Salon v italijanski Bologni je letos postregel z nekaterimi svetovnimi in evropskimi premierami, ki ste jih, če ste si salon ogledali, zaradi številnih privlačnih hostes morda celo prezrli.
Alfa Romeo je seveda spet razstavljala športnika 8C Competizione, poleg tega pa še ves preostali vozni park, tudi posebno izdajo Alfo 147 Ducati Corse (1.9 JTDM s 170 ‘konji’ in pospeškom od nič do 100 km/h v osmih sekundah, Q2, prilagajanje odzivnosti stopalke za plin, znižano podvozje, rdeča barva Giulietta . . ).
Pri Audiju ni bilo nič pretresljivo novega, saj smo novega Audija A4 že vozili (v kratkem ga bomo tudi predstavili v testu), v tej številki pa pišemo o novem A3 Cabriu, ki je v Bologni pravzaprav doživel svetovno premiero. Za svetovno novost pa so s potniško različico v osnovi sicer dostavniško usmerjenega Nema (za zdaj še v konceptni preobleki) ‘odgovorni’ pri Citroënu. Upamo, da bo serijski potniški Nemo obdržal zanimivo tretjo stransko šipo.
Medtem ko je Citroën razstavljal koncept, so pri Peugeotu to vmesno fazo preskočili in razstavili kar serijsko različico potniškega Bipperja, pri kateri nas je zmotilo, da sedežna klop nima vzglavnikov (bomo videli, kako bo, ko bo na naš trg prišel Bipper Tepee). Klop je sicer precej prostorna (za dva), dovolj prostora je predvsem za glave potnikov. Za zadnjimi vrati razstavljenega modela, ki so bila dvokrilna, je bil zgledno velik prtljažnik (365 litrov). Bipper Tepee je dolg le 3, 96 metra, za lažje vstopanje na sedežno klop skrbi par drsnih vrat. Francozi so že pripravili tudi različico Outdoor s 15 milimetrov višjim podvozjem in zaščitnimi plastičnimi deli. Veliko pogledov se je ustavilo še pri ‘dirkaškem’ Bipperju (koncept dostavnika športnega videza), pickupu Durisottiju (razvit iz Experta) in dirkalniku iz Le Mansa ? 908 HDi s turbodizelskm motorjem V12.
Več novosti je bilo pri Fordu, kjer so ob Kugi in konceptu Verve (napoved nove Fieste, več o tem v prejšnjem Avto magazinu) predstavili še prenovljeno družino Forda Focusa (kombilimuzina, kombi, ST). Hondini zvezdi Accord Tourer in Small Hybrid Sports Concept (gre za koncepta) smo videli že na prejšnjih salonih, tako kot Hyundaievega i30 SW.
Hyundai je Evropi prvič predstavil novinca, novega i10, ki je drugi avtomobil korejske tovarne z novim označevanjem. Prvi vtisi so dobri ? prostora za volanom namreč ni malo, v razstavljenem primerku je bil vgrajen tovarniški avtoradio in tudi gumb za izklop ESP-ja ni manjkal. Med osema ima i10 2.380 milimetrov (kar precej za ta razred), hyundaievci obljubljajo dobro opremljenost, napis CRDi na zadku pa je v Bologni razkril, da bo poleg 1, 1-litrskega 67-’konjskega’ bencinskega motorja pod pločevino tudi turbodizel.
Lamborghini je s ponosom kazal svetu na 20 primerkov omejenega superšportnika Reventona (6, 5-litrski V12, 650 ‘konjev’, 660 Nm navora, 3, 4-sekundni pospešek, največja hitrost 340 km/h, poraba goriva 21, 3 litra na 100 km, ostri robovi karoserije, LED-luči). Gneča ob kar milijon evrov vrednem avtomobilu je bila ogromna, Italijani pa v nasprotju s Porschejem, Bentleyjem, Maseratijem, Ferrarijem in drugimi, ki so to storili za celotno paleto razstavljenih modelov, svoje pločevine (ali bolje ‘ogljikovih vlaken’) niso skrivali za ogrado.
Bologna je bila pravi naslov za vse, ki bi radi pobliže spoznali (za naš trg) bolj eksotične znamke, kot sta indijski Mahindra in Tata, ki sta imeli precej velika razstavna prostora, posejana predvsem s terenci (Mahindra) in cenovno ugodnejšimi kombilimuzinami oziroma kombiji (Tata z Indigom). Mazda je imela dve zanimivi novosti: sicer že videno kombijevsko različico Mazde6 (v prejšnji številki smo pisali o vožnji z novo Šestico) in svežo novost, tj. prenovljeno Mazdo5 z električno pomičnim parom drsnih vrat (del dodatne opreme), ki se odprejo ali zaprejo v petih sekundah in samodejno ustavijo, če naletijo na oviro.
Prenovljena Petica ima nova odbijača, nove luči, prenovili so dvolitrski bencinski motor, ki je bolj odziven pri nižjih vrtljajih, povezava s stopalko za plin pa je električna. Ta motor bo dobavljiv tudi s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in petstopenjsko avtomatiko, ki bo v Mazdi5 na voljo prvič. Mazda navaja, da nov motor v povprečju popije do štiri odstotke manj goriva. Petico so pri prenovi še bolj izolirali, v potniški prostor pa pride tudi manj vibracij.
Fiat je ogromen razstavni prostor posul z desetinami različic malčka 500, Abarthom in vso preostalo pločevino. Čeprav v tej hali ni bilo veliko novosti, so bile lepotice in zveneča avtomobilska imena (Ferrari, Maserati …) dovolj velik razlog za dolgo zadrževanje. Za večjo novost so poskrbeli pri Oplu s prenovljeno Zafiro. Ta je dobila bolj svežo obliko in (po Astrinem vzoru) nov 1, 6-litrski bencinski motor s 115 ‘konji’ ter dve različici 1, 7-litrskega turbodizla (110 in 125 ‘konjev’).
Renault je prvič javnosti pokazal prenovljenega Modusa (nove luči, maska …) in njegovega večjega brata Grand Modusa. Od klasičnega Modusa je Grand daljši za 16 centimetrov, prostor za prtljago pa je velik 410 dm3. Zadnja klop je vzdolžno pomična in deljiva v razmerju 60 : 40. Grand naj bi bil odgovor strankam, ki so se zanimale za nakup Modusa, a jih je od nakupa odvrnil (pre)majhen prtljažnik. Motorji večjega Modusa so: 1, 2-litrski 55- in 74-kilovatni (TCE), 1, 6-litrski 82-kilovatni ter 1, 5 dCi turbodizelski s 50, 63 in 76 kilovati. Več o tem novincu si boste lahko prebrali v prihodnjem Avto magazinu, saj smo že sedli za njegov volan.
Napoved, da se bosta v Bologni soočila japonska tekmeca Mitsubishi Lancer Evo X in Subaru Impreza WRX STI, je v Italijo verjetno privabila veliko navdušencev nad hitrimi in tehnično odličnimi avtomobili. STI-jev 2, 5-litrski štirivaljni turbo prinaša veliko moči, kar 221 kilovatov (300 ‘konjev’) pri 6.000/min in tovornjakarskih 407 Nm pri 4.000/min.
Šeststopenjski ročni menjalnik, štirikolesni pogon in vrhunska dirkaška tehnika! Prodaja najbolj zmogljive civilne, v agresivno obliko zapakirane Impreze se bo v evropskih državah začela v prvem četrtletju leta 2008. Subaru je predstavil tudi Prodrivovo različico dirkaške Impreze skupine N.
Volkswagen je pokazal celotno družino majhnih konceptov, iz katerih se bo razvila serijska kolekcija malih, a zelo uporabnih mestnih avtomobilov z motorjem v zadku. Člani družine so dvovratni Up! (predstavljen v Frankfurtu), štirivratni limuzinski kombi Space Up! (Tokio) in njegova okolju najbolj prijazna izpeljanka Space Up! Blue (Los Angeles) z elektromotorjem in gorivnimi celicami.
Kopirni stroj
Zanimivo je bilo primerjati lanski in letošnji salon v Bologni. Primer sprememb je na primer razstavni prostor Martin Motorsa. Lani nam modela Ceo zaradi majhnosti prostora ni uspelo fotografirati v celoti, saj so ograde preprečevale dostop, letos pa je bil po velikosti njihov razstavni prostor primerljiv recimo s Hyundaievim. Poleg Cea, ki zadaj oblikovno močno spominja na BMW-ja X5, je izstopal še pickup Grand Tiger, katerega obliko so si sposodili kar pri Mazdi BT-50.
V povezavi s kitajskimi avtomobili je pred Bologno izbruhnila afera, saj je Daimler dosegel prepoved: podjetje Shuanghuan Automobile ‘svojega’ malega avtomobila, ki je izrezana kopija Smarta Fortwo, v Bologni ni smelo pokazati. Vseeno smo videli nekatere (naključne? ) podobnosti med avtomobili. Katayev Victory je recimo po videzu zelo podoben Toyotinemu Land Cruiserju, vendar veliko cenejši (različica s 110-’konjskim’ turbodizlom stane 19.900 evrov! ). Varnost je zaradi nizke cene vprašljiva!
Italijanski eksot DR Motor (trži tudi znamko Katay) je letos spet najel celotno halo, v njej pa je pokazal le dva (nova) modela: DR5 in DR3, ki oblikovno manj spominjata na Toyotinega (prejšnjega) RAV4 in že po kratkem ogledu (stiki, barva …) razkrijeta, zakaj sta ‘poceni’.
Mitja Reven, foto: Aleš Pavletič