Na severu Danske, v majhnem letovišču Tannisby, smo preizkusili skoraj vse letošnje avtomobilske novosti, ki se bodo uvrstile na spisek za evropski avtomobil leta z letnico 2016.
Letos se je srečanje začelo skoraj deset dni prej kot lani, predvsem zaradi letošnjega frankfurtskega avtomobilskega salona, ki je bil prej kot lanski pariški. Povsem jasno je, da mora biti srečanje organizirano po salonu, na katerem nekatere znamke sploh prvič pokažejo javnosti modele, ki pa so nato že dovolj kmalu naprodaj, da se jih lahko uvrsti na seznam kandidatov za evropski avto leta 2016.
A za srečanje, ki traja skoraj teden dni, je vreme zelo pomembno. Če smo imeli lani prvih nekaj dni kolikor toliko lepo vreme, nato pa dež in poplave, je bilo letos vreme več kot odlično: prvih pet dni je bilo sončno brez kaplje dežja in zoprnega vetra. Zadnjega so bili najbolj veseli fotografi, a roko na srce, tudi nam žirantom je ljubše, če se vozimo v lepem vremenu.
Letos je bilo na severu Danske novinarjem na voljo skoraj 30 novosti, skupaj z več različicami pa je bilo na voljo skoraj 65 avtomobilov. Zanimivost letošnjega izbora je vsekakor dejstvo, da se skoraj polovica kandidatov uvršča v razred križancev, kar samo potrjuje dejstvo, kako zelo priljubljen je ta avtomobilski razred. Nekateri avtomobili so bili zanimivi bolj, drugi manj, vsekakor pa ne moremo mimo dejstva, da je to dogodek, na katerem je mogoče na istem mestu ob enakih vremenskih pogojih neposredno primerjati avtomobile, deliti mnenja z drugimi najpomembnejšimi novinarji/žiranti in se pogovarjati s predstavniki znamk ter njihovimi strokovnjaki. Tudi letos se je vse kandidate preizkusilo na losovem testu. Objavljenih rezultatov v času nastanka tega članka še ni bilo, a ko bo tokratni Avto magazin izšel, bodo ti že na spletni strani.
Uradni seznam kandidatov bo znan 1. decembra, sredi istega meseca pa bo 58 žirantov izbralo sedmerico finalistov. Na letošnji seznam kandidatov so se uvrstili tudi nekateri eksotični avtomobili, saj je bilo ukinjeno pravilo o potrebnih prodanih 5.000 primerkih, ostaja pa zahteva, da se avto prodaja vsaj na petih evropskih trgih. Tega pravila trenutno ne izpolnjuje Toyota Mirai, seveda pa bodo odpadli še nekateri kandidati, katerih serijska proizvodnja se še sploh ni začela. 15. in 16. februarja bodo žiranti še enkrat preskusili vseh sedem finalistov, nato pa se bodo do konca februarja odločili za svoje favorite. Tako kot že nekaj zadnjih let bo razglasitev zmagovalca v izboru za evropski avto leta 2016 znana dan pred začetkom ženevskega avtomobilskega salona.
Neuradna lista kandidatov za car of the year 2016
Alfa Giulia
Audi A4
Audi R8
Audi Q7
BMW serija 7
BMW X1
Fiat Agea
Ferrari 488GTB
Ford Mustang
Ford S-max / Galaxy
Honda HR-V
Honda Jazz
Hyundai Tucson
Infiniti Q30
Jaguar XE
Jaguar XF
Kia Optima
Kia Sorento
Land Rover Discovery Sport
Mazda2
Mazda CX-3
Mazda MX-5
McLaren 570S
Mercedes AMG GT
Mercedes-Benz GLC
Mercedes-Benz GLE/GLE Coupé
Mini Clubman
Opel Astra
Opel Karl
Renault Espace
Renault Kadjar
Renault Talisman
Škoda Suberb
Ssangyong Tivoli
Subaru Levorg
Subaru Outback
Suzuki Vitara
Tesla Model X
Toyota Mirai
Volvo XC90
Volkswagen Touran
Besedilo Sebastjan Plevnjak foto: Saša Kapetanovič, Tomaž Porekar, Sebastjan Plevnjak, Tannis test
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"