Nobena skrivnost ni, da vse ostrejši evropski predpisi spreminjajo avtomobilsko kulturo na stari celini, pogosto pa s tem iz avtomobilizma izginja komponenta zabave. Nov primer je kultno vozilo, ki bo izginilo z evropskih cest.
Italija je dala svetu več legendarnih avtomobilov, med katerimi izstopa Fiat 500, obstaja pa tudi miniaturno dostavno vozilo, ki je v svojem času pomembno prispevalo k razvoju gospodarstva in poskrbelo za značilno podobo uličic italijanskih mest. To je trikolesni skuter Ape ali po slovensko 'čebela', ki ga proizvaja Vespa Piaggio. Mehansko se ne razlikuje bistveno od Vespe, a ima streho in prtljažni prostor.
Mala 'čebelica' je bil kot nalašč za ozke ulice starih mest ali strme makadamske ceste, ki jih zaresni avtomobili le stežka premagujejo, kupce pa je navduševala tudi cena, ki znaša le 7000 evrov. A z novim letom se njena zgodba končuje, po 76 letih bo Piaggio v Toskani prenehal proizvajati model Ape. Izdelovali jih bodo le še v Indiji za azijski in afriški trg.
V Indiji varnostni in okoljski predpisi niso tako strogi kot v Evropski uniji. Če bi želeli model Ape prilagoditi, da bi ustrezal evropskim okoljskim in varnostnim predpisom, bi to pomenilo previsoko investicijo za Piaggio.
Čeprav je v zadnjih letih vse manj pogost v velikih italijanskih mestih, je začel zmagoslavni pohod po vsem svetu. V kar 35 državah je model Ape del ulične kulture, na primer kot trixi taxi v Zimbabveju ali tuktuk v Indoneziji.
S koncem posebnega vozila Ape pa Italija ne izgublja le svojega nacionalnega simbola. Za njim bodo žalovali številni mladi, ki so ga smeli voziti pri 14 letih, za številne najstnike pa je bil pravi pravcati statusni simbol.