Predstavljamo: Aston Martin One-77

1. 9. 2009
Deli

Vsi za enega . . 77 za vse! Toliko superšportnikov One-77, ki se bodo bahali s približno 520 kilovati oziroma več kot 700 'konji', bodo namreč prihodnje leto naredili v Aston Martinu. Imate milijon evrov?

Naj vas takoj potolažim; ni potrebe, da panično računate, ali lahko takoj povlečete milijon evrov s svojega računa. Najprej nakažite 172 evrskih tisočakov, nato pa čakajte skoraj leto dni, da ob predaji avtomobila pritaknete še ostanek kupnine. Nakup vam mogoče celo ne bo uspel, saj bodo superšportnih One-77 naredili le – 77. Od tega so jih pol že prodali.

Zaradi skromnega števila pri Astonu nočejo preprodajalcev oziroma špekulatorjev, temveč želijo le prave ljubitelje angleških zverin, čeprav se zavedajo, da jih vsaj polovica nikoli ne bo prevozila niti metra cestnih površin. Večina bo postala zbirateljska ikona, lahko bi rekli celo rentno varčevanje, saj se bo sčasoma porabljen milijon čudežno pomnožil. Večkrat.

Predsednik uprave Aston Martina, dr. Ulrich Bez, je skupaj s 300 sodelavci poskušal dokazati, kaj so pri Astonu zmožni narediti iz nepopisanega lista papirja. Agresivna, vendar elegantna oblika že pobira prve nagrade (prvi med prototipi na letošnji razstavi Concorso d'Eleganza Villa d'Este), kokpit in podvozje se bahata z dirkaško tehnologijo, motor pa je zaradi večje zanesljivosti in redkejših servisnih intervalov (no, verjetno ne zaradi tega, ker si jih lastniki ne bi mogli privoščiti) le predelan mišičnjak iz modela DBS.

Dvanajstim valjem (v obliki črke V) so iz šestih litrov povečali gib in vrtino na 7, 3 litra, mu pritaknili nov vbrizgalni in izpušni sistem ter mu izmerili več kot 520 kilovatov (700 'konjev'). Govorice šušljajo tudi o 750 'konjih', vendar so za zdaj Britanci še zelo skrivnostni.

V12 so oplemenitili z dodelanim Grazianovim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom (pretikanje prek obvolanskih uhljev) ter ga prek kardanske gredi iz ogljikovih vlaken povezali z zadnjim diferencialom, ki je prav tako delo Graziana.

To pa je bilo nekoč italijansko podjetje, ki ima tovarne po vsem svetu in se lahko pohvali s kar 80-letnimi izkušnjami. Tudi – ali predvsem – s superšportniki. Monokok je prav tako izdelan iz ogljikovih vlaken, kar je lepo vidno v okolici vrat, na sredinski konzoli in pod nogami potnikov. V podobni kletki so se potili tudi dirkači v dirkalnem DBR9 na 24-urni dirki Le Mansa.

Paša za oči postane tudi poezija za ušesa, ko vam inženirji v tovarni povedo, da ima One-77 kljub velikemu motorju le 1.500 kilogramov. Zato ogromne dodatno hlajene palačinke iz ogljikovih vlaken in keramike ne bi smele imeti težav pri ustavljanju tega poldirkaškega avtomobila, za katerega pravijo, da bo pospešil do 100 km/h v samo 3, 5 sekunde in dosegel največjo hitrost 220 milj na uro.

Da, prav ste prebrali, milj. To v domačih merah znese več kot 360 km/h, čeprav so to za zdaj še vedno ugibanja. Sistem za pomoč pri pospeševanju (Traction Control) bo pomagal trakciji zadnjih koles, stabilizacijski sistem (ESP) pa bo skrbel za varnejšo vožnjo skozi zahrbtne ovinke.

One-77 naj ne bi imel startne elektronike, bo pa imel vodoravno ležeče (in prečno nameščene) vzmeti ter blažilnike znamke Mutimatic, ki bodo neposredno povezani s šasijo iz ogljikovih vlaken in skriti pod aluminijasto karoserijo.

Manjša vzmetna masa, boljša razporeditev teže in nastavljivost pa so razlogi, zakaj so se odločili za tako dirkaško osnovano podvozje. In da nastavljivost ne bo zgolj na papirju, bo poskrbel glavni inženir Chris Porritt.

Z vsakim kupcem se bo zapeljal po bližnji okolici tovarne in podvozje prilagodil načinu vožnje, stanju cest v kupčevih krajih ali stopnji bolečine bogataševe hrbtenice. Seveda ni treba poudariti, da bodo širina bočnih opor voznikovega sedeža, oddaljenost od volanskega obroča, barva najkakovostnejšega usnja ali celo posamezni sestavni deli na instrumentni plošči (sredinski konzoli) narejeni po meri. V slogu 'vi želite, mi naredimo'.

A če bo kupec vseeno preveč zahteven, da ne rečemo nerazumno neprišteven, da bi si – recimo – zaželel temno zeleno zunanjost in fluorescentno oranžno notranjost, mu tega pri Astonu ne bodo naredili. »Mi še vedno delamo avtomobile Aston Martin, na katere smo ponosni in pod katere se podpišemo. Če kupec želi nemogoče, ga preusmerimo v podjetje Zagato, « je dejal Bez.

Čeprav med 20-palčnimi gumami Pirelli P Zero Corsa velikosti 255/35 (spredaj) in 335/30 (zadaj) ni veliko prostora za prtljago, saj bodo lahko bodoči lastniki majhnih bančnih kartic velikih razsežnosti poslovne kovčke odložili le v skromno odmerjen prostor za sedeži, je zanimanje za One-77 veliko.

Medtem ko ni presenečenje, da bodo ljubitelji belih rjuh in črne nafte poleg Britancev glavni kupci Astonmartinovega superšportnika, pa bodo morali premožni Slovenci ponj recimo v Zagreb. Zanimivo, kajne?

Aljoša Mrak, foto:? tovarna

Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"