Najhitrejši avto z ročnim menjalnikom je na Nürburgringu premagal tudi svojo "avtomatsko" različico (VIDEO)

17. 4. 2025 | Gregor Žvab

Ročni menjalniki postajajo vedno redkejši, a ena športna znamka se jim nikakor noče odpovedati. In prav je tako.

Porsche je z novo generacijo modela 911 GT3 992.2 za leto 2025 znova premaknil meje zmogljivosti – tokrat v povsem klasičnem duhu. Novi GT3 z ročnim šeststopenjskim menjalnikom in dodatnim paketom Weissach je postal najhitrejši serijski avtomobil z ročnim menjalnikom na znameniti stezi Nürburgring-Nordschleife.

Porsche je postavil rekord na "zelenem peklu" za avtomobile z ročnim menjalnikom
Porsche

Rekorden krog z več kot devetimi sekundami naskoka

Pod budnim očesom notarja je Porschejev ambasador znamke Joerg Bergmeister na 20,832 kilometra dolgem krogu dosegel čas 6 minut in 56,294 sekunde, s čimer je za več kot 9,5 sekunde premagal dosedanji rekord v tej kategoriji. Ta je bil pred tem v lasti tekmeca z bistveno močnejšim motorjem in znašal približno 7:05,800 minute.

To je tudi 3,6 sekunde hitreje kot je zmožen prejšnji model 911 GT3 (992.1) z dvosklopčnim PDK menjalnikom. Neverjetno, glede na to, da ima novi GT3 še vedno 4-litrski atmosferski motor s 502 KM, a brez pomoči avtomatskega pretikanja.

Čista vožnja in čista zabava

Bergmeister je svoj rekord dosegel v idealnih razmerah: pri 12 °C zunanje in 27 °C asfaltne temperature, na cestno homologiranih pnevmatikah Michelin Pilot Sport Cup 2 R, velikosti 255/35 R20 spredaj in 315/30 R21 zadaj. Kot je povedal sam, je bil GT3 tokrat na meji še bolj zanesljiv kot njegov predhodnik: »Bil sem hitrejši skoraj v vsakem ovinku. Še posebej se čuti večja stabilnost na neravninah in čez robnike. Zaradi krajšega prestavnega razmerja je pospešek z enako močjo občutno bolj agresiven.«

Porsche je postavil rekord na "zelenem peklu" za avtomobile z ročnim menjalnikom
Porsche

Ročni menjalnik – počasnejši, a bolj zabaven?

Porsche se zaveda, da je njihov PDK menjalnik hitrejši – toda v primeru GT3 z ročnim menjalnikom gre za nekaj več kot le sekunde na štoparici. Kot je povedal direktor oddelka GT Andreas Preuninger, so številne stranke želele izvedeti, kako hiter bi bil GT3 z ročnim menjalnikom na "Zelenem peklu". Porsche jim je zdaj odgovoril – in obenem pokazal, da je vozni užitek včasih bolj v vključenosti kot v absolutni hitrosti.

Povezava s Porsche 911 GT3 RS

Novi model je po besedah inženirjev veliko pridobil tudi z znanjem, prenesenim iz modela 911 GT3 RS. Predvsem podvozje omogoča več zaupanja pri vožnji na meji, hkrati pa ostaja GT3 z ročnim menjalnikom še vedno avtomobil za vozniške puriste – z ravno pravšnjo mero klasičnega pridiha.

Kako je Chevrolet z motorjem z eBaya poskrbel za enega najboljših ameriških športnikov vseh časov

Novo na Metroplay: “Slovenci plačujemo previsok davek za svojo trdoživost.” | Aljoša Bagola