Kaj se dogaja s cenami novih avtomobilov? To je razlog za njihovo rast

11. 1. 2024 | Gregor Žvab
Deli

Nekateri novi avtomobili so se na slovenskem trgu v minulih letih podražili za več tisočakov in krepko se je dvignila tudi »magična meja« najcenejših avtomobilov, ki je bila nekoč pri deset tisoč evrih. Kje so vzroki za razmeroma visoke cenovne skoke in kakšne spremembe cen si lahko kupci obetajo v prihodnjem letu?

Nakup novega avtomobila ne sproža le hormona sreče, ampak je za marsikoga kar stresno opravilo. Ne samo zato, ker gre za investicijo, ki običajno krepko izprazni bančni račun, ampak ne nazadnje tudi zaradi velike izbire modelov pri domala vseh avtomobilskih znamkah. Izbor se nekoliko zoži pri kupcih, ki ugotovijo, da se je njihov izbrani model precej podražil in si morajo izbrati cenejšega, še bolj pa pri tistih, ki se ozirajo po najcenejših avtomobilih.

Profimedia

Cenovne spremembe oziroma manjši dvigi cen so povsem običajni, avtomobilski proizvajalci jih najpogosteje spreminjajo na prehodu v novo modelno leto ali ob prenovah. Vendar so podražitve v zadnjih nekaj letih, ki so se zgodile v času epidemije koronavirusa, pomanjkanja polprevodnikov in logističnih težav, precej večje. Nanje je vplivalo več dejavnikov, med drugim velike dražitve v dobavni verigi surovin, kot sta jeklo in aluminij, transportnih stroškov in drugega.

Vse to je, ob navalu pokoronskih nakupov, močno oblikovalo ponudbo in povpraševanje ter se »prelilo« v končne cene avtomobilov. Poleg tega je vse večji tudi pritisk Evropske unije za zmanjšanje škodljivih izpustov in s sprejetjem strožjih standardov se proizvajalci soočajo z dodatnimi stroški vlaganja v razvoj in proizvodnjo okolju prijaznejših (motorjev in) vozil.

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Dacia

Dacia Sandero: Nič več najcenejši

Dacia Sandero je v novi generaciji, ki je na slovenskih cestah od januarja 2021, med prodajno najuspešnejšimi avtomobili. Ob predstavitvi so osnovno izvedbo z atmosferskim litrskim trivaljnikom pri uvozniku ponujali za ugodnih 8990 evrov. Kot pojasnjujejo pri uvozniku GA Adriatic, je šlo za avtomobil z nivojem opreme Access, ki je bil precej osiromašen, saj v njem ni bilo niti radijskega sprejemnika.

Zaradi nezanimanja kupcev so ga umaknili iz prodaje. Pojasnjujejo, da je ustreznejša primerjava s Sanderom Essential, ki so ga takrat z litrskim trivaljnikom s 66 kilovati (90 KM) prodajali za 9790 evrov, skoraj tri leta zatem pa s prisilno polnjenim litrskim bencinskim trivaljnikom in izboljšano opremo stane že 13.990 evrov.

»Poleg vsega drugega se spreminjajo tudi varnostne zahteve in potreba po boljših oziroma naprednejših asistenčnih in multimedijskih sistemih, ki so danes na voljo kot serijska oprema, pred dvema letoma pa so bili na ceniku kot doplačilni dodatek ali pa jih sploh še ni bilo. Naj dodam še to, da je Dacia Sandero v letošnjem letu najbolj prodajano vozilo v svojem segmentu.

To nakazuje, da smo Slovenci še vedno pripravljeni kupiti nov avtomobil in smo prepoznali vse izboljšave, ki jih je proizvajalec v zadnjih dveh letih uvedel v svoje avtomobile,« pojasnjuje Adem Dizdarević, vodja marketinga Renault in Dacia Slovenija.

Renault Clio

Renault Clio

Renault

Renault Clio: Krepak skok in temeljita osvežitev

Renault Clio je bil vrsto let najbolj priljubljen avtomobil na slovenskem trgu. Ne le da je bil slovenski prodajni prvak, zaradi proizvodnje v novomeškem Revozu je bil tudi sicer najbolj slovenski štirikolesnik. Zdajšnjo, šesto generacijo so predstavili junija 2019, tri mesece zatem pa so ga začeli izdelovati tudi v dolenjski prestolnici.

Takratna cena osnovne izvedbe z 1,0-litrskim bencinskim trivaljnikom s 56 kilovati (76 KM) je znašala 10.990 evrov, pri pooblaščenih Renaultovih trgovcih pa so kupci dobili še tisočaka popusta. Letošnje poletje je bil Clio deležen razmeroma temeljite posodobitve; med drugim ima precej spremenjen sprednji del, bolj urejeno voznikovo delovno mesto in še vrsto drugih sprememb, s katerimi lahko konkurira na trgu. In tudi novo, kar krepko višjo ceno osnovne izvedbe z 1,0-litrskim atmosferskim bencinskim trivaljnim motorjem z 49 kilovati (65 KM), ki se je povzpela na resnih 15.990 evrov.

»Potrošniki oziroma kupci zagotovo niso nikoli zadovoljni s podražitvijo izdelka. V zadnjih dveh letih smo bili resnično priča velikim podražitvam, splošni draginji vsepovsod, ne zgolj v avtomobilizmu. Na eni strani imamo 10-odstotno inflacijo, na drugi pa tudi beležimo 10-odstotno rast povprečne plače. Če pogledamo celoten trg osebnih vozil, vidimo, da je ta v primerjavi z minulim letom v porastu, in tudi pri obeh znamkah, Renault in Dacia, beležimo boljše prodajne rezultate v primerjavi z minulim letom.

Avtomobili, tako kot surovine na trgu, se zagotovo ne bodo pocenili, in če je v prihodnjem letu predvidena še strožja regulativa, ki od proizvajalcev avtomobilov zahteva številne napredne funkcije za varnost in udobje med vožnjo, bi to lahko vplivalo še na večjo podražitev avtomobilov,« dodaja Dizdarević.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

Volkswagen

Volskwagen Golf: Velika podražitev in modeli v akciji

Volkswagen Golf se je prav tako dlje časa uvrščal v sam vrh prodajne lestvice, nekajkrat se je povz­pel tudi na prvo mesto. In to kljub dejstvu, da je bil v svojem razredu med dražjimi avtomobili. Ob predstavitvi osme generacije najuspešnejšega Volkswagnovega modela v marcu leta 2020 je bil najcenejši Golf naprodaj za 19.924 evrov, tri leta in pol pozneje pa je treba po uradnem ceniku za najcenejšega odšteti kar 27.116 evrov, torej kar dobrih sedem tisočakov več!

»V tistem obdobju smo slovenskemu trgu za navedeno ceno ponujali Golfa v osnovni različici, in sicer v kombinaciji z litrskim TSI-motorjem ter šeststopenjskim ročnim menjalnikom, in je šlo ravno za uvedbo nove generacije vozila na trg. Ker želimo, da kupci ostajajo še naprej zvesti znamki, in si želimo pridobiti tudi nove kupce, imamo v svojem prodajnem programu različne akcije, ki pripomorejo k nižji ceni, kot je navedena na ceniku. Konkretno imamo pri modelu Golf akcijsko ponudbo in cena je bistveno nižja – v tem primeru 23.990 evrov, če odštejemo dodatne ugodnosti,« pojasnjuje direktor znamke Volkswagen pri Porsche Slovenija Marko Škriba.

Dodal je tudi, da so na dvig cen vplivali različni dejavniki, s katerimi se spoprijema vse gospodarstvo: »Tu je kriza s polprevodniki, koronska kriza, rusko-ukrajinska vojna, dvig cen jekla, dvig cen elektrike, inflacija, občuten dvig transportnih stroškov in obrestnih mer,« je cenovno politiko opisal Škriba in dodal, da bistvenih podražitev v letu 2024 ne pričakujejo, a žal nikoli ne morejo zagotoviti, da do dviga cen ne bo prišlo.

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Skoda Auto

Škoda Octavia: Kljub podražitvi na vrhu lestvice

Škoda Octavia je pred četrt stoletja naznanila novo dobo češke znamke in občutno povečala svoj ugled med kupci na vseh trgih, kjer se je pojavila. Tako niti ni preveč presenetljivo, da je postala najbolj priljubljen model znamke in mesto na prestolu uspela obdržati tudi v času invazije križancev. Ob predstavitvi četrte generacije sredi leta 2020 se je kupcem prikupila tudi z razmeroma ugodno ceno, saj je za 17.146 evrov, kolikor je bilo treba odšteti za osnovno izvedbo, od avtomobila ponudila veliko. Toda v dobrih treh letih je izhodiščna cena poskočila za skoraj šest tisočakov, na 22.890 evrov.

»Razlog za višanje cen je v glavnem precejšna rast surovin, materialov, komponent in energije, v manjši meri pa je sprememba cen povezana s produktnimi izboljšavami oziroma spremembami, ki prihajajo z vsakim novim modelskim letom. Kljub podražitvam beležimo stabilno veliko zanimanje za naše avtomobile, kar dokazuje tudi dejstvo, da je Octavia v letu 2023 najbolj prodajan model na slovenskem trgu in da je znamka Škoda prepričljivo na drugi stopnički prodajne lestvice s tržnim deležem približno 11 odstotkov.

V prihodnjem letu se bo cenovna rast precej umirila in gibala na 'normalni' ravni, kar pomeni – glede na inflacijo in produktne spremembe – podobno kot pred kriznimi leti 2020–2022,« je napovedal Petr Podlipny, direktor znamke Škoda pri Porsche Slovenija.

Audi Q5

Audi Q5

Audi

Audi Q5: Kupci so sprejeli podražitve

Audi Q5 je nemški prestižni znamki tudi na slovenskem trgu prinesel pomemben delež skupne prodaje in tudi delež med športnimi terenci. Sredi leta 2021 je bil avtomobil minimalistično osvežen, pridružil pa se mu je tudi Q5 Sportback v coupe izvedbi, seveda z nalogo, da še utrdi Audijev položaj v razredu. Takrat je bila osnovna izvedba Q5 naprodaj za 45.230 evrov, medtem ko je zdajšnja cena za dobre štiri tisočake višja oziroma znaša 49.350 evrov.

»Cene pri znamki Audi so se v zadnjih letih spreminjale v okviru običajnih letnih podražitev iz preteklosti. Na spremembo je vplivala tudi bogatejša serijska oprema, ki jo je bilo prej treba doplačati. Glede na to, da so bile podražitve na podobni ravni kot v preteklosti, pri kupcih ne zaznavamo večjih sprememb pri odločanju za nakup. Ocenjujemo, da se bodo cene spreminjale v enakih okvirih kot do sedaj. Večje cenovne korake lahko pričakujemo s prihodom novih modelov,« je napovedal Franci Bolta, direktor znamke Audi pri Porsche Slovenija.

Hyundai Tucson

Hyundai Tucson

Hyundai

Hyundai Tucson: Vzrok so višje nabavne cene

Hyundai Tucson četrte generacije je na slovenske ceste zapeljal novembra. Takratni novinec je postavil ostro ločnico s prejšnjo generacijo, izstopal pa je predvsem z agresivno zunanjostjo, čeprav se ne razlikuje samo oblikovno, temveč tudi vsebinsko. Športni terenec, ki se je hitro povzpel proti vrhu razredne lestvice, se je v zadnjih treh letih podražil za 2640 evrov, kar je rezultat višjih nabavnih cen, ki jih krojijo cene transporta, upravljanja in preostalih naraščajočih stroškov, navajajo pri uvozniku Hyundai Avto Trade.

Ob predstavitvi je bila cena za osnovni model z 1,6-litrskim bencinskim motorjem s 110 kilovati (150 KM) 25.990 evrov, a so jo »popravili« s 3500 evri prihranka in se je spustila na 22.490 evrov, z enakim popustom pa zdaj enak avtomobil namesto 28.630 stane 25.130 evrov. Ker je podražitev minimalna, so jo kupci sprejeli, za leto 2024 pa cenovne politike ne morejo napovedati, saj sredi leta prihaja osveženi Tucson, dodajajo pri uvozniku.

Pet najcenejših: Od slabih 13 tisočakov navzgor

Tudi tisti, ki niso najbolje seznanjeni z razmerami na avtomobilskem trgu, vedo, da so se avtomobili v zadnjem letu bolj ali manj potihoma podražili. In to v vseh cenovnih skupinah, torej tudi tisti, ki so še nedolgo tega spadali v skupino pod deset tisoč evrov. Takšnih modelov ni več in pri petih najcenejših avtomobilih na slovenskem trgu je treba pripraviti nekaj dodatnega denarja – tudi več kot dva tisočaka nad nekdanjo »magično« mejo, pri čemer so upoštevani popusti, ki jih nudijo prodajalci.

Citroën C3

Citroën C3

Citroen

1. mesto: Citroën C3 – 12.810 EUR

Najmanjši model znamke Citroën na vrhu lestvice najcenejših avtomobilov na slovenskem trgu je precejšnje presenečenje, saj v tej skupini ni bil še nikoli. Res pa je, da je v obstoječi generaciji na koncu svoje življenjske dobe in že dobiva naslednika. Osnovna izvedba ima prilagojeno opremo in 1,2-litrski trivaljni bencinski motor z 61 kilovati (83 KM).

Fiat Panda

Fiat Panda

Fiat

2. mesto: Fiat Panda – 12.990 EUR

Fiatov medvedek je najcenejši avtomobil na slovenskem trgu in hkrati tudi najstarejši med peterico cenovno najdostopnejših. V osnovni izvedbi ponuja prostor za štiri potnike, klimatsko napravo in najnujnejšo varnostno opremo. Pri motorjih ni veliko izbire, pogonu je v osnovi namenjen litrski bencinski trivaljnik z 51 kilovati (70 KM).

Kia Picanto

Kia Picanto

Kia

2. mesto: Kia Picanto – 12.990 EUR

Najmanjši model znamke Kia je nekoliko zapostavljen – verjetno zaradi nekoliko agresivnejšega »bratranca« Hyundaia i10, čeprav je slednji skoraj tisočaka dražji. Ročna klimatska naprava spada v serijsko opremo osnovne izvedbe, pri kateri je pod motornim pokrovom 1,0-litrski bencinski trivaljnik, ki malčka poganja z 49 kilovati (67 KM).

Hyundai i10

Hyundai i10

Hyundai

4. mesto: Hyundai i10 – 13.950 EUR

Pred kratkim osveženi najmanjši Hyundaiev model je eden najbolj zrelih v tem razredu. Ročna klimatska naprava, precej izpopolnjena varnostna oprema, prostor za štiri potnike, soliden prtljažnik in dobre vozne lastnosti so uravnoteženi s ceno. Pri osnovni izvedbi malčka poganja živahen 1,0-litrski bencinski trivaljnik, ki iz sebe iztisne 49 kilovatov (67 KM).

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Dacia

5. mesto: Dacia Sandero – 13.990 EUR

Zanimivo je, da avtomobil nizkocenovne znamke ni najcenejši na slovenskem trgu, je pa zato največji in najprostornejši med peterico modelov z najugodnejšimi cenami. S »prilagajanjem« cene so avtomobil nadgradili z nekaj dandanes nepogrešljivimi elementi in deli opreme za udobje. Osnovni pogonski stroj je 1,0-litrski prisilno polnjeni bencinski trivaljnik s 67 kilovati (91 KM).

Kljub podražitvam prodaja rahlo raste

Novi avtomobili so se torej v zadnjih letih krepko podražili, nekateri od 10 do 15 odstotkov, posamezni (sicer res bolj izjeme) pa tudi za 30 odstotkov in več. Prodaja je močno upadla zaradi epidemije koronavirusa in šele letos se je po treh sušnih letih rahlo okrepila. Po letošnjih desetih mesecih je dogajanje na slovenskem avtomobilskem trgu razmeroma umirjeno.

V tem času je bilo po podatkih sekcije za osebna motorna vozila prvič registriranih 42.258 novih osebnih avtomobilov oziroma 5,1 odstotka več kot v enakem obdobju lani (40.191) ter 6299 lahkih gospodarskih vozil oziroma 4,8 odstotka več (6013) kot leto poprej.

Profimedia

Med znamkami je pri osebnih avtomobilih po desetih mesecih trdno na vrhu Volkswagen s 6201 prodanim avtomobilom, na drugem mestu je »češka sestrična« Škoda (4665) in na tretjem Renault (4075). Glede na trenutna razmerja je zelo verjetno, da so stopničke za zmagovalce letošnjega leta že oddane, kajti zaostanek Toyote na četrtem in Kie na petem mestu je že prevelik. V deseterico so se uvrstili še Peugeot, Hyundai, Dacia, Citroën, zaključuje pa jo prestižni Audi.

Tudi po desetih mesecih je na vrhu lestvice najbolj priljubljenih avtomobilov Škoda Octavia, ki ima udobno prednost pred nekdanjim prvakom, Renaultovim Cliom, na tretje mesto pa se je ponovno povzpel Volkswagen T-Roc, ki je z zmagovalnega odra izrinil Renaultovega Capturja, medtem ko peterico najuspešnejših zaokrožuje Toyota Yaris Cross.

Preberite še: S Škodo Fabio v bazen (VIDEO)

Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Tilen Artač

Novo na Metroplay: Dedek Mraz opozarja: "Starši, ne delite otrok na pridne in poredne!"