Porsche z novo izvedbo 911 obuja spomine. O njem sta spregovorili dve dirkaški legendi

11. 11. 2022 | Jure Šujica
Deli

Ob bližnji 40. obletnici znamke so se pri Porscheju spomnili svojih začetkov v reliju in v ponudbo modela 911 umestili novo izvedbo. Ta je sedaj pripravljena na razkritje.

V svetu superšportnih avtomobilov se v zadnjem času pojavlja nov trend, in sicer športnih kupejev, predelanih v avtomobile, namenjene vožnji izven urejenih cest. Ne, ne govorimo o kupejevskih križancih, pač pa o avtomobilih, kakršen je Martian Jean-Phillipa Gemballe ali pa Lamborghinijev Huracan Sterrato, o katerem smo pred kratkim pisali. Druščini se namreč sedaj pridružuje še Porsche 911 Dakar.

Nemško znamko bi sicer prav lahko šteli za ustanoviteljico tega nišnega segmenta, saj so prav pri Porscheju leta 1984 s svojim 911 (ki je služil kot testno vozilo za razvoj 959) nastopili na reliju Dakar in prepričljivo slavili zmago. Hkrati je zato povsem razumljivo, zakaj so se po skoraj štirih desetletjih odločili, da ime Dakar namenijo svoji najnovejši izvedbi omenjenega modela.

Preberite še: Končno smo zapeljali Caymana z motorjem, ki parira 911 GT3

Novinec naj bi sicer temeljil na izvedbi 911 Carrera 4S, ki je že v osnovi opremljena s štirikolesnim pogonom, trilitrski motor z dvema turbo puhaloma pa ponuja 450 'konjev' ali 331 kilovatov moči. Kakšnih predelav je bil nato (z izjemo izdatno predelanega vzmetenja, ki ponuja precej višjo oddaljenost od tal) še deležen, bodo pri Porscheju razkrili 16. novembra ob globalnem razkritju na avtomobilskem salonu v Los Angelesu.

Veganske sarme: recept, pri katerem mesa sploh ne boste pogrešali

Sicer pa so pri Porscheju testiranju namenili kar nekaj časa in denarja. Za volan sta ne nazadnje sedla legendarni voznik relija Walter Röhrl in specialist za vztrajnostne dirke in Dakar Romain Dumas. Slednji je avtomobil preizkusil v kraju Château de Lastours v Franciji, prvi pa na testnem poligonu Arjeplog na Švedskem. Oba sta ob tem izrazila navdušenje nad avtomobilom oziroma njegovo vodljivostjo, ki jo je doslej izkazal med 10.000 prevoženimi testnimi kilometri.

Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?