Premiera: Volkswagen ID.4 GTX: ko je družinski električni avtomobil lahko tudi športnik

28. 4. 2021 | Jure Šujica
Deli

Oznako GTX, ki namenoma spominja na oznako GTI opravičuje tudi z motorno močjo, ki je skoraj enaka kot pri Golfu GTI

Berlinsko letališče Tempelhof velja za eno izmed prvih in posledično tudi najbolj prepoznavna lokacija serije Formula E, kjer je lansko sezono potekalo tudi finale s kar tremi zaporednimi dirkami. In čeprav Volkswagen (še) ni del te serije (sta pa to partnerski znamki Audi in Porsche), je zato nekako razumljivo, da so se v Wolfsburgu odločili in legendarno letališče uporabili za predstavitev svojega prvega električnega športnika, Volkswagna ID.4 GTX.

No, govora je seveda o prvem serijskem električnem športniku – ne smemo pozabiti na športni prototip ID.R, ki je med drugim postavil tudi absolutni rekord na dirki na goro Pikes Peak – hkrati pa tudi za prvi električni avtomobil na platformi MEB, ki ima pod karoserijo skrita kar dva elektromotorja. Ob tem bo en motor nameščen na prednji, drugi pa na zadnji osi vozila, njuna skupna moč pa bo znašala kar 220 kilovatov, ki pa jo bo moč priklicati le za 30 sekund.

Zmogljivosti novega, čeprav še vedno povsem družinsko naravnanega športnika bodo tako v nekaterih pogledih skoraj primerljive (a vseeno slabše) s tistimi, ki jih ponujajo športne kombilimuzine. Do 100 kilometrov na uro bo namreč pospešil v 6,2 sekundah, najvišja hitrost pa bo omejena na 180 kilometrov na uro – višja hitrost ne bi bila smiselna predvsem zaradi prevelike obremenitve baterijskega sklopa.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Da ne gre za klasičnega ID.4 bo sicer jasno že na prvi pogled. Po zgledu Golfa GTI bo namreč deležen mreže v spodnjem delu sprednjega (spremenjenega) odbijača in dnevnih luči v obliki čebeljega satja, srebrn strešni lok pa bo zamenjal takšen v antracitni barvi. Črna barva bo medtem še bolj izstopajoča, saj bosta vanjo odeta tudi streha in zadnji spojler. Grafika zadnjih luči bo medtem tvorila črko X.

Volkswagen ponuja seveda tudi športno podvozje za novinca, ki je hkrati tudi 15 milimetrov nižje zraven je še progresivno krmiljenje), v višjem paketu Sport Plus pa je zraven še DCC podvozje s prilagodljivmi blažilci)

V notranjosti so se pri Volkswagnu odločili povezati športen duh in še vedno obstoječo trajnostno noto avtomobila. Rdečo ambientalno osvetlitev, rdeče šive in trikrak volan z rdečo obrobo ter napisom GTX bodo namreč dopolnjevale površine iz modrega usnja, ki bodo poudarjale električni pogon vozila.

ID.4 GTX je nov pomemben korak v razvoju Volkswagnove električne mobilnosti, pri čemer pa zaenkrat še ni jasno če, ali bolje rečeno, kateri bo naslednji model s to oznako. Je pa zato jasno, da bodo prvi primerki ID.4 GTX na voljo z junijem, pri čemer bodo morali kupci v Nemčiji zanje odšteti vsaj 50.415 evrov – brez vključene subvencije za električne avtomobile, ki v Nemčiji znaša zajetnih 7.500 evrov.

Preberite še: