Končno so lahko tudi pri Škodi v velikem stilu predstavili nov avtomobil. Kodiaq si to zagotovo zasluži.
Slovesne in razkošne premiere, na katerih so zbrani predvsem številni, če ne vsi tovarniški veljaki, so navadno v domeni prestižnejših ali že uveljavljenih avtomobilov. A časi se spreminjajo, z njimi pa seveda tudi avtomobili. In seveda tudi Škoda.
Slednja že dolgo ni več le češka znamka (nad katero se sicer nekateri Slovenci še vedno zmrdujejo), temveč je v svetu iz dneva v dan bolj uveljavljena in priznana. Z novim križancem pa bo prepoznavnost zagotovo še večja.
Škodin Kodiaq je ime dobil po ogromnem rjavem medvedu Kodiaku, ki, zanimivo, živi v majhnem, le 17,2 kvadratnega metra velikem aljaškem mestecu – prav tako z imenom Kodiak – s komajda 6.500 prebivalci. A če je mesto majhno, je avto (tako kot medved) toliko večji. Znotraj koncerna ga uvrščajo med Volkswagnova Tuarega in Tiguana ali med Audijeva Q7 in Q5. To bi tudi nepoznavalcem, ki si ne predstavljajo, kaj pomeni skoraj 4,7 metra dolg in dobrih 1,8 metra širok avto, nekako moralo podati podobo o velikosti avtomobila. Ali drugače: Kodiaq bo prvi Škodin avtomobil, ki bo na voljo za doplačilo lahko tudi s sedmimi sedeži.
Čehi pravijo, da so v Kodiaq vložili veliko truda, predvsem pa vse svoje znanje. Za obliko je poskrbel Škodin oblikovalski studio z Jozefom Kabaňom na čelu. Skupina mednarodnih oblikovalcev ima za seboj že lepo bero modelov, a še vedno delujejo zelo zagnano in zagrizeno. A tak je tudi njihov šef, ki pa je po drugi strani zelo preprost in dostopen človek, z nogami na trdnih tleh.
S Kodiaqom nadaljujejo svojo oblikovalsko filozofijo, ki hipno izda, h kateri znamki avto spada. A vseeno Kodiaq prinaša nekatere sveže oblikovne elemente, predvsem z boka in zadka. Povsem mogoče je, da se bodo vanj zagledali tudi tisti kupci, ki do zdaj o takšnih avtomobilih (beri znamki) niso razmišljali. Predvsem pa bodo o njem razmišljali tisti kupci, ki iščejo prostornost, tako za potnike kot za prtljago. Kodiaq bo serijsko opremljen s pomično (18 cm) drugo vrsto sedežev, ob morebitni tretji vrsti pa se zadnja dva sedeža ob neuporabi elegantno zložita v povsem ravno dno. Če bo v avtomobilu zgolj pet sedežev, bo Kodiaq ponujal enega od največjih prtljažnikov v razredu, saj bo na voljo kar 2.065 litrov uporabne prostornine.
A notranjost ni samo prostor. Kodiaq bo navduševal s kopico varnostno-asistenčnih sistemov, številni bodo prvič na voljo v Škodinem avtomobilu. Sedeži bodo lahko greti in hlajeni, seveda oblečeni tudi v usnje. Nov je sredinski zaslon, ki razdeljuje armaturno ploščo na dva dela – prvega, namenjenega vozniku, in drugega oziroma desnega, namenjenega sopotniku. Jasno, ne bo manjkala povezava s pametnimi telefoni, ki očitno ne krojijo več našega vsakdana, ampak so postali tudi pomemben del avtomobilske industrije. V korist lažjemu manevriranju bo Kodiaq lahko opremljen s štirimi kamerami, ki bodo v celoti prikazale okolico vozila, voznikom, ki bodo vlekli prikolico, pa bo na voljo sistem Trailer assist, ki bo samodejno zapeljal prikolico vzvratno tja, kamor bo voznik na osrednjem ekranu označil.
Kodiaq, ki sloni na koncernski modularni platformi MQB, bo na voljo s petimi motorji – tremi bencinskimi in dvema dizelskima. Ker so koncernski, so praktično že vsi znani. 1,4- in 2,0-litrski bencinski ter 2-litrski turbodizelski motorji bodo na voljo z ročnim šeststopenjskim ali samodejnim šest- ali sedemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko (DSG). Jasno, za tako velik avto se spodobi, da je ob prednjem pogonu na željo kupca opremljen tudi s štirikolesnim pogonom. Slednji bo na voljo z večino motorjev.
Na evropske ceste bo Kodiaq zapeljal proti koncu leta, v Sloveniji ga pričakujemo zgodaj spomladi. Jasno, o cenah je še prezgodaj pisati, vseeno pa se namiguje, da bi lahko bile na ravni novega Superba, kar pomeni, da bi se cena lahko gibala okoli številke 25.000 evrov.
Besedilo: Sebastjan Plevnjak Foto: Sebastjan Plevnjak, tovarna
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem