Restart za smarta: najmanjši evropski avtomobil bo sedaj ubiral drugačne strune

8. 4. 2022 | Jure Šujica
Deli

Namenili so mu popolnoma novo podobo, spremenjen pa je tudi celoten koncept, ki ga avtomobil pooseblja.

Prva generacija vozil smart, ki jo je zaznamoval model smart Fortwo in prinesel povsem nov koncept na področju osebne mobilnosti. Znamka pod okriljem Mercedes-Benza je namreč predstavila avtomobil za posameznika ali največ dva potnika (več se jih namreč v avtomobilu naenkrat vozi le redko), ki je zaradi kompaktnih dimenzij kot naročen za mestno uporabo. To se je nenazadnje velikokrat pokazalo tudi v praksi, ko so jih vozniki namesto vzdolžno na bočnih parkirnih mestih parkirali vzvratno in tako na standardnem parkirnem mestu lahko parkirali kar dva …

Z najnovejšim modelom pri smartu pa sedaj še enkrat želijo spremeniti koncept mobilnosti. Novi smart s primernim imenom #1 namreč s predhodniki nima več kaj dosti skupnega. Korenin, ki so si jih delili z Renaultovim Twingom ni več, s tem pa tudi oblikovnih podrobnosti. smart #1 se namreč precej bolj zgleduje z vozili znamke Mercedes-Benz, deluje precej bolj zrelo. Hkrati je z dolžino 4,27 metra močno zrasel in že začel vstopati v segment B.

Moč in baterija, ki se je ne bi sramovali niti precej večji

A nekatere stvari se vseeno ne spreminjajo. smart #1 namreč ostaja gnan zgolj na zadnji kolesni par in s pomočjo elektrike. Bo pa zato elektromotor daleč najmočnejši med vsemi, ki so jih imeli njegovi predhodniki, tudi tisti z oznako Brabus. Ponujal bo namreč kar 200 kilovatov moči ter najvišjo hitrost 180 kilometrov na uro. Ob tem bo opremljen z baterijskim sklopom kapacitete 66 kilovatnih ur, ki bo omogočal do 440 kilometrov električne avtonomije – precej več, kot bi pričakovali od mestnega avtomobila, kar novi smart očitno ni več.

Uganka, ki je večini ne uspe rešiti: le redki najdejo napako

Izhodom iz mestnega okolja bo prilagojen tudi nabor asistenčnih sistemov. Ta bo namreč ob radarskem tempomatu zajemal sisteme za ohranjanje vozila na voznem pasu, opozorilnik za vozila v mrtvem kotu, asistenta za vožnjo v zastoju, ki bo deloval tako v mestu kot na avtocesti in še bi lahko naštevali.

Baterijski sklop bo sicer mogoče polniti z močjo do 150 kilovatov, kar pomeni da se bo od 10 do 80 odstotkov kapacitete napolnila v manj kot pol ure. Seveda pa se bo avtomobil zadovoljil tudi z možnostjo polnjenja preko hišne vtičnice, wallboxa in preostalimi razširjenimi opcijami.

Vsa pozornost usmerjena k umetni inteligenci

Izdaten prirast centimetrov (ali že kar decimetrov) se bo seveda opazil tudi v prostoru za prtljago. #1 bo namreč v sprednjem delu pohvalil s 15 litrskim prtljažnikom, v zadku pa bo na voljo med 273 in 440 litri prostora, odvisno od postavitve sedežev druge vrste.

Novinec tako prinaša povsem novo izkušnjo v primerjavi s predhodniki. A pri smartu ob vsem prostorskem in tehnološkem napredku nakazujejo. Veliko pozornost so namreč oblikovalci namenili kabini – kjer se znova kaže povezanost s trikrako zvezdo – in v kateri je pozornost še bolj namenjena povezljivosti med pametnimi napravami, vozilom in voznikom. Za to bo skrbela umetna inteligenca, vse nastavitve podatke in druge podatke pa bo voznik lahko shranil na svoj smart ID uporabniški profil v oblaku.

Do tovrstnih in številnih drugih storitev bo uporabnik lahko dostopal preko 12,8-palčnega zaslona infozabavnega sistema z visoko ločljivostjo. Ta bo omogočal nadljnje prilagoditve in personalizacijo voznikovega okolja, med drugim tudi ambientalne osvetlitve, vedno nove možnosti pa se bodo odpirale tudi s stalnimi posodobitvami 'možganov vozila' (ECU), saj bo mogoče na daljavo nadgraditi kar 75 odstotkov njegovih podatkov.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem