Citroën si na slovenskem trgu reže svoj delež prodaje predvsem na račun tega, da njihovi številni modeli ustrezajo družinski uporabnosti. Da bi to še bolj poudarili, so nas povabili na preizkus sicer že znanih, a pri slovenskih kupcih dobro sprejetih modelov.
Seveda je težko bolj poglobljeno opredeliti, kaj je pravzaprav družinskost pri avtomobilih. Veliko kupcev avtomobil pač izbere zaradi uporabe kot nujnega prevoznega sredstva in ker – seveda ne slučajno – imajo družino, pri izbiri upoštevajo tudi prostornost, uporabnost in majhne stroške vzdrževanja. Pri Citroënu pravijo, da so to tudi najpomembnejši razlogi, zaradi katerih so v prodajnih lestvicah na slovenskem trgu tako uspešni – s skoraj osmimi odstotki trga v zadnjih nekaj mesecih pri kupcih, ki jim pravimo fizične osebe, uživajo povečano zanimanje.
Zdaj so peta znamka na trgu, pri tem pa nimajo modela, ki bi množično privlačil, a med 60 najbolje prodajanimi modeli na slovenskem trgu je kar 7 Citroënov, več jih ima le še Opel. Od časov, ko je pri slovenskih kupcih prevladovala Xsara Picasso, so se stvari spremenile. Zdaj najbolj priljubljen je seveda Berlingo, iz lahkega gospodarskega avtomobila po uveljavljenem receptu za 'civilne' potrebe prirejen kombi. V svojem razredu prepriča največ slovenskih kupcev, pri večini, seveda družinskih, še kar ohranja privlačnost. V razredu limuzinskih kombijev (srednjih enoprostorcev) je nekoč kraljevala Xsara Picasso. Citroën zdaj tu nastopa z dvema karoserijskima izvedenkama, C4 Picasso in Grand C4 Picasso, oba bijeta bitko za sprejem pri kupcih s številnimi tekmeci (uspešen je tudi Fordov dvojec C-Max in Grand C-Max, malo manj v zadnjem času pa dvojec Scénic). Pri Citroënu pravijo, da se kot primeren družinski avtomobil dobro izkaže tudi C4 Cactus. Prostorsko seveda ne ponuja toliko kot prej omenjeni večji Citroënovi modeli, a se je po bolj mlačnem začetku prodaje letos tudi že uveljavil. S povsem drugačnega konca je C3 Picasso. Zanj lahko že v roku dobrega leta pričakujemo menjavo rodu, je pa seveda res, da bo zato lahko pri nekaterih družinah prišel na vrh spiska nakupa zaradi ugodnejše cene.
Citroën C3 Picasso
Najbolj prodajana različica je Seduction 100 Blue HDi. S ceno 14.100 evrov je to eden najcenejših dizlov na trgu sploh, kupci pa za dobrih tisoč evrov manj dobijo enako opremljeno različico Pure Tech z motorjem s 110 'konji'.
Citroën C 4 Cactus
Pomembna Cactusova prednost v primerjavi s tekmeci sta velik prtljažnik in majhna masa, vsekakor je treba omeniti tudi drugačnost – karoserijo, ki zaradi oblazinjenja prenese tudi kakšen udarec ali klop namesto dveh sedežev spredaj. Preizkušeni Cactus z uveljavljenim 1,6-litrskim turbodizlom s 100 'konji' je prepričal, a ne s ceno 18.440 evrov (Shine BlueHDi 100). A v ponudbi je tudi tak z bencinskim motorjem (Feel Pure Tech 82) za nekaj manj kot 13 tisoč evrov.
Citroën C 4 Picasso
Z dolžino 443 centimetrov je dolg kot kak običajen primerek nižjega srednjega razreda, seveda zaradi višine in bolj pokončnega sedenja ponuja več prostora tudi za prtljago. Prilagodljivost sedežev in dobra notranja oprema prav tako zadovoljita. Za še kar sprejemljivih 17.990 evrov ponujajo različico Seduction BlueHDi 100.
Grand Citroën C4 Picasso
Kar 4,6 metra avtomobila dobite, če se odločite za največji Citroënov enoprostorec. Na voljo so tudi tri vrste sedežev, pa tudi sicer glede prostorske ponudbe tu ne bi smelo biti zadrege. Z močnejšim 1,6-litrskim turbodizlom in solidno bogato opremo (različica Seduction Blue HDi 120) je pravzaprav 'družinska' tudi cena – 19.990 evrov.
Citroën Berlingo
Berlingo najbolj prepriča s svojo prilagodljivostjo, ne nazadnje tudi z možnostjo odpiranja stekla na prtljažnih vratih. Uporaben je skorajda za vse, dobavljiv tudi s tretjo vrsto sedežev. Kot Multispace je še posebej prilagojen družinam. Razlog za zanimanje je tudi cena, Berlingo Feel BlueHDi 100 je naprodaj že za 14.999 evrov.
Opomba: Vseh navedenih cen pri Citroën ne objavljajo v cenikih. Citroënova prodajna politika je nekoliko nenavadna, saj kupcem končne cene ponudijo v prodajnih salonih.
besedilo Tomaž Porekar foto Tomaž Porekar in tovarna
Novo na Metroplay: Vidnost in varnost v prometu: "Zgoditi se mora 'aha moment', da spremenimo svoje navade"