Kia Slovenija je brez velikega pompa na slovenske ceste pripeljala največjo Kio vseh časov, električni EV9. Gre za nišni model, ki ga na slovenskih cestah ne bomo srečevali prav pogosto.
Kia EV9 zagotovo ni avtomobil, ki bi kaj dosti prispeval k optimističnemu cilju slovenskega uvoznika za vozila Kia, ki znaša 3.100 prodanih avtomobilov v letu 2024. To je precej več, kot so jih prodali lani, ko se je številka ustavila pri okoli 2.500 avtomobilih.
Kljub temu pa v tej napovedi ni vključena rast na račun električnih avtomobilov, saj glavni korejski adut na tem področju prihaja šele konec leta, ko bodo predstavili manjši in dostopnejši model EV3. Do takrat pa bo glavnina prodaje še vedno slonela na Sportageu, X-Ceedu in Stonicu, ob ukinitvi Ria pa naj bi se trojici delno pridružil še prenovljeni Picanto.
Kje je potem v ponudbi mesto za EV9? Zagotovo pri posameznikih, ki jih je (bo) avto prepričal s svojo pojavo in s tem, kar dejansko ponuja. Dobrih pet metrov dolžine ponuja prostor za največ sedem potnikov, pri čemer je najbolj zanimiva rešitev s šestimi sedeži in doplačilno, vrtljivo srednjo vrsto, kar je v tem segmentu redkost, če ne celo prvič.
Ob dveh postavljenih sedežnih vrstah ponuja EV9 828 litrov prtljažnega prostora, če pa so postavljeni vsi sedeži, pa je tega za 333 litrov. V obeh različicah je na voljo tudi manjši prtljažni prostor pod sprednjim pokrovom.
Pogonsko gledano sta za novinca na voljo dve možnosti, pogon na zadnji kolesni par z enim in pogon na štiri kolesa z dvema električnima motorjema. Prva različica zmore 149,5 kilovata moči (204 KM), druga pa dvakrat po 141,3 kilovata (192 KM). V obeh primerih motorjem energijo zagotavlja 566,5-kilogramska Li-PB baterija z bruto zmogljivostjo 99,8 kW/h, ki šibkejšemu pogonu omogoča 563, močnejšemu pa 505 kilometrov dosega.
Avto je sicer opremljen tudi z dvosmernim polnilnikom, ki lahko v idealnih pogojih in s polno močjo (350 kilovatov) v 15 minutah avto napolni za 249 kilometrov dosega, od 10 do 80 odstotkov pa v 24 minutah (na hitri, 50 kilovatni polnilnici, bi to trajalo 83 minut).
Zunanjo podobo narekuje Kijina oblikovalska filozofija »združena nasprotja« (Opposites united). Sprednji del zaznamuje najnovejša različica tigrovega obraza, ki bo v naslednjih mesecih dobila še bolj »digitalizirano« in prilagodljivo podobo (ki še čaka na odobritev evropskih organov).
Zadnje luči tvorijo nekakšno obliko ozvezdja, na voljo pa je z 19 ali 20 palčnimi platišči. Zelo spodoben količnik zračnega upora 0,28 so dosegli tudi z uporabo aktivne aerodinamike v zračnih režah, ki so praviloma povsem zaprte, ob potrebi hlajenja pa se samodejno odprejo.
Notranjost je zastavljena elegantno, a minimalistično, materiali so na otip kakovostni, predvsem pa v veliki meri iz obnovljivih virov, s čimer so pri Kii stremeli k nadvse ekološkemu pristopu pri izdelavi avtomobila.
Slovenskim kupcem je avto že na voljo, prav tako jih ima uvoznik nekaj tudi na zalogi (pravijo, da v vseh barvah). EX Launch (zadnji pogon) je na voljo za 87.999 evrov (4.000 manj za gotovino), GT-Line Launch (štirikolesni pogon) pa za 93.999 evrov (prav tako 4.000 manj za gotovino). Kaj pa prodajni cilji? Skromni. Kot bo najbrž tudi zanimanje za, kot že rečeno, precej nišni avto v Kijini ponudbi.
Preberite še:
Ali bo novi Volkswagen Passat pri nas cenejši od Škode Superb?
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?