Znamka se imenuje Izera, na evropskih tleh pa naj bi proizvajala električne avtomobile z licenčno, kitajsko tehnologijo.
Poljska ambicija, da ustvari svojo električno avtomobilsko znamko, se sooča z resnimi izzivi. Vodilni pri projektu ElectroMobility opozarjajo, da bi lahko njihov kitajski partner Zhejiang Geely Holding Group odstopil od sodelovanja zaradi pomanjkanja financiranja.
ElectroMobility Poljska je s pomočjo države in podjetij v državni lasti do zdaj zbral približno 580 milijonov zlotov (133 milijonov evrov). Vendar projekt potrebuje dodatnih 2 do 3 milijarde evrov za zagon proizvodnje. Trenutno imajo dogovor o licenci za uporabo Geelyjeve tehnologije, a ta sporazum, sklenjen pred dvema letoma, bi se lahko kmalu iztekel, je opozoril namestnik generalnega direktorja Lukasz Maliczenko.
Maliczenko je dejal, da zamude pri pridobivanju sredstev iz Evropske unije ter konkurenca drugih držav za kitajske investicije ogrožajo partnerstvo. "Zaradi zamud pri financiranju obstaja tveganje, da bomo morali revidirati partnerstvo ali celo poiskati novega partnerja," je povedal Maliczenko in dodal: "To bi bila velika izguba in zapravljena priložnost."
Geely se na prošnje za komentar ni odzval.
Projekt ElectroMobility ima korenine v nacionalističnih prizadevanjih nekdanjega predsednika vlade Mateusza Morawieckega, ki je pred osmimi leti napovedal, da bo na poljskih cestah do leta 2025 milijon električnih vozil, pri čemer naj bi večino proizvedla domača znamka.
A realnost je daleč od teh napovedi – danes je na poljskih cestah registriranih le nekaj več kot 74.000 električnih vozil.
Če bi ElectroMobility letos uspelo zagotoviti financiranje, bi lahko v prvem četrtletju začeli graditi tovarno v regiji Šlezija. Proizvodnja bi se nato začela v dveh letih, s kapaciteto 150.000 vozil letno.
Vozila bi se prodajala pod znamko Izera, vendar bi lahko proizvodnja vključevala tudi modele, ki jih predlaga partner Geely. Poleg električnih vozil bi projekt lahko zajemal tudi priključne hibride, s čimer bi dosegli širši krog kupcev.
Projekt bi bil v skladu s prizadevanji kitajskih avtomobilskih proizvajalcev, da lokalizirajo proizvodnjo v EU in se tako izognejo višjim carinam, ki jih je EU uvedla prejšnji mesec. Po drugi strani pa je Peking že pozval proizvajalce, naj začasno ustavijo širitev v EU, dokler se ne zaključijo pogajanja o carinah.
To že vpliva na projekte – poljski portal Money.pl je poročal, da je Leapmotorjeva skupna investicija s Stellantisom za proizvodnjo električnih mestnih vozil v Poljski začasno ustavljena.
Maliczenko je opozoril, da zamude pri projektu pomenijo izgubljene priložnosti. "Čeprav smo zagotovili konkurenčno tehnologijo, je ključnega pomena pravočasno zavzeti mesto na evropskem trgu. Nadaljnje zamude so izgubljena priložnost za poslovanje, tako za nas kot za našega partnerja."
ElectroMobility Poland se še vedno trudi zagotoviti sredstva in obdržati Geely kot partnerja, vendar čas ni na njihovi strani. Z vsakim dodatnim zamikom projekt tvega izgubo ključnih konkurenčnih prednosti in strateškega položaja na evropskem trgu električnih vozil.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?