Sodelovanje Geely-ja, sicer lastnika Volva in desetine Daimlerja sproža nova vprašanja o odnosih znotraj koncerna
Partnerstvo med podjetjema Nissan in Renault, ki ga je pred 21 leti vzpostavil Carlos Ghosn očitno še naprej propada. Po tem, ko je bil Ghosn leta 2018 odstavljen iz vseh položajev, ki jih je zasedal v obeh podjetjih se zdi, da novi vodstvi, čeprav se še tako trudita, nikakor ne najdeta več skupnega jezika na področju sodelovanja in sobivanja na trgu.
Maja 2020 je Renault tako predstavil načrt, v sklopu katerega bi Nissan in Renault (ter Mitsubishi, ki je prav tako del koncerna) na posameznih trgih igrala dve vlogi: znamka, ki ima večji tržni delež bi bila vodilna, druga pa bi ji s pomočjo prve sledila. V teoriji naj bi takšen načrt pripomogel k temu, da bi znamka, ki je v slabšem položaju povečala svoj tržni delež in tako položaj na trgu.
Preberite še: Se pripravlja novo veliko partnerstvo? Renault se povezuje z Geelyjem!
Očitno pa se ideja v praksi ni izkazala kot najboljša. Renault je namreč velike upe polagal na Nissan na Kitajskem. Francosko podjetje ima tam namreč le 0,08-odstotni tržni delež, japonsko pa z 1,38 milijona prodanih vozil 5,2-odstotnega. Renault je namreč v minulih letih na Kitajskem želel izpeljati številne projekte, ki bi pomagali k večji dobičkonosnosti, a jim tega ni uspelo doseči. Med njimi sta projekta s podjetjema Dongfeng Motors in Brilliance Auto Group, ki sta se izkazala za slepo ulico.
Luca De Meo sicer s prstom v javnosti ne kaže na Nissan in daje vtis, da japonska znamka ni v vlogi pomočnika ter da ni mogla pomagati Renaultu k izboljšanju položaja. A današnji podpis sodelovanja s še enim kitajskim koncernom – s katerim naj bi sodelovali v Južni Koreji – daje občutek, da bodo tudi v prihodnje raje iskali zunanje partnerje.
Pri Nissanu na drugi strani zagotavljajo, da je partnerstvo še vedno precej trdno in da trenutno sodelujejo pri razvoju številnih novih tehnologij na področju električnih pogonskih sklopov, baterij, platform in drugega. A neimenovani viri Automotive News Europe razkrivajo, da je komunikacija med obema podjetja močno oslabljena, o čemer pa je govora že dlje časa
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?