Citroen z novim C5 X znova potrjuje drugačnost pri snovanju avtomobilov. Formula je drzna, a pravzaprav zelo preprosta
Če ste se spraševali, kakšna neki bi lahko bila formula za nagovor kupcev v segmentu D, torej segmentu srednje velikih modelov, ki že dolgo časa izgublja tržni delež, potem ima Citroen z novim C5 X morda pravi odgovor. To je 4,8 metra kombinacije klasične limuzine oziroma petvratne kombilimuzine, kombija in SUV-a. Zato X kot pripona sicer znanemu imenu.
Koncept se zdi inovativen, celo drzen, a je pravzaprav zelo preprost in le sledi formuli, ki jo je francoska znamka že ubrala z lani predstavljenim modelom C4. In upoštevaje dejstvo, da je križanje nadvse v modi, bi lahko bil nov pristop celo uspešen. Glede na to, da novi C5 X tako ni niti klasična limuzina, niti kombi, niti SUV, ga je z eno besedo mogoče najbolje opisati kot - potovalnik.
Nastajal bo le na Kitajskem
Motorni pokrov je dolg, kolesa velika; 19-palčna s kar 72 centimetri premera sledijo konceptu visokih in ozkih koles), bočna linija proti zadku je hitro padajoča, prednji previs celo krajši od tistega čez zadnjo os, luči spredaj in zadaj pa so prepoznavni elementi novodobnega Citroenovega oblikovanja. Avtomobil sicer v širino meri 1.865, v pa višino 1.485 milimetrov.
Novinec bo tudi za Evropo nastajal v Citroenovi tovarni na Kitajskem, kjer bo na voljo še preden ga bo mogoče od oktobra dalje naročiti v Evropi. Prvi avtomobili bodo do kupcev prišli konec leta ali v začetku leta 2022, po besedah snovalcev pa avtomobil ponuja izjemno vozno udobje. To zagotavlja naslednja generacija Citroenovega aktivnega vzmetenja (Citroen Advanced Comfort active suspension), ki združuje elektronski nadzor blažilnikov in blazine s hidravlično tekočino ter ponuja tri načine delovanja.
Lahko dostopen in prostoren prtljažnik
Udobje se sicer v C5 X piše z veliko začetnico; tudi sedeži imajo oznako naprednega udobja, enako velja tudi za sedežno klop v drugi vrsti, kjer udobje nadgrajuje tudi izjemna prostornost. Enako velja še za enostavno dostopen prtljažni prostor s 545 litri volumna in razširljivostjo vse do 1640 litrov.
Na novo je razvit tudi infozabavni sistem z velikim, 12-palčnim zaslonom, občutljivim za dotik in možnostjo prilagajanja po vzoru pametnih naprav. Nov je projicirni zaslon na vetrobransko steklo, ki deluje s pomočjo obogatene resničnosti, sicer pa je zelo pester nabor asistenčnih sistemov za varnejšo vožnjo.
Piključni hibrid bo osnova
Pri pogonu poleg bencinskih motorjev snovalci stavijo predvsem na priključni hibrid s skupno sistemsko močjo 225 "konjev" z električnim dosegom do 50 kilometrov daleč in z najvišjo hitrostjo na elektriko 135 kilometrov na uro. Po besedah prvega moža znamke Citroen Vincenta Cobéeja pa bo kasneje najverjetneje na voljo tudi povsem električni C5 X.
Prodaja v segmentu D v Evropi sicer že dolgo upada. Posledično so razumljive tudi odločitve proizvajalcev o usodi nekaterih (bolja ali manj) uspešnih modelov, saj se poslavljata Ford Mondeo in Renault Talisman, Volkswagen Passat pa naj bi bil odslej na voljo le še kot kombi, zaradi česar se zdi, da je križanje najboljši možen poskus ohranjanja kupcev v tem segmentu. Ali bo Citroenu uspelo, bo pokazal čas. Kot rečeno, od jeseni dalje.
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"