To je tehnologija, od katere se Porsche nikakor ne namerava posloviti

30. 11. 2024 | Gregor Žvab
Deli

Strah pred popolno elektrifikacijo legendarne znamke je (vsaj za zdaj) odveč.

Porsche je napovedal, da bo razvijal nove različice modelov z motorji z notranjim zgorevanjem, da bi zadostil povpraševanju kupcev, saj prodaja njihovih električnih vozil upada.  

"V premijskem luksuznem segmentu opažamo jasen trend povpraševanja po vozilih z motorji z notranjim zgorevanjem, zato bomo temu prilagodili naš razvoj," je dejal finančni direktor Porscheja Lutz Meschke.  

To je tehnologija, od katere se Porsche nikakor ne namerava posloviti
Aleksandra Saša Prelesnik

Upad prodaje BEV-jev in prilagoditve na trgu

Delež električnih vozil v celotni prodaji Porscheja je do septembra 2024 padel na 7,3 odstotka, kar je manj od lanskega deleža 12 odstotkov. Prodaja modelov Taycan, tako limuzinske kot karavanske različice, je opazno upadla.  

Porsche si je sicer zastavil cilj, da bodo do leta 2025 polovico njihove prodaje predstavljala električna vozila (BEV) in priključni hibridi, pri čemer naj bi električna vozila dosegla 80 odstotkov globalne prodaje do leta 2030. Prodajni podatki za priključne hibride do septembra niso bili razkriti.  

Tedenski horoskop (30. 12.– 5. 1.): kaj vam prinašajo prvi dnevi v novem letu?
To je tehnologija, od katere se Porsche nikakor ne namerava posloviti
Porsche

Porsche se sooča z velikim upadom prodaje na Kitajskem, kjer je prodaja znamke do septembra upadla za 29 odstotkov. Po besedah Meschkeja kupci premijskih in luksuznih vozil na Kitajskem še niso množično prešli na električna vozila.  

"Električna vozila na Kitajskem hitro pridobivajo na popularnosti, vendar segment luksuznih EV-jev še ni dovolj razvit," je pojasnil Meschke. Podobne trende upočasnjenega prehoda na električna vozila opažajo tudi v Evropi in ZDA.  

Razvoj novih modelov z motorji z notranjim zgorevanjem

To je tehnologija, od katere se Porsche nikakor ne namerava posloviti
Žiga Intihar

Porsche trenutno predstavlja popolnoma električno različico srednje velikega SUV-ja Macan, ki bo v Evropi zamenjal model z notranjim zgorevanjem. V ZDA in na drugih trgih bo bencinska različica še naprej na voljo.  

Podjetje načrtuje tudi nove različice z motorji z notranjim zgorevanjem za modela Cayenne in Panamera, da bi zadostili povpraševanju na različnih svetovnih trgih. "Preučujemo možnosti, da bi nekateri načrtovani povsem električni modeli imeli tudi hibridni ali bencinski pogon. Jasno je, da bomo motorje na notranje zgorevanje obdržali še dlje," je dejal Meschke.  

To je tehnologija, od katere se Porsche nikakor ne namerava posloviti
Aleksandra Saša Prelesnik

Načrti za prihodnost

Porsche pripravlja velik električni SUV s kodnim imenom K1, ki bo umeščen nad Cayenna in bo namenjen predvsem ameriškemu in kitajskemu trgu. Model bo temeljil na novi platformi SSP Sport, ki jo razvija koncern Volkswagen.  

Zaradi upada prodaje na Kitajskem Porsche zmanjšuje obseg svojih dejavnosti na tem trgu. "Naša mreža trgovcev je bila prilagojena za prodajo okoli 100.000 vozil na leto, zdaj pa jo prilagajamo za približno 60.000 vozil," je povedal Meschke.  

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?