Zaradi pomanjkanja elektronskih komponent tujih dobaviteljev trije Ladini modeli celo brez protiblokirnega zavornega sistema
Ruski avtomobilski proizvajalec Avtovaz, znan po avtomobilih znamke Lada, je moral v zadnjem času zaradi pomanjkanja polprevodnikov že večkrat zaustaviti proizvodnjo. poleg sankcij zaradi vojne v Ukrajini pa ga je zdaj prizadela še odločitev delnega lastnika Renaulta o prekinitvi vseh industrijskih operacij v Rusiji.
Vodstvo Avtovaza je zato sprejelo ukrepe za ohranitev proizvodnje, ki med drugim vključuje posebne različice modelov Granta, Niva in Vesta, ki jih bodo sestavili brez uvoženih elektronskih komponent. Prvi model, ki bo prišel na trg dobesedno izropan, saj ne bo imel niti protiblokirnega zavornega sistema, niti elektronike za stabilnost in povezave za klic v sili, bo Granta. Odsotnost dandanes osnovne varnostne opreme pa ni edini »ukrep«, saj bo avtomobil izgubil tudi senzorje kisika v izpušnem sistemu, s čimer ga bodo okoljski normativi iz standarda Euro 5 pahnili na standarde Euro-2. poleg tega bosta Krmilna enota motorja in njena vdelana programska oprema enostavnejši, saj bodo skupino Renaultovih dobaviteljev bodo zamenjali ruski. delež uvoza avtomobilskih komponent je sicer okoli 20 odstotkov.
Prilagajanje bo zahtevalo spremembe v tehnoloških procesih, preusmeritev dobaviteljev in spremembe tehničnih predpisov, ki že potekajo na ravni ministrstva za industrijo in trgovino. V maju bodo osiromašeni modeli pripravljeni za množično proizvodnjo, kar bo v odsotnosti elektronskih komponent omogočilo hitro dobavo kupcem. Sicer pa je Avtovaz svojo trgovsko mrežo obvestil, da prihodnji mesec ne bodo zbirali naročil, saj morajo najprej izdelati avtomobile, na katere kupci čakajo že več mesecev
Novo na Metroplay: "Našega posla ne moreš opravljati tako, da imaš telefon na tiho!" | Matjaž Germ