim Oplovim vizorjem, matričnimi prilagodljivimi žarometi, vsekakor bolj prečiščeno in elegantnejšo zasnovo karoserije.
Dodatni centimetri se poznajo seveda tudi pri prtljažniku - od 550 do 1641 litrov meri, sedeže pa je moč podirati celo v razmerju 40:20:40, kar je seveda velik plus praktičnosti.
Ker pri Oplu radi poudarijo tudi vozne kvalitete, so se odločili vgraditi še tako imenovane frekvenčne blažilnike. Gre za Konijevo tehnologijo FSD, ki jo sicer Opel že uporablja, dodaten ventil pa lahko odpre posebni krogotok olja v blažilniku in tako bolj duši gibanje pri nizkih frekvencah (npr. preprečuje moteče nihanje karoserije pri dinamični vožnji) in obratno.
Prostornejša kabina, novi sistemi, boljši sedeži
Tudi zasnova kabine in voznikovega delovnega prostora je na novo zasnovana, izstopa seveda dgitalno okolje, ki ga predstaljajo 10 palčni zason za osnovne vozne informacije, osrednji zaslovn pa predstavlja ležeč kar 16 palčni zaslon, po od katerih je še vedno nekaj bližnjičnih fizičnih stikal.
Sicer pa je praktični podatek tudi 35 ltirov za odlagalne prostore, prezračevalne šobe so poslej vdelana v vrata, pri Oplu poudarjajao kvalitativen vtis notranjosti, ki je oblečena v trajnostne tkanine. In seveda ne gre mimo nove generacije AGR sedežev, ki poslej omogočajo tudi prilagoditev bočnega oprijema s stranskima pnevmatskima blazinama.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?